היסטוריה: נחנכה תחנת הרכבת בכרמיאל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on היסטוריה: נחנכה תחנת הרכבת בכרמיאל

    הבוקר הושקה הנסיעה הראשונה ברכבת כרמיאל • מערב ראש השנה ועד חצי שנה יהנו תושבי האזור מנסיעות חינם

    ראש הממשלה בנימין נתניהו חונך את קו הרכבת בין אחיהוד לכרמיאל עם שר התחבורה ישראל כץ Photo by Kobi Gideon / GPO

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ומנכ"ל נתיבי ישראל השיקו היום את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו ביום רביעי בבוקר, ערב ראש השנה.

    רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבוע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

    עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

    במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים.

    במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

    מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. אנו כבר מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות – אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה".



    0 תגובות