- רדיו קול חי - -

ח"כ מוטי יוגב: "להשבית את הלימודים ביהודה ושומרון"

מחר (שני) יפתחו הלימודים במערכת החינוך, אך הכסף שהובטח לצורך שדרוג מערך התחבורה הממוגנת ביהודה ושומרון טרם הגיע ליעד, ושנת הלימודים תפתח עם ליקויים חמורים בכל מערך האוטובוסים, בהם אוטובוסים שעברו מעל למיליון ומיליון וחצי קילומטרים. רק לאחרונה נשרף אוטובוס תלמידים באזור פסגות, ואוטובוס נוסף איבד את בלמיו.

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, חבר הכנסת, מוטי יוגב שעוסק בנושא מזה מספר שנים, אמר: "כבר ארבע שנים אנו מקדמים את התקציב לשדרוג צי האוטובוסים. לצערי 45 מליון ש"ח שהוקצו באופן חיוני לנושא, תקועים באופן בלתי ברור בוועדת הכספים. אמרתי בעבר ואני אומר שוב, מדובר בסכנת נפשות של ממש, חבל שהתקציב יאושר במצב מאוחר מידי. אני קורא לכלל הנוגעים בדבר להעביר את הכסף באופן מיידי. הדבר גם פוגע בעבודת פועלים רבים שגוייסו לקוי הייצור, מאחר והכסף הובטח ופרנסתם ויציבות פסי הייצור בסכנה. אם לא יאושר התקציב בוועדת הכספים תוך שבוע ימים, נכון להשבית את הלימודים ואת מערך ההסעות, עד שיעבור הכסף".

יוגב שלח אתמול מכתב בהול למנכ"ל משרד ראש הממשלה בבקשה לטפל בהקדם בהעברת התקציב. "זו שערורייה שכך דברים מתנהלים", כתב יוגב. "זו סכנת חיים מוחשית. אני מבקש ממך לסיים בהקדם את אישור התקציב בוועדת הכספים, בטרם יהיה מאוחר מידי".

במכתב דרישה שכתב אמש עו"ד אבינעם גואלמן המייצג את התושבים, לח"כ גפני ולשר האוצר כחלון, נכתב: "את הוויכוחים וכיפופי הידיים ביניכם, על חשבונם של התלמידים יש להפסיק לאלתר. לא הגיוני ולא סביר כי תקציב מיגון הסעות התלמידים, יעוכב ארבעה חודשים בוועדת הכספים, רק בשל חוסר הסכמות ומשחקי אגו". עו"ד גואלמן קרא לשר האוצר להיות המבוגר האחראי ולהפריד את תקציב המיגון משאר התקציבים בוועדה, על מנת לאפשר את מימושו לצורך מיגון הסעות התלמידים. בסיום מכתבו כותב עו"ד גואלמן: "אני בטוח כי אף אחד מכם, לא יוכל להירדם בלילה, לאחר שיתרחש חס ושלום אסון, בשל שימוש באוטובוס תקול, רק בשל אי ההסכמות ביניכם".