כתב אישום כנגד המחבל מיבנה

    קובי פינקלר 1 Comment on כתב אישום כנגד המחבל מיבנה

    יום לאחר שחרור הפצוע: כתב אישום הוגש כנגד המחבל שביצע את הפיגוע ביבנה

    פינוי הפצוע מהזירה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד איסמעיל אבו עראם, בן 19 מאזור חברון, בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור.

    לפי כתב האישום, הנאשם, שהקצין לאחר ש"התחזק" באיסלאם, קיבל השראה ועידוד "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי – ישראלי". במטרה לקיים "מצוות ג'יהאד", הנאשם החליט לרצוח יהודי ישראלי, באמצעות פיגוע דקירה בתוך שטחי מדינת ישראל.

    לשם ביצוע מעשה הטרור יצא המחבל מביתו אל תוך שטחי מדינת ישראל, ללא היתר חוקי לכך. הנאשם החליט לבצע את זממו באדם שמוכר לו כמעסיקו לשעבר, באמצעות סכין אותה ישיג ומיכל גז פלפל אותו הביא עמו. משלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קרבן אחר, באמצעות סכין אותה יגנוב מהמרכול הסמוך.

    לשם כך, נכנס אל המרכול, הגיע למעבר בו מוצגות סכינים למכירה, נטל לידיו סכין בעלת להב באורך 15 ס"מ והסליקה במכנסיו. במהלך שיטוטיו בין מעברי המרכול איתר הנאשם את סגן מנהל סניף המרכול, בעודו מסדר מוצרים במעבר. הנאשם הוציא את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על הקורבן כשהוא מניף את הסכין ודקר אותו בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו.

    חרף פציעותיו הקשות, נאבק הקרבן במחבל. תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו. במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של המחבל.

    בשלב זה, הוא הוציא את מיכל גז הפלפל וכשהבחין כי הקרבן נס ממנו, ריסס באמצעות הגז את פניו של הקרבן ובהמשך ברח בריצה מן המרכול. כתוצאה ממעשי הנאשם פצע והוא אושפז בבית החולים.

    בבקשת המעצר כתבה עו"ד צור כי: "נמצא בעובדה כי המשיב, עשה כל שלאל ידו במטרה להוציא את מעשה הטרור אל הפועל, הפגין קור רוח קיצוני במעשיו, כשהוא מתכנן את מעשה הטרור על כל שלביו ופרטיו. אף קיומן של מצלמות אבטחה לא הניעוהו ממעשיו. שינוי זהות הקורבן לאחר שתכנונו המקורי לא יצא אל הפועל, והשימוש בגז הפלפל לאחר שהסכין נשמטה מידיו במטרה להשלים את משימתו ולהרוג את קורבנו, הכל מתוך מניע לאומני-גזעני מעידים כאלף עדים על נחישותו ומסוכנותו של המשיב".

    אתמול פורסם באתר קול חי כי לאחר שיפור משמעותי במצבו, השתחרר הנפגע ניב נחמיה לביתו. אמו אמרה: "אנחנו מודים לבורא עולם ולצוות הרפואי הנפלא בקפלן שתמכו וטיפלו בניב במסירות נפש".



    1 תגובות

    מיין תגובות