"המחאה שלא עבדה"; עבודות הרכבת התקיימו כמתוכנן

    איתי גדסי 3 Comment on "המחאה שלא עבדה"; עבודות הרכבת התקיימו כמתוכנן

    הודעות מחאה – כבודן במקומן מונח: חרף הצהרות החכי"ם החרדיים, עבודות התשתית ברכבת ישראל נמשכו גם בשבת זו ללא כל הוראה אחרת של המשרד הממונה | ביום שישי הודיעו השרים דרעי וליצמן: "פגיעה בשותפות הקואליציונית; נפנה לנתניהו ונעמיד אותו על חומרת הדבר"

    השרים דרעי וליצמן צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמעט כמו בכל הפעמים האחרונות, עבודות רכבת ישראל התקיימו תוך חילול שבת מחפיר חרף מחאות חברי הכנסת החרדים החברים ב"וועדת הארבעה" שהוקמה בתגובה לחילולי השבת ברכבת ישראל.

    על פי פרסומים באתר "news1", המידע על עבודות רכבת ישראל בשבת הזו, נודעו לחברי הוועדה לפני כשבועיים. עם זאת, מכתבו של ח"כ ישראל אייכלר לראש הממשלה יצא רק בסוף השבוע האחרון.

    כזכור, ח"כ אייכלר הטיל את האחריות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר: "אנו פונים אליך כמי שאחראי על מעשי הממשלה כולה ומודע למשמעות השבת לקיומו של עם ישראל ולבטחון ארץ ישראל, ככתוב בתורה ובנביאים ובכתובים ובחז"ל. אנו מבקשים שתקרא לסדר לשר העבודה שנותן את האישורים האלה ושר התחבורה שמבצע את העבודות, בהוראה חד משמעית, להפסיק מיד את מלחמת השבת, באמתלא של "עבודות נחוצות". אין שום היתר לעבודה בשבת, שאין בה פיקוח נפש".

    בנוסף, ביום שישי האחרון פורסם כי בשיחה משותפת שקיים שר הבריאות, יעקב ליצמן עם שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי, סיכמו השניים כי הנציגות החרדית לא תשלים עם המצב הנוכחי בו כל כמה שבועות מתחדשים הדיווחים על חילול שבת ממשלתי למרות הסיכומים הברורים והמפורשים שהדבר לא יחזור. "השרים החרדיים הסמיכו את וועדת הארבעה מטעם נציגי הסיעות החרדיות לדון בדחיפות במקרה הקשה למול שר התחבורה ישראל כץ ושר העבודה והרווחה חיים כץ, ולהתריע מבעוד מועד באם העבודות אינן נדרשות ולדרוש ביטולן המיידי" אמרו בשיחתם.

    עוד נאמר כי "הוחלט כי הנציגות החרדית תפנה לראש הממשלה נתניהו להעמידו על חומרת הדבר, כי עצם העובדה שאנו נדרשים שוב ושוב לעניין כה כואב ופוגע כחילול שבת בפרהסיה רח"ל – מהווה פגיעה בשותפות הקואליציונית, תוך הפרה ברורה של מה שסוכם על דעת ראש הממשלה והשרים הנוגעים לדבר" אמרו.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה מה שקורה למי שסומך על הנוכל נתניהו

    2. 2

      אם אפשר לא רק דיבורים שירגיעו את הציבור

    3. 1

      די כבר נמאס מה יש לך מנתניהו קלטנו ולא הסכמנו תרים קצת את היד מהמקלדת אבל שלא תיפול חזרה