הקהילה היהודית בברצלונה בנהלי אבטחה מוגברים

    שלמה ריזל No Comments on הקהילה היהודית בברצלונה בנהלי אבטחה מוגברים

    לאחר הפיגוע הקשה שהתרחש בשבוע שעבר בעיר, לפני שבת הודיע רבה של ברצלונה על נהלי אבטחה מוגברים לאור בקשת גורמי הביטחון במדינה

    הגר"מ בר חן בכניסה לבניין הקהילה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "תפילות השבת והשיעורים יתקיימו כמתוכן בבית הכנסת הגדול" כך אמר רבה של ברצלונה חבר 'ועידת רבני אירופה' הרב מאיר בר חן ביום שישי לאחר ששירותי הביטחון והמשטרה, קיימו היערכות מתאימה עם קצין הביטחון של הקהילה וסידורי האבטחה שוננו ותוגברו.

    הרב בר חן אמר כי בתפילות ליל שבת הקהילה תקיים תפילה מיוחדת לזכרם של הקרבנות להחלמת הפצועים ולשלום ספרד.

    באשר לנהלי הביטחון המוגברים בשבוע זה, אמר הרב כי על המבקשים לבוא לבית הכנסת לתפילות השבת ולשיעור לשלוח את צילום הדרכון לפני שבת. בשבת זו במיוחד לא תותר כניסה לבניין הקהילה ללא זיהוי על פי הוראת כוחות הביטחון במדינה.

    בתוך כך, נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט שיגר מכתב תנחומים למלך ספרד פיליפה השישי. הגר"פ גולדשמידט מזכיר במכתבו את דברי המלך פיליפה בעת קבלת פרס 'ועידת רבני אירופה' המוענק מידי שנה לזכרו של הלורד הרב עמנואל יעקובוביץ' זצ"ל, נשיאה של 'ועידת רבני אירופה' והרב הראשי של הקהילות היהודיות המאוחדות של חבר העמים הבריטי – "חובתנו לחקור, לחנך, למנוע, ולהביא ערכים דמוקרטיים כערובה לכבוד ולדו-קיום. אף חברה אינה בטוחה מפני טירוף. השואה ייצגה כישלון טוטאלי בפני הרוע ועלינו ללמוד את לקחיה של ההיסטוריה כדי שמשהו מסוג זה לא יוכל לעולם להתרחש שוב".

    הגר"פ גולדשמידט כתב עוד כי "העם היהודי למוד הסבל והמלחמות מבין היטיב את משמעות הטרור. כולנו בתפילה על פצועי פיגועי התקפת הטרור הזוועתית ומשתתפים בצערה של ספרד. אני מבקש גם בהזדמנות זו להביע שוב את רחשי לב האומה היהודית למלך על תרומתו הייחודית להכרה ביהדות ובמורשתה; הצהרותיו על הלקחים מההיסטוריה; כיבוד הדיפלומטים הספרדים 'חסידי אומות העולם'; הצעדים האמיצים של ספרד לתיקון העוול שנעשה בגירוש היהודים בשנת 1492, והחלטתה האחרונה להעניק ליהודים יוצאי ספרד אזרחות ספרדית" כתב נשיא ועידת רבני אירופה, הגר"פ גולדשמידט.



    0 תגובות