ח"כ אייכלר: קיבלתי הודעות שוקראן מכל העולם

    אתי קצבורג 1 Comment on ח"כ אייכלר: קיבלתי הודעות שוקראן מכל העולם

    במלחמת הדת המשכיל בעת ההיא יידום • אלו הדברים העיקריים שחשוב להבהיר לעולם לדת היהודית אין קשר למלחמת הקודש באל אקצא ואנחנו פה עם פנים לשלום • האזינו לראיון המרתק

    צילום: Sliman Khader/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר סיפר למרדכי לביא על הקשר שלו לשפה הערבית ועל הנאום המוצלח שלו מעל במת הכנסת שהכה הדים ברחבי העולם הערבי "אני שלושים שנה כותב על עניינים מדיניים ומתי שהוא זה אקטואלי, אותה עלילה שה'יאהוד' רוצים להחריב את אל אקצה יצא בזמנו בתרפ"ד. בימים ההם פרסם רבה של ירושלים קריאה של שלום בערבית".

    בהקלטה מהכנסת, נשמע ח"כ אייכלר כשהוא קורא לחבריו הערבים בשפתם "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם כל העמים, אנחנו לא רוצים לפגוע באל אקצה".

    "כשאתה מצליח להגיד משהו בשפה שאנשים מעולם לא שמעו" אומר ח"כ אייכלר "זאת הרגשה טובה,אני בעלזר 'חוסיד' וגרנו במאה שערים אחרי ששת הימים הגיעו הערבים למכור סחורות במאה שערים, וממילא למדנו את השפה, זו היתה שפה שההורים דיברו בלי שהילדים יבינו וזה כבר מסקרן, מה שמסתירים ממך אתה כבר תתאמץ לדעת".

    "זאת שפת ילדותי, לא דיברתי בשפה הרבה שנים ולעשות שיחות בערבית או בכל שפה אחרת, זה לא קל, באנגלית למשל אין לי ברירה, כשערבי אומר לי שאני פוגע באל אקצה אני מבין בדיוק מה הוא רוצה, אצל בני גילי ויותר מבוגרים שהיו לפני מלחמת השחרור דיבור בערבית לא כל כך נדיר". לשאלת לביא על מהות השפה עונה אייכלר: "השפה הזו נורא דומה ללשון הקודש, למשל לא רצינו לפגוע במקום מקודש, זה כמעט מקבילה בערבית". "גדולי המשוררים והפייטנים כתבו בערבית הרמב"ם חובת הלבבות שפה מאד עשירה, מלאה רגש, חובת הלבבות זה תרגום מערבית".

    "כדי שיהיה חיים משותפים צריך לדעת ערבית ומשום דע את האויב."

    "חשוב מאד שיישמע קולה של היהדות שאנחנו לא יכולים לעלות להר הבית, כל זמן שנאצר וחוסיין נלחמו בלי דת לא היה זעם ומוכנות להרוג  ולהיהרג, מאז שנכנסה הדת ונלחמו למען מוחמד ואללה, הדברים נהיו מסוכנים הרבה יותר, קבלתי הודעות מדהימות מכל העולם, אמרתי אני לא שר החוץ ובשעה שיש סכנה שתימשך המלחמה על אל אקצא, קודם כל תדעו שהדת היהודית לא שייכת למלחמה הזו, זאת תרומתי הצנועה".

    "עמדת התורה שצריך בשביל שלום צריך לעשות הכל, היום זה לא רלוונטי, היום הערבים רוצים את הכל".

    האזינו לראיון:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה, כל אלה משתחווים לאייכלר…?