העבודות בשבת • ח"כ מקלב: "הפרה של סיכומים מפורשים"

    איתי גדסי 2 Comment on העבודות בשבת • ח"כ מקלב: "הפרה של סיכומים מפורשים"

    ח"כ אורי מקלב אומר כי העבודות ברכבת ישראל בשבת האחרונה הן "הפרה ברורה של סיכומים מפורשים"

    ח"כ אורי מקלב צילום: צילום: מרים אלסתר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרבה הכאב והחרפה, שבת קודש חוללה בפרהסיה בעבודות תשתית של הרכבת, למרות הדרישות וההפצרות וחרף מצב החירום במדינה, העבודות בוצעו בקטע שבין לוד לתחנת ההגנה בתל אביב.

    העבודות תוכננו מלכתחילה ליום שבת קודש והודעות על כך ניתנו מראש אל האחראים הממשלתיים, נעשו במשך כל השבוע האחרון פניות רשמיות ודרישה נחרצת למניעת רמיסת קדושת השבת בעבודות שאינן כרוכות כלל בפיקוח נפש. חרף זאת חוללה שבת קודש בעבודות התשתית של הרכבת.

    הידיעה על חילול השבת, למרות ההפצרות והבקשות, עוררה כאב רב וצער עמוק, כאשר השרים האחראיים מנסים להטיל את האחריות איש על רעהו והתוצאה המבישה היא רמיסת קדושת השבת בפרהסיא.

    ח"כ אורי מקלב, אמר ל"יתד נאמן", כי "למרבה הכאב והבושה, על אף הניסיונות לבטל את העבודות הללו והבטחות על-ידי לשכת רה"מ והקשר התמידי ששרר עם לשכת רה"מ לאורך כל ימות השבוע שעבר לבטל את העבודות בעיצומה של השבת, הבטחות שניתנו ממש עד סמוך לכניסת השבת, בפועל הדברים לא נשאו פרי ונוכחנו שוב בהפרות חוזרות ונשנות של הסיכומים המפורשים, תוך פגיעה חמורה בקדושת השבת ובערך השבת".

    "על אף צמצום העבודות בשבת, כל עבודה הנעשית בשבת היא חמורה ביותר ואנו חשים שוב רפיון וזלזול בהתנהלות הממשלה המטילה את האחריות משר לשר. שהות של רה"מ בחו"ל ומצב ביטחוני כה רגיש וחמור, צריך לגרום לחזק את שמירת השבת ולא להחלישה חלילה, בהיות השבת שומרת עלינו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בקיצור,עושים מאיתנו "חויזעק" .כל שבוע זה חוזר על עצמו.מקלב ושאר החברים צועקים ומאיימים לפני השבת ולאחריה הם זועמים על שרימו אותם.נראה לי שפשוט לא סופרים אותנו.חד וחלק . כמו בל"ג בעומר.כל שנה "נערכים " ולאחר ל"ג בעומר כל העיתונות החרדית כמרקחה."גיוועלד" עד…. השנה הבאה וכך זה ימשך.כנראה שהם רואים שזה לא באמת אכפת לנו.אם היו קמים יום אחד ועושים בית ספר לממשלה כגון הצבעה עם האופוזיצה וכדו' -היו אולי נבהלים אבל כנראה שהם יודעים שזה לא כ"כ חשוב לנו או שיש לנו דברים חשובים יותר.אינני מוציא מכלל אפשרות שכך הורו גדולי ישראל שלא לפוצץ ע"ז את הקשר אבל אל תנסו כביכול להראות שזה מזעזע אתכם.

    2. 1

      במירון הראינו לכווווולם. ששבת לא מעניינת אותנו באמת………