מקלב הציע, הוועדה אישרה: מלחמה בקווי הנייעס

    איתי גדסי 1 Comment on מקלב הציע, הוועדה אישרה: מלחמה בקווי הנייעס

    ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: חוק הספאם יורחב כדי למנוע תופעה של הצעות המפתות צרכנים להתקשר כדי לקבל מידע או פרסומת

    ח"כ אורי מקלב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ אורי מקלב, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק התקשורת כדי לסגור פרצות בחוק ולהרחיב את האיסור על שיגור דבר פרסומת. כיום החוק אוסר על שיגור פרסומות באמצעות פקס, מערכת חיוג אוטומטית, הודעה אלקטרונית או מסרונים בלי קבלת הסכמה מפורשת מראש, אולם ח"כ מקלב הסביר כי למרות זאת קיימת תופעה של משלוח מסרים חדשותיים או תכני רכילות עם פרטי מידע חלקיים, כדי לגרום לנמען לחייג למספר שהתקבל. כמו כן הוא מציין כי ישנה תופעה נוספת של חיוג באמצעות מערכת אוטומטית וניתוק לפני מענה, כדי לגרום לנמען לחזור למספר ממנו התקבלה השיחה ולקבל את דבר הפרסומת. לכן הוא הציע לתקן את החוק ולהגדיר גם את ההודעות הללו כדואר זבל האסור במשלוח.

    ח"כ מקלב הוסיף כי "כיום מפרסמים רבים משתמשים במערכות ממוחשבות שמתקשרות לאלפי מנויים ללא הרף ומציעות את מרכולתם. תופעה נוספת שהתפשטה היא הצעות להתקשר למספר כזה או אחר כדי לקבל מסר חדשותי, רכילותי או מכירתי ושיטה נוספת היא צנתוקים. מדובר בהטרדה קשה בעיקר של מבוגרים וחולים שמקבלים שיחות גם בשעות לא שגרתיות באמצע הלילה". נציגת משרד התקשורת, עו"ד בת שבע נחמיה, אמרה כי הצינתוקים אסורים כבר כיום וכי הצעת החוק מוסיפה את האיסור רק על מנת לחדד ולהבהיר שחיוג באמצעות מערכת אוטומטית הוא אסור, גם אם החיוג הופסק בטרם נענתה השיחה ובחיוג למספר ממנו בוצעה השיחה מושמע לנמען דבר פרסומת.

    נציג עמותת אל ספאם, דור שוורץ, אמר כי צריך לטפל גם במסרונים שמציעים להיכנס לקישור לאתר אינטרנט מסוים כדי לקבל מידע, הוא הוסיף כי זו בעיה נפוצה יותר מאשר צינתוקים. הוא אף אמר כי באשר לצנתוקים מקבלי המסר יתקשו מאוד להוכיח שאכן בוצע צינתוק. ח"כ יעקב אשר, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר כי הוועדה תבחן את הטיפול במסרונים הללו במסגרת הכנת ההצעה לקריאה השנייה והשלישית. מנכ"ל המועצה לצרכנות, ג'וש גולדשמיד, ציין כי המועצה מקבלת מדי שנה כ-40 אלף תלונות ואלפי תלונות מתוכן הן על הטרדות למיניהן. "חברות רבות כופות עלינו חיבוק דוב שחייבים לשים לו סוף", אמר.

    מנכ"ל חברת טלאול, רמי ערוסי, אמר כי יש גופים מסוימים כמו רשויות מקומיות, תאגידי מים וקופות חולים ששולחות הודעות קצרות בנושאים חשובים, כמו ניתוק מים ועוד, ורוצות לתת לאזרח מספר טלפון לקבלת פרטים נוספים. ח"כ אשר אמר כי ההצעה כבר כעת כוללת החרגה של מוסדות המדינה וגופים ציבוריים ובכלל זה הרשויות המקומיות. הוא הציע כי במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית תיבחן החרגה גם של קופות החולים, תאגידי המים ועוד.

    כאמור, הוועדה אישרה את ההצעה לקריאה ראשונה בתמיכת היו"ר אשר וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, וקבעה כי האיסור על שיגור פרסומות יורחב גם במקרים בהם מערכת חיוג אוטומטי שולחת לנמען הודעות המציעות לו להתקשר למספר טלפון מסוים כדי לקבל מסר, למעט מסר של המדינה ומוסדותיה, ארגוני הצלה, המשטרה, המוסד לביטוח לאומי וגופים ציבוריים אחרים. כמו כן אושר הסעיף המבהיר כי גם צנתוק שנועד לגרום לנמען לחזור למספר ולקבל דבר פרסומת הוא אסור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מקלב על מי אתה עובד כאשר חיללו חרדים שבת במירון יכולת לישון? זה מקפיץ עד לשמים לשמוע דברים כאלו, מי שמסוגל לדבר כך מוכיח כי הוא שקרן רמאי ונוכל ואף גרוע מכך, הוא אומר לתקשורת כי הוא לא יכול לישון בלילה בשל חילולי השבת, והוא באמת חושב שיש אפילו אדם אחד בעולם כולו שמאמין לו? הוא טיפש מפגר אדיוט חרק"ק וכו'.

      במירון בשבת ל"ג בעומר חיללו שבת אלפים, ידעו על כך הרבה קודם יכלו למנוע זאת, וחבר הכנסת מקלב במקום שיזעק כי אינו יכול לישון בלילה מחילולי השבת הוא סייע לחילולי השבת, מפני שמדובר בחבריו במי שהוא זקוק לקולות שלהם בבחירות.

      מקלב חשבנו שאתה מן הטובים ופחות צבוע ולימדת אותנו היום כי אתה גרוע מהם, מי שמסוגל לשקר כך חייבים להוקיע אותו לעיני השמש, לא נאפשר לעשות מן השבת כלי משחק פוליטי, כאשר זה טוב לאינטרס החרדי מותר לחלל שבת? וכאשר זה טוב לבחירות אסור לחלל שבת? צבועים נמאסתם!!!