"אני בעד גיורים רפורמים אבל שלא כל אחד יוכל לגייר"

    עמית דניאל 9 Comment on "אני בעד גיורים רפורמים אבל שלא כל אחד יוכל לגייר"

    יו"ר מפלגת 'העבודה' החדש, אבי גבאי, אומר כי חובה עלינו לחבק את חמשת מיליון הרופרמים שבארה"ב בין היתר על ידי קבלת גיוריהם: "אני בעד הגיורים שלהם, כמובן אחרי שהמתגיירים יעברו תהליך משמעותי" • "בחוגי בית הפסיקו לשאול אותי על לפיד ואני רואה שבאמת מנדטים ממנו עוברים אלי" • תחבורה ציבורית: "כמו מדינות אפריקאיות" • וגם, מה יש לו לומר למשה כחלון? • ריאיון עומק

    אבי גבאי בישיבת סיעת העבודה, השבוע צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר, שוחח יו"ר 'העבודה', אבי גבאי עם מרדכי לביא, ב"מהדורת הבוקר", בשלל הנושאים העומדים על סדר היום. חברה, כלכלה, דת ומדינה, ממשלה, קואליציה ומשה כחלון.

    תחילה התייחס גבאי למעמדו החדש ולסקרים ואמר: "אני מאמין שהבחירות יוקדמו. יש לנו סיעה טובה בכנסת. הסקרים נראים טובים. אמרתי כבר כשניבחר נראה תנועה של מצביעים שעוברים מלפיד אלינו וכבר רואים את זה" כשנשאל האם יש מעבר מהליכוד? "אני רואה את זה ברחוב וזה יגיע לסקרים".

    גבאי נשאל על השתתפותו בהפגנה שהתקיימה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ואמר: "הלכתי להשתתף בהפגנה בעד הדמוקרטיה. אני אמרתי והדגשתי שאני לא באתי להפגין נגד ביועמ"ש אני באתי לחזק ישראלים במפגינים בעד הדמוקרטיה ואני באתי לקרוא לראשי הקואליציה לפרק את הקואליציה".

    האזינו:

    באשר ל'דת ומדינה' אמר גבאי: "אני אמרתי דברים ברורים כאן ברדיו קול חי בנושאי דת ומדינה" באשר לתמיכתו בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים, אמר: "אני עומד מאחורי זה שמדינת ישראל צריכה לחבק את חמשת מיליון היהודים הרפורמים שיש בארה"ב. הם חלק מהחוסן הביטחוני שלנו. לא היינו מה שאנחנו היום לולא הם. בסופו של יום אנחנו צריכים לאפשר לאנשים נוספים להצטרף אלינו. לא כל אחד יוכל לגייר. גם היום לא כל רב יכול לגייר. ברמת העיקרון אין לי בעיה עם גיור רפורמי. כמו שיש בגיור האורתודוכסי כללים כך יהיה שם".

    לביא: "מי יקבע?"
    גבאי: "המדינה היא קובעת גם היום"
    לביא: "המדינה לא קובעת בענייני הלכה. הרבנות הראשית לא כפופה למדינה בשום צורה. היא חופשיה לקבל החלטות הלכתיות".
    "גבאי מנסה לחמוק מהדיון ואומר: "אנשים מאזינים לנו עכשיו. אתה באמת חושב שהכי חשוב להם זה הנושא הזה? חשוב להם הדיור, חשוב להם הפקקים שהם עומדים בהם. הם חיים בעולם שהתחבורה הציבורית ברמה של מדינות אפריקאיות לא אירופאיות. אני לא מחפש את המפריד אני מחפש את המחבר".

    לביא מתעקש: "אצל אנשים שומרי מצוות מדובר בעניין ראשון במעלה. הכי חשוב שיש. בסופו של דבר הרפורמים והקונסרבטיבים גורמים להכחדה של העם היהודי נישואי התערובת שם הולכים וגדלים במהירות".
    גבאי עונה: "בסוף מי שנולד בחינוך אורתודוכסי יישאר ככה. אני בתור ילד לא ידעתי שיש דבר כזה רפורמים. ואם יתווספו עוד עשרות אלפי יהודים חדשים לרפורמים בתהליך של לימוד שאדם יודע מה הוא מקבל על עצמו. ואתה מבין שהוא עושה את זה מהסיבות הנכונות".
    לביא: "אז זה אורתודוכסי"
    גבאי: "לא. אני לא מסכים אתך. המדינה יכולה להתערב. לומר למשל שלא תוכל להיות אזרח ישראלי שלוש שנים אחרי. נכנסנו לפינה והכי חשוב זה שאנשים שואלים את עצמם מי יטפל בפקקים" ממשיך גבאי בניסיון לחמוק מהנושא.

    כשנשאל האם לדעתו קיימת 'הדתה' במערכת החינוך הישראלית, ענה: "אני חושב שיש בישראל הרבה עמותות שנולדו לנו בשנים האחרונות שעסוקות להיכנס לתוך מערכת החינוך. אני בעד חינוך יהודי אבל אני בעד שמדינת ישראל תגדיר מה החינוך היהודי שלה ותכניס את זה לתכנית הלימודים. אני בעד שילד בבית ספר יסודי ידע מה זה דף גמרא. אני נגד מדיניות של החזרה בתשובה בבית ספר. אני לא חושב שזה נכון".

    על קרבתו המשפחתית לחרדים אמר: "אחותי חבדניקית. היא הקימה לפני חודשיים בית חב"ד בגואטמלה. היא כבר עשר שנים חוזרת בתשובה נשואה לחבדניק".

    באשר להתקפות מצד ליצמן כנגדו בעקבות דעותיו: "אין לי מושג למה זה. אני מעריך אותו מאד אני חושב שהוא איש ציבור מצוין. אני מכיר אותו הרבה מאד שנים. אני בטוח שהכל יהיה בסדר. אולי גם שם מוטרדים מההתחזקות שלנו".

    כשנשאל מה הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני, אמר: "80 אחוז מעם ישראל חושב אותו דבר. מנסים להפריד בינינו. רוצים לחיות בביטחון ובשלום. ביטחון ברור שהוא לפני הכל אבל לצד זה אני מאמין בפתרון שתי המדינות. אני מאמין בהידברות. אני מאמין שחלק מזה זה עניין כלכלי. אנחנו חיים במדינה שרמת ההכנסה לנפש גדולה יותר וצריך לדאוג שגם אצלם יהיה טוב יותר. למה פלסטיני שקיבל היתר עבודה צריך לעמוד כמה שעות במחסום?".

    לדבריו: "פגשתי הרבה מאד אלופים בשנה האחרונה. יש פתרונות ביטחוניים. ההתנתקות היתה צעד נכון. תושבי כפר דרום ונצרים נסעו בשיירות עם נגמשים".

    ומהם יחסיו עם כחלון? "אין לי שום מתח מול כחלון. אני קורא בתקשורת שלו יש מתח מולי. אני מאד מעריך אותו. אני חושב שטובת ישראל נגד עיניו. בסופו של יום שיתופי פעולה יקרו. אני לא אביא 60 מנדטים והוא גם לא. אז נצטרך לשתף פעולה. אם אנחנו רוצים להזיז את המדינה קדימה נצטרך קואליציה רחבה מאד".

    כשנשאל להיתכנות למנות את כחלון לשר אוצר בממשלה עתידית, ענה: "בהחלט זו אפשרות. זה לא משהו שאני פוסל. תלוי בכח הפוליטי".

    לסיום אמר: "אני הולך לקחת מצביעים מכל עם ישראל וזה לא צריך להפריע למישהו. מפלגת 'העבודה' היא בית של כל הישראלים".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      ריבונו של עולם השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה ותגאל אותנו מהמטומטמים התורנים שמתחלפים כל בחירות.

    2. 8

      זה מדהים שיש לו יועץ חרדי………………

    3. 6

      גוג ומגוג היתחיל תזכרו טוב, טוב להתכונן למלחמת עולם שלישית לפני ביאת המשיח

    4. 5

      אם הרפורמים לא מאמינים שהתורה היא מבורא עולם ולא מאמינים בתורה שבעל פה,
      אז מאיפה האפשרות להתגייר אם לא שזה תורה למשה מסיני?
      הרי גיור הוא עניין רוחני, והרפורמים לא חושבים שיש הבדל בן יהודי לגוי, אז למה שירצו לגייר.
      אלא רק בגלל שהרפורמים זו תנועה בשביל התבוללות ולהכניס לתוך ישראל גויים כדי שהשמאל יעלה לשלטון.

    5. 4

      הרפורמים הרסו את כל עם ישראל בדור הזה ביגחלם כל הצרות

    6. 3

      חבל שהוא משקיע במצביעים של אובמה פה בארץ אין להם שום משמעות אלקטורלית

    7. 2

      אפשר לפטור את המשבר בהדסה עם גיור רפורמי לקחת עשרים פועלי בנין ולהעביר אותם גיור בזק והם יהפכו לרופאים בכירים הגוף היחיד הרשאי על פי חוק להעניק רישיון לעסוק ברפואה במדינת ישראל הוא משרד הבריאות.מי נתן להם את המונופול

    8. 1

      מר גבאי היקר , אם בתור מרוקאי כמוני נבחרת להיות בראש מפלגה חילונית אשכנזית ואנטי דתית , כנראה שאתה בהחלט שווה את זה , מה שאני מייעץ לך , זה לא ללכת נגד הדת ו/או נגד הדתיים, כדומת ההצעה שלך להכיר ברפורמים , זו היתה ממש איוולת מצידך, ההיפך לך עם הדת ועם הדתיים , ובכיוון ימין יש לך סיכוי טוב לכבוש את הממשלה , תתחיל להתרגל לומר בעזרת השם.