הכצעקתה? פרטים חדשים על מתווה הרישוי החדש

    עמית דניאל No Comments on הכצעקתה? פרטים חדשים על מתווה הרישוי החדש

    מסתבר שההחלטה החדשה של משרד החינוך לא באמת תשים קץ למרדף השנתי אחר רישוי המוסד • יו"ר איגוד התתי"ם: "ההחלטה אינה פותרת את הבעיה; את האישור מהעירייה יצטרכו להמציא מדי שנה ובכך לבקש רישוי מוסד מדי שנה" • ומה דעתו על חוק החינוך של ח"כ אייכלר?

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, חשפו הפרשנים אבי בלום ויעקב ריבלין במהדורה המרכזית כי משרד החינוך החליט על מתווה חדש שיסייע למוסדות החינוך החרדי לצלוח את רישוי המוסד בצורה קלה יותר וזאת במעבר מרישוי אחת לשנה לרישוי לחמש שנים. היום, הודיעו במשרד החינוך כי אכן ישנו מתווה שכזה וההחלטה פורסמה בצירוף הצהרות חגיגיות וצוהלות.

    עם זאת, בשיחה שנערכה בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, אמר יו"ר איגוד הת"תים, הרב שלמה ברילנט כי ההחלטה חשובה אך אין בה בשורה של ממש ברמה הפרקטית. "עוד מוקדם לכן, כשגדעון סער היה שר חינוך הוא הציע שהרישוי יהיה פעם בשלוש שנים אך בפועל הרישוי מתבצע בכל מקרה אחת לשנה ואני אסביר" אמר הרב ברילנט.

    "הרישוי מורכב מאישור העירייה, משרד הבריאות ומשרד החינוך" מסביר הרב ברילנט "את האישור מהעירייה צריך להמציא מדי שנה בלי קשר לחלקי הרישוי ממשרד החינוך. אך בכל פעם כשמנפיקים אישור שכזה זה דורש הוצאת רישיון מוסד מחדש. מה שאומר שהמצב הקיים יישאר חרף החלטת שר החינוך".

    באשר לחוק אותו הניח ח"כ ישראל אייכלר המעביר את רישוי המוסדות לרשויות המקומיות, אך השהה את קידום החוק בשל החלטת שר החינוך: "אין סיכוי לחוק של ח"כ ישראל אייכלר לעבור. מדובר בחוק שמשרדי הממשלה יעמדו על רגליהם האחוריות בכדי לעכבו".

    לסיום מדגיש הרב ברילנט: "ההחלטה הזו חשובה אך אינה פותרת את הבעיה".



    0 תגובות