"כן, יש חיה כזו": בית חולים צבעוני

    חיים כץ 1 Comment on "כן, יש חיה כזו": בית חולים צבעוני

    בבית הספר קירות פעילים, צבעוניות מרשימה והמורים הכי אהובים על הילדים! שם גילינו חיוכים ושמחה, שלא רואים בבית ספר רגיל, עובדים שם צוות פדגוגי המשלב מטפלים באמנות, במוזיקה ובחיות לצד ליצנים רפואיים, כולם דואגים לסייע לילד החולה • מהפכה צבעונית

    צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "נלך לאורך הקו האדום", אמרה שהם רוביו, דוברת שערי צדק, שהובילה סיור עיתונאיות מהמגזר הדתי-חרדי שנערך ביום חמישי בבית החולים וילף לילדים, במרכז הרפואי 'שערי צדק' בירושלים. בפתח בית החולים ראינו, קבוצת העיתונאים המוזמנת, סימונים צבעוניים של שבילים: בצהוב, כחול, ירוק, אדום. כל צבע מוביל למחלקה מסוימת בתוך בית החולים לילדים, מה שמקל על ההתניידות וההתמצאות בבית החולים ומוסיף צבע ואווירה טובה לילדים המאושפזים ולבני משפחותיהם.

    בית חולים אינו מקום מתאים לילדים, אך כשאין ברירה ב'שערי צדק' עושים את זה חביב ושמח עד כמה שאפשר. בית החולים נבנה צבעוני ומזמין, חי ונושם, שמח ומאפשר והרגשנו נעים ונוח לסייר בו.. גם הילדים שגדשו את המקום נראו מרוצים, ואפילו שמחים.חשוב להדגיש כי בית החולים וילף לילדים, הוא בית החולים הראשון לילדים בירושלים. הוא מאגד את מיטב המומחים ברפואת ילדים ובהתמחויות-על הפועלים במסגרתו ונותנים מענה לכל התחומים ברפואת ילדים. חוברים אליהם רופאי המחלקה לכירורגית ילדים ביניהם ניתן למנות את המחלקות: אורתופדיה, אורולוגיה, עיניים, אף-אוזן-גרון נפרולוגיה, כלי דם והתמחויות-על נוספות.

    מדי שנה מטופלים במרכז הרפואי שערי צדק עשרות אלפי ילדים בחדר המיון ובמחלקות הילדים. מדובר באחד ממרכזי הטיפול הגדולים לילדים בארץ. החדרים מתוכננים למאושפז אחד עד שניים בלבד לנוחות ופרטיות מקסימליים, בסביבה נעימה ובעיצוב צבעוני שמח ומיוחד במינו. ליד כל מיטת אשפוז ישנה כורסה או מיטה להורים, שגם נכנסים לאווירה הטובה שמרשה בית החולים.בית החולים עומד בקדמת הרפואה בכל הנוגע לטיפול בילד. הוא מציע גישות אבחון וטיפול מתקדמות עם הציוד הרפואי המתקדם ביותר. לצד הרופאים והטכנאים פועלים צוות סיעודי מיומן ומנוסה וכוחות פרא-רפואיים הכוללים עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, קלינאי תקשורת, מרפאים בדיבור ועוד.

    חלק ניכר מהטיפול בילד מתבצע במסגרות אמבולטוריות (טיפולי יום) – מרפאות מעקב, מרפאות מומחים במקצועות השונים ויחידות אשפוז יום בהן מבוצעות בדיקות וטיפולים שאינם מחייבים שהייה בלילה לרווחת החולה ומשפחתו ולנוחיותם. המטרה היא לקצר ככל האפשר את השהייה בבית החולים וכדי להחזיר את הילד למשפחתו במהירות האפשרית. מחלקות האשפוז שמות דגש על הקשר עם הקהילה והרופאים נמצאים בקשר רציף עם הרופא המטפל בקהילה. גולת הכותרת שהתלהבנו לגלות בסיור הוא בית הספר שליד מחלקות הילדים. קריאות התפעלות נלהבות נשמעו כאשר נכנסנו בין כתלי בית הספר המושקע ביותר שראינו. בית ספר רשמי של משרד החינוך הפועל כחלק בלתי נפרד מבית החולים ומציע מסגרת לימודית ורגשית תומכת לילדים המאושפזים.

    בבית הספר קירות פעילים, צבעוניות מרשימה והמורים הכי אהובים על הילדים! שם גילינו חיוכים ושמחה, שלא רואים בבית ספר רגיל, עובדים שם צוות פדגוגי המשלב מטפלים באמנות, במוזיקה ובחיות לצד ליצנים רפואיים, כולם דואגים לסייע לילד החולה, להקל על מכאוביו, להעלות חיוך על פניו ולאפשר לו ולמשפחתו להתמודד עם הקשיים הכרוכים במחלה ובשהות בבית החולים. הליצנים הרפואיים משולבים בכלל מחלקות הילדים והמרפאות ומנעימים את זמנם של הילדים בעת ההמתנה לטיפולים. במצבים מסוימים פעילותם אף מאפשרת הימנעות מטיפולים בהרדמה. הופתענו לגלות בתוך בית הספר פינת חי, ובה תוכים, ארנבות, איגואנה וחיות מחמד אחרות, כולן תחת פיקוח וטרינרי צמוד. החיות מגיעות עד למיטת הילד החולה כדי להרגיע ולשמח, וילדים שמרגישים טוב יותר מגיעים כדי לטפל בחיות.

    ואיך אמר פרופ' יחיאל שלזינגר, המנהל הרפואי של בית הספר לילדים: "אנחנו עושים הכל כדי שהילדים שלנו יחייכו. מה הפלא שרבים מהם לא רוצים לעזוב?"
    כשיצאנו השארנו מאחור ילדים שאמנם חולים במחלות שונות, אך מצב הרוח וההתנהלות, אינה נופלת מאשר של ילדים בריאים…



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מחלקת ילדים בשערי צדק זה פשוט דבר מדהים! הכל מסודר ומטופח…. מגיע להם צל"ש