- רדיו קול חי - -

שרת המשפטים, איילת שקד, קוראת לחרדים: "יש לכם פרוטקציה"

שרת המשפטים, איילת שקד, שוחחה עם מרדכי לביא והתייחסה בין היתר לתוצאות הבחירות הפנימיות במפלגת 'העבודה', למערכת המשפט בישראל נטולת החרדים ולהתנגדות של ח"כ משה גפני לחוק ירושלים אותו מקדם יו"ר מפלגתה, שר החינוך, נפתלי בנט.

באשר לניצחונו של אבי גבאי במפלגת העבודה אמרה השרה: "התקשרתי לאחל לו בהצלחה אני שמחה בשמחתו. להתמודד במפלגה עם פריימריז זה נכון וזה מה שאני ובנט עשינו. עבדנו בעבר יחד ואני מאחלת לו בהצלחה. זו היתה מפלגה גוססת אבל מאד דמוקרטית עם מתפקדים. זה בדיוק מה שהיה במפלגה שלנו לפני שאני ובנט באנו".

על התנגדותו של ח"כ גפני לחוק ירושלים, אמרה: "אני לא חושבת שיש משהו מהותי. שוחחתי גם עם ח"כ גפני וגם עם אשר. הם ביקשו דחיה בשבוע ובנט מתוך כבוד הסכים. אני בטוחה שביום ראשון זה יעבור וכל המפלגות החרדיות יצביעו בעד. זה חוק שהחרדים קידמו בכנסת הקודמת. אני מאמינה אני לא חושבת שהוא מתנגד לזה במהות".

"אנחנו עובדים עם ליצמן בשיתוף פעולה מלא. ואנחנו עובדים עם כל החכים החרדים בשיתוף פעולה עם מי שלא מנבל את פיו ולא משמיץ סתם. בכל מפלגה יש פוליטיקה ואני באופן עקבי לא מתערבת בפוליטיקה של מפלגות אחרות. בסופו של דבר הציבור מרוויח".

באשר לחוסר במערכת המשפט של שופטים חרדים, אמרה: "אני חושבת ששופטי ישראל צריכים לייצג את האזרחים במדינה. ראיתי שאין שופט אתיופי וטיפלתי בזה. אני לא מבינה איך אין שופט חרדי. אוכלוסייה כל כך גדולה. אני והנשיאה הסכמנו על זה ואני קוראת לכל מי שיש לו ניסיון בעריכת דין כרגע אנחנו מקצרים את הליך המיון שבדרך כלל אורך כשנתיים. במשרד המשפטים אנחנו מקדמים ומקבלים פרקליטים חרדים ויועמש"ים חרדים. המצב הקיים במערכת המשפט שמבין 800 שופטים יש אולי שופט חרדי אחד בלתי מתקבל על הדעת" אמרה.

/wp-content/uploads/2017/07/איילת-שקד.mp3 [1]