הגרי"מ לאו: "עם ישראל איכה, לאן פניך מועדות? האם אתה חפץ חיים?"

    אתי קצבורג No Comments on הגרי"מ לאו: "עם ישראל איכה, לאן פניך מועדות? האם אתה חפץ חיים?"

    הרב הראשי, הגרי"מ לאו, תוהה האם הויכוח על הכותל הוא הרבה מעבר להקצאת רחבה לרפורמים? "עם ישראל איכה" • וגם, סקר שנערך במשך שמונה שנים ועקב אחרי תהליכים בקרב עם ישראל, הרפורמים והקונסרבטיבים מגלה נתונים שערורייתים

    הרב הראשי, הגאון רבי ישראל מאיר לאו צילום: חיים טויטו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, שוחח ב"חמישי בשניים" עם יוסי אליטוב על מתווה הכותל והשיח סביב זה.

    "אינני יודע אם יש את הדרך להיאבק כי בשביל זה צריך משאבים. יש אנשים שזה תפקידם רכישת דעת של אנשים, וכן ותקשורת מגויסת באופן מאד מסיבי ומוסיפה אש למדורה ובפועל זה משרת את האינטרסים של אותם תנועות וזרמים. אתם רוצים שיהדות אמריקה לא תעלם מה אכפת לכם שיהיה כותל קטן, קודם כל יש חלק שמוקצה לאותה תנועה כולל טליתות ותפילין וכיוצא בזה, קוראים לה רחבת ישראל".

    "הטעות שלנו היא אם כבר מנסים להסביר אנחנו מנסים לדבר רק על העבר ומתעלמים מההווה ומהעתיד" אמר הרב והוסיף "יש סקר פשוט וברור לאן פניך מועדות, קח למשל 4 קבוצות: רפורמים, קונסרבטיביים, יהדות אורתודוקסית מודרנית ואורתודוקסית חרדית".

    "בזרם הרפורמי מתוך 200 יהודים היום יישארו 48 בדור הרביעי, ביהדות המתונה מתוך 200 כיום 692 יישארו בדור הרביעי, נישואי התערובת יעמדו על 3 אחוז, בציבור הישיבתי מתוך 200 יהודים בדור הרביעי אתה מקבל 5,175 יהודים כשאחוז נישואי התערובת 3 אחוז, אני שואל את אחי 'האם אתם חפצים חיים?' מה יהיה מחר מחרתיים? את הסקר ערכו אנשי סטטיסיטיקה במשך שמונה שנים של מעקב. 85 אחוז מיהודי ארה"ב שמזוהים כיהודים לא ביקרו בארץ מעולם".

    הרב לאו מבקש "עם ישראל איכה לאן פניך מועדות האם אתה חפץ חיים? לא על כותל כזה או כזה, על מה הדיון? ויכוח נוקב מי הוא עם ישראל כיום מה התהליך שעובר עליו היום. ולאן פניו מועדות".

    האזינו:



    0 תגובות