ברכה תחו"ל על ראשכם • טיפים לגזור ולשמור

    עדי וייץ No Comments on ברכה תחו"ל על ראשכם • טיפים לגזור ולשמור

    כחלק מתכנון הטיול לחו"ל יש המון דברים שכדאי לקחת בחשבון מראש בין אם אתם מטיילים עצמאית ובין עם קבוצה • בכדי להנות מטיול מושלם אספו כמה שיותר טיפים וקראו המון • הטיפים של עדי

    צילום: עופר גדנקן
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי המון התלבטויות וברורים סגרתם על החופשה המושלמת שלכם בחו"ל, האם כמשפחה חרדית, דתית תוכלו להסתדר בנכר? הנה כמה דברים חשובים שכדאי לזכור ולשים במזוודה.

    • אוכל כשר – לא חובה לסחוב מהארץ. באיחוד האירופי אסור להכניס מזון מהחי (בשר/חלב), ובחלק מהמדינות גם אסור להכניס מזון מבושל.

    כשנוסעים למדינות שיש בהן קהילה יהודית מומלץ להגיע לעיר מרכזית, להצטייד שם במוצרי מזון ולהמשיך לערים ולכפרים רחוקים יותר. מהארץ אפשר להביא מוצרי מזון יבשים ארוזים כמו קורנפלקס, קרקרים, לחמניות וכד'. וגם זה, רק אם יש מקום פנוי במזוודה.

    למדינות נידחות שאין בהן קהילה יהודית מסודרת (כמו נורווגיה למשל) אין ברירה. ובמקרים כאלה שווה לקחת את הסיכון ולקחת מוצרים קפואים בצידנית.

    • תעודת כשרות – פעמים רבות נתקלים בחו"ל במסעדות בעלות שם או בעלים ישראלי, כמו למשל, "חומוס אחלה" או "הפלאפל של חיים". שם או בעלות ישראליים לא מעידים בהכרח שהמקום כשר. פעמים רבות מדובר במסעדות שפתחו ישראלים שחיים במקום והן לא רק חסרות פיקוח כשרות, אלא גם שהבעלים חילוניים ואין להם שמץ מודעות לנושאים כמו בישול עכו"ם, ברירת הקטניות, ירקות עלים נגועים וכד'.

    טיול עם ילדים בחו"ל – זה אפשרי
    • בטיולים בחו"ל נמצאים בד"כ זמן רב בנסיעות, ולכן מומלץ לשכור רכב גדול. דווקא בסעיף הרכב לא כדאי לחסוך. רכב קטן וצפוף הוא מתכון למריבות בלתי פוסקות בנסיעה. לכן תבחרו רכב גדול ומרווח שיש לכל הילדים (וגם למזוודות) מקום ברווח. פעמים רבות זה ההבדל בין טיול מוצלח לטיול נוראי עם אווירה רוויה בכעס ומתחים.

    • עוד טיפ שיעביר את זמן הנסיעות בנעימים הוא לצייד את הילדים בנגן אישי עם אזניות או מכשיר "גיימבוי". אפשר להציע לילדים כחלק מההכנות לנסיעה להטעין לעצמם שירים אהובים בנגן שלהם, ובאופן כזה המוזיקה המתנגנת ברכב לא תפריע למתבגרים שמעדיפים לשמוע מוזיקה בטעם שלהם וגם הקטנים יהיו מרוצים.

    • כדאי לשתף את הילדים כמה שיותר בטיול המתוכנן ולספר להם מראש על ארץ היעד. לתאר להם את האנשים במדינה אליה נוסעים, את הנופים והאטרקציות וכך לגרום להם לחוות בצורה עמוקה יותר את הטיול.

    • גם בטיול עצמו כדאי לעדכן את הילדים כל יום מה התכנית היומית, לאן יוצאים ופרטים נוספים. אפשר לספר להם על האתר שאליו מגיעים ואפילו להכין משחקים או חידונים בנושא.

    עד כאן בינתיים, חופשה נעימה!
    עדי וייץ

    "מטיילים בכיפה", חו"ל כשר – כל אחד יכול
    http://www.metaylimbkipa.com/



    0 תגובות