שוב: חילולי שבת בעבודות רכבת ישראל

    איתי גדסי 1 Comment on שוב: חילולי שבת בעבודות רכבת ישראל

    שוב חילולי שבת בשבת: בבאר שבע שבדרום התקיימו עבודות תוך דריסה גסה של קדושת השבת • ח"כ מוזס לשר כץ: "התרענו בפניך פעמים רבות על חילולי השבת הנגרמים על ידי רכבת ישראל, לא מדובר בעבודות של פיקוח נפש"

    השר כץ וראה"מ נתניהו בנסיעת ברכבת צילום: קובי גדעון, לע"מ
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה כבר הפך לשגרה. עבודות הרכבת מתוכננות בתדירות גבוהה לשבת והסיעות החרדיות בעיקר עסוקים בהצהרות. למשל, השבת התקיימו עבודות הרכבת בתחנת באר שבע בדרום.

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס, כתב בסוף השבוע מכתב מחאה לשר התחבורה, ישראל כץ, ובו נאמר: "התרענו בפניך פעמים רבות על חילולי השבת הנגרמים על ידי רכבת ישראל. ביקשנו בכל לשון של בקשה להימנע מכך ולמנוע מאתנו את הצורך לנקוט בצעדים חריפים. אין מדובר בפיקוח נפש ואין נשקפת סכנה לציבור, אם עבודות השדרוג תתבצענה בימות החול – כפי שמקובל בעולם כולו, בו אין יום שנשמרת קדושתו והתנועה זורמת 24/7. השדרוגים ועבודות התחזוקה ברחבי העולם נעשים תוך כדי תנועה ובמהלך ימי עבודה שגרתיים. אם בעולם הרחב ניתן לבצע זאת, אין סיבה שגם כאן בארץ לא יבוצעו העבודות רק בימות החול".

    "ביצוע העבודות בשבת פוגע בנו כשותפים קואליציוניים, פוגע בהסכמים שאנו חתומים עליהם ובעיקר, פוגע בציבור רחב מאוד בארץ ששמירת השבת קדושה לליבו וחילולה מכאיב לו ופוגע בו. אני מבקש מכבודך אדוני השר, לעשות הכל על מנת לעצור אותן ולדחותן ליום חול".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מפחיד לחשוב שלפני כמה דורות אנשים מסרו את הנפש על שבת והיום……