יעלון: "החלוקה בפוליטיקה הישראלית בין ימין לשמאל פשטנית"

    איתי גדסי No Comments on יעלון: "החלוקה בפוליטיקה הישראלית בין ימין לשמאל פשטנית"

    שר הביטחון לשעבר, משה יעלון: "אני לא רוצה מדינה דו לאומית. אבל אני מבין שלא הולך להיות הסדר קבע בזמן הנראה לעין. לא בגללנו. מספיק להאשים את עצמנו"

    משה יעלון צילום: תומר אפלבוים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון דיבר בוועידת ישראל לשלום של עיתון "הארץ" ומתח ביקורת על הממשלה שהוא היה בין מקימיה: "החלוקה בפוליטיקה הישראלית בין ימין ושמאל היא פשטנית. מה שאני אומר – מנחם בגין היה אומר גם כן", אמר יעלון, "הבן שלו הוא היחידי שעוד מייצג את הקו הזה בממשלה. כולל במלחמות שלו. הוא הצביע נגד חוק ההסדרה, שהוא לא חוקתי וברור לכולם שהוא לא חקותי. אומרים בציניות – תצביע, זה טוב לנו, בג"ץ בין כה וכה יפסול את זה".

    "לגבי המצב בעזה, יש מודעות עמוקה ביותר בצמרת צה"ל לגבי הצורך לשמור על איזונים ברצועה. קרוב לשלוש שנים שהחמאס לא ירה כדור אחד לשטחנו וגורמים אחרים מנסים לדרדר. השילוב הנכון הוא מקלות וגזרים. מקלות למי שמרים ראש ומצד שני לאפשר לעזתים לחיות את חייהם. גם אחרי שהתנתקנו הם עדיין מחוברים למים שלנו, לחשמל שלנו. אני מקווה שזה עמד מאחורי קבלת ההחלטה אמש. כשאני מסתכל עכשיו על זה שיש ממשל חדש בארה"ב ואני שומע אצלנו שזה הזמן לספח את שטחי סי ולבנות על כל גבעה. אני לא שם. אני לא רוצה מדינה דו לאומית. אבל אני מבין שלא הולך להיות הסדר קבע בזמן הנראה לעין. לא בגללנו. מספיק להאשים את עצמנו".

    "הביקור של טראמפ באזור היה יותר סמלי. הוא הבהיר כמה דברים ונקט במהלכים שכבר שינו את חלוקת הקלפים באזור. התקיפה של סוריה נוכח השימוש בנשק כימי כבר עשתה סדר. האיראנים לא היו מעזים היום לתקוף משחתת אמריקנית,כפי שקרה בימי אובמה. העובדה שהוא התייצב בריאד ואמר אני עם המחנה הסוני יש לה משמעות. העובדה שהכוחות האמריקנים בסוריה תקפו שלוש פעמים את כוחות המשטר מיליציות שיעיות, זה לא קרה קודם. יש פה שינויים שיכולים להשפיע על המצב האסטרטגי".



    0 תגובות