נשיא המדינה נפגש עם נשיא נאורו: "תמכנו ונתמוך בישראל"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on נשיא המדינה נפגש עם נשיא נאורו: "תמכנו ונתמוך בישראל"

    נשיא המדינה קיים היום פגישת עבודה מדינית עם נשיא נאורו, בארון ואקה, המבקר לראשונה בישראל: "חבר אמת"

    נשיא המדינה, רילבין ונשיא נאורו, ואקה צילום: מארק ניימן, לע"מ
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה מדינית עם נשיא נאורו, בארון ואקה, המבקר לראשונה בישראל.

    הנשיא ריבלין בירך את נשיא נאורו על ביקורו בישראל ובירושלים בירתה וציין את שיתופי בין המדינות: "ביקורך כאן הוא הזדמנות ייחודית לארח חבר אמת של ישראל. הרשה לי להודות לך באופן אישי על מסירותך החזקה והמתמדת לחברות בין שתי מדינותינו. החברות בינינו היא לא רק עניין של מילים, אלא גם של מעשים. ישראל גאה בכך שטכנולוגיות המים שלנו מסייעות לספק מי שתייה טהורים לעם בנאורו. הנפרולוגית המסורה שלנו ד"ר נעה ינאי, שהובילה שתי משלחות רפואיות לנאורו, היא נציגת מחויבותה של ישראל לרווחתכם ושגשוגכם".

    "יחד עם נאורו, ישראל רואה את המאבק הגלובלי בשינוי האקלים בעדיפות גבוהה" התייחס הנשיא להשתתפותו של נשיא נאורו בכנס האוקיינוסים באו"ם, וכן למאבק הגלובלי בשינוי האקלים, ואמר: "השר להגנת הסביבה שלנו, מר זאב אלקין, השתתף גם הוא בכנס. זהו סימן למחויבותנו לנושא עליית מפלס האוקיינוס ומחויבותנו לכם, חברינו היקרים" עוד הוסיף הנשיא: "אנו מאמינים שיותר ממה שכדור הארץ שייך לנו, אנו שייכים לו ועלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לדאוג לו, למען ילדינו ונכדינו. רק אם נאבק יחד, נוכל לנצח. אני מקווה שנשמר את החברות הזו ואת שיתוף הפעולה בינינו עוד שנים רבות".

    נשיא נאורו, בארון ואקה, הודה לנשיא על קבלת הפנים ועל מילותיו החמות, ואמר: "עשינו דרך ארוכה מנאורו, אך אנו שמחים מאוד להיות כאן. ברצוננו להראות את הסולידריות שלנו לישראל ולעם בישראל" הנשיא הוסיף: "בין האוקיינוסים יש את האי נאורו, עם קהילה נוצרית קטנה ומאוד נאמנה לישראל. אנו תומכים בישראל ונמשיך לתמוך בישראל. כל עוד אנו שומרים על קיומנו, בתקופה בה שינויי האקלים משפיעים על העולם כולו, אני יודע כי בעזרת האל החברות שלנו תמשיך לשגשג אפילו תחת הנסיבות האלה".

    נשיא נאורו המשיך ואמר: "תודה על שיתוף הפעולה ועל העזרה לנאורו במשך השנים בתחומי הרפואה וטיהור מים. אנו מקווים כי נוכל להתקדם לשלב הבא ולהראות את תמיכתנו בכם בפורום בינלאומי. אני יודע כי אתם זקוקים לתמיכה רבה באו"ם, ולנו יש ידידות קרובות בפסיפיק ובהחלט ננסה לגייס אותן לצד ישראל".

    נשיא נאורו ביקש להזמין את הנשיא לאזור ואמר: "זו תהיה מחווה של התקרבות לאיים המתפתחים בפסיפיק. אני יודע כי זה יכול לגרום לקירוב לבבות עם תושבי האיים הנוספים פרט לנאורו בפסיפיק".

    בסוף דבריו אמר נשיא נאורו לנשיא ריבלין: "ישראל בליבנו ואנו מעריכים אתכם. יש לכם טכנולוגיה מצוינת ואנו רוצים ללמוד ממנה ואנו מצפים לחיזוק שיתוף הפעולה בינינו" נשיא נאורו ציין כי בדגל נאורו יש כוכב בעל 12 קצוות, וזאת בכדי לציין את 12 השבטים בנאורו, בדומה ל-12 השבטים היהודיים, דמיון בו גאים בנאורו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גיחצי!
      מדינה של 100 תושבים, ועושים מזה עסק…