ראשי זק"א נפגשו עם ניצב דורון ידיד: "אפשר לקצר את הליך זיהוי הרוגים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ראשי זק"א נפגשו עם ניצב דורון ידיד: "אפשר לקצר את הליך זיהוי הרוגים"
    ראשי זק"א וניצב דורון ידיד בפגישה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ראש אגף המבצעים בזק"א, חיים וינגרטן ומתנדב זק"א, ישראל ורטהיימר, נפגשו בצהריים עם ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב דורון ידיד, ודנו עמו בשיפור תהליך הזיהוי של הרוגים בתאונות דרכים ובחקירת המשטרה.

    הפגישה בסיועו של ישראל ורטהיימר שהתקיימה היום היתה בעקבות המצב בו פעמים רבות בתאונות דרכים קטלניות המשפחות חוות סבל רב בפרוצדורות ארוכות עד לשחרור יקיריהם לקבורה. המקרה האחרון היה השבוע בתאונת דרכים בזכרון יעקב אז גופת ההרוג הגיע למכון המשפטי באבו כביר אחרי השעה 12:30 בצהריים ושוחררה לקבורה רק כעבור 10 שעות.

    המצב כיום במכון הוא כך: בהליך הזיהוי נדרש לבצע בדיקת דם ובדיקת סי.טי. כאשר הטכנאים במכון המבצעים בדיקה זו נמצאים רק עד 12 ולאחר מכן זו פרוצדורה לא קלה להביאם למכון. השבוע, כשגופת ההרוג הגיעה למכון, הטכנאים כבר לא היו והיה צורך בהתערבותם של שר הבריאות, יעקב ליצמן ועוזרו, להחזירם למכון לבצע בדיקה זו.

    בדיקת דם ניתן לבצע גם בשטח הזירה, דבר שיכול להקל מאד על המשך התהליך במכון באבו כביר מאחר שלאחר הבדיקה בשטח, שולחים את הבדיקה למכון באופן מיידי ועד שהגופה מגיעה לשם, יש כבר תוצאות ונתונים של בדיקת הדם.

    בפגישה היום פנו ראשי זק"א לראש אגף התנועה וביקשו ממנו את התערבותו האישית והנחייה למפקדים לבצע בדיקת דם בשטח ולקצר תהליכי זיהוי. ראש אגף התנועה ניצב ידיד הבטיח לעשות הכל כולל הנחיות בשטח למפקדי ובוחני תאונות דרכים לבצע בדיקות הניתנות לעשותם בשטח ולמנוע סבל מיותר מהמשפחות שאיבדו את יקיריהם.



    0 תגובות