הצעת חוק להוזלת התחב"צ לבחורי ישיבות תעלה לוועדת שרים

    איתי גדסי 1 Comment on הצעת חוק להוזלת התחב"צ לבחורי ישיבות תעלה לוועדת שרים

    שנה לאחר שהמאבק החל: ביום ראשון ידונו בוועדת שרים בהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר המבקשת להוזיל את תעריפי התחבורה הציבורית לבחורי ישיבות

    אוטובוס • אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה לאחר שאיגוד בחורי הישיבות החל במאבק למתן הנחת סטודנט בתחבורה ציבורית גם לבחורי ישיבות, המאבק נושא פרי, וביום ראשון הקרוב, הצעת חוק של ח"כ יעקב אשר בנידון תעלה לאישור ועדת שרים. באיגוד בחורי ישיבות פנו במהלך הימים האחרונים לשר האוצר משה כחלון, ולשר התחבורה ישראל כץ, בבקשה דחופה להסדיר את הנושא טרם הדיון בוועדת שרים, בכדי שהחוק יאושר.

    כזכור, לפני שבועיים החוק עלה בוועדה, אולם בעקבות חוסר הסכמה ממשרד האוצר והתחבורה, סוכם לדחות את החוק בשבועיים, כאשר עד אז צוות בראשות שר הפנים, אריה דרעי, פעל להגיע לסיכומים עם האוצר ומשרד התחבורה.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "דו"ח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דו"ח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה לאוכלוסיות ייעודיות באמצעות צמצום עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה תעלה לרמה המקסימאלית הקיימת בתחבורה הציבורית". בנוסף, הומלץ "לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לסטודנטים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל".

    עוד נכתב כי "בהתאם למסקנות הוועדה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הרחיב את זכאות הסטודנטים לדמי נסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור מופחת בטווח שבין 30%-50%. יחד עם זאת, כיום סטודנטים הלומדים במוסדות רבים אינם זכאים להנחה בדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית על אף שמדובר באוכלוסייה ייעודית העוסקת בלימוד ואינה משתכרת. מטרת הצעת החוק היא להרחיב את מעגל הזכאות לכלל הסטודנטים".

    באיגוד נערכים לקראת הדיון, ומתכוננים לשלוח נציגים מטעם האיגוד לוועדה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לאאאאאא. עניי עירך ליפני כולל נכים………..