משבר מים חמור ביישוב מגדלים שבשומרון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on משבר מים חמור ביישוב מגדלים שבשומרון

    משבר המים בשומרון – הישוב מגדלים במחסור מים חמור – משאיות מים בדרכם לספק מים לתושבים

    אילוסטרציה
    10:23
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on מפתיע: ח"כ לזימי מדברת על "הקונספציה שקרסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כזכור בקיץ האחרון סבלו יישובי השומרון ממחסור מים חמור. עד כדי הישארות ישובים ללא מים במשך שעות רבות. לאחר פעילות אינטנסיבית של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ואגף ההנדסה במועצה בשיתוף עם שר התשתיות ד"ר יובל שטייניץ, מקורות ורשות המים יצאו לביצוע חלק מהתכניות הקיימות להרחבת תשתית המים לשומרון וזאת לאחר שנים בהן ביצוע התכניות עוכב בין השאר מסיבות פוליטיות.

    כמו כן, הופעל קידוח אריאל 1 המספק היום מים לישובי גב ההר צפון בנימין והכפרים הערביים בסביבה.

    עם זאת, הישוב מגדלים ממשיך לסבול ממחסור חמור במים. וזאת בשל הטיית המים ע"י ערביי הסביבה. בעיה שהועלתה בפני וועדת הפנים של הכנסת בקיץ האחרון וכן בפני המנהל האזרחי רשות המים וכל הגורמים הרלוונטים.

    אף על פי כן, הגורמים הרלוונטים לא הצליחו למצוא פתרון לבעיה עד כה. "צוות הפיקוח האיזורי" של רשות המים לא הצליח למנוע את גניבות המים על אף המאמצים שעשה. כמו כן תכניות רבות להקמת תשתית שתקל על הבעיה טרם אושרו ע"י המנהל האזרחי. כ-80 משפחות במגדלים מצויות במתח רב לאור החוויה הקשה שעברו בקיץ שעבר. אז סבלו ממחסור במים והפסקות מים חוזרות ונשנות במהלך הקיץ כולו.

    יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "אנחנו קוראים למנהל האזרחי ולצוות הפיקוח האיזורי של המנהל האזרחי לפעול בנחישות לעצירת גניבות המים". דגן שוחח בנושא המשבר עם שר התשתיות הלאומיות ח"כ ד"ר יובל שטייניץ ואמר: "השר ואנשי משרדו פועלים ללא לאות לשנות את המצב ואנחנו מודים להם על כך. אנחנו ממתינים לאישורי המנהל האזרחי לתוכניות ביצוע קו המים מאיזור שילה למגדלים. ואישור קו 60 צול מאיזור צומת קסם עד לאיזור אלקנה קווי מים האמורים לתת פתרון נוסף לבעיית המים באיזור וקוראים להם לקדם את הנושא במהירות האפשרית לטובת אזרחי מדינת ישראל משפחות וילדים הנמצאים במצוקה יצויין כי גם ערבי האיזור יסבלו מהמחסור במים בקיץ הקרוב. ברור לנו שאם המצב לא יטופל בהקדם הוא יילך ויחריף".



    0 תגובות