שגריר ארה"ב מסר לנשיא המדינה את כתב האמנה: "אעשה כל שיבכולתי לבסס את הידידות"

    איתי גדסי 4 Comment on שגריר ארה"ב מסר לנשיא המדינה את כתב האמנה: "אעשה כל שיבכולתי לבסס את הידידות"

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, קיבל היום את כתב האמנה של שגריר ארה"ב הנכנס, דויד פרידמן בטקס בבית הנשיא: "זהו הזמן של העולם כולו להכיר בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל" מנגד, השגריר לא התייחס למיקום השגרירות ואמר: "כבוד לשרת את ארצי בישראל"

    נשיא המדינה מקבל את האמנה מידו של השגריר צילום: מארק ניימן, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום (שלישי) את כתב האמנה של השגריר החדש מארצות הברית, דיוויד פרידמן שהגיע מלווה באשתו תמי ובבתו טליה. הוא הגיש את כתב האמנה שלו לנשיא, בטקס רשמי שנערך בית הנשיא בירושלים.

    לאחר שנוגן ההמנון האמריקני והוגש כתב האמנה בירך הנשיא את השגריר הנכנס ואמר: "אני שמח לארח אותך ואת אשתך בישראל, בירושלים. אני יודע כי ביקרת בישראל פעמים רבות בעבר, אך היום אתה מגיע כשגריר המייצג את ארצות הברית, בת בריתה הגדולה והחשובה ביותר של ישראל וזו סיבה של ממש לברך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

    "אנו מצפים לבואו של הנשיא טראמפ בעוד פחות משבוע", המשיך הנשיא והדגיש: "לביקורו חשיבות רבה והוא עדות לקשר האמיץ בין ישראל וארצות הברית. אנו מצפים לעבודה המשותפת עם הממשל החדש, למציאת דרכים ורעיונות חדשים, שיסייעו בקידום בניית האמון בין ישראלים לפלסטינים".

    "אני מבקש להביע את הערכתי לדוגמה שארצות הברית מציבה בפעולתה נגד הפשעים האיומים המתרחשים בסוריה" הדגיש הנשיא ואמר: "הוכחתם שקווים אדומים לא ניתן לחצות. לעולם החופשי כולו יש מחויבות לעם הסורי, להביא לסיומו של הסיוט ההומניטרי המתרחש שם. ישראל גאה בטיפול הרפואי שהיא מעניקה לפצועים הסורים, וכל עוד קיים הצורך, נמשיך לעשות זאת".

    "בשבוע הבא, נחגוג 50 שנה לאיחוד ירושלים ולשובו של העם היהודי להתפלל בכותל המערבי. אך ירושלים איננה יהודית רק ב-50 השנים האחרונות, ומאז ימי דוד המלך הייתה בירתנו. הגיע העת שהעולם כולו יכיר בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל, דה פקטו ולא רק דה יורה".

    הנשיא סיים את דבריו ואיחל לשגריר הנכנס כי כהונתו תהיה מוצלחת ופורה וציין כי הוא מצפה לעבודתם המשותפת לחיזוק היחסים בין המדינות.

     שגריר ארצות הברית הנכנס הודה לנשיא בחום על קבלת הפנים החמה ואמר: "בהיותך דור שביעי בירושלים, אתה ממשיך את הקשר בין ירושלים בת 3,000 השנים דוד המלך לימינו אנו".

    "אני רואה כבוד גדול לשרת את ארצי כשגרירה בישראל. אני מתחייב כי אעשה כל שביכולתי כדי להעצים ולבסס עוד יותר את הידידות החשובה בין האומות שלנו, שתיארת כעת כאמיצה ואני רוצה להוסיף – ללא גבולות".

    "אני מודה מקרב לב לנשיא טראמפ שהעניק לי הזדמנות זו והביע אמונו בי, עם מנדט שאין שני לו לתמוך במדינת ישראל בכל דרך", המשיך השגריר פרידמן ואמר: "כידוע הנשיא טראמפ בחר להתחיל את ביקוריו הבינלאומיים בישראל בשבוע הבא. אהבתו ומחויבותו לישראל איתנים כסלע ובעדיפות עליונה".

    עוד הוסיף השגריר ואמר כי הוא מצפה לעבודה המשותפות עם הנשיא ועם מדינת ישראל כדי לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות בכל תחום אפשרי, מתרבות לחינוך, מדעי החיים, הייטק, מסחר וכמובן בתחום הצבאי ושיתוף הפעולה האסטרטגי".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בושה שהשגריר הדתי מתבייש ממישהו והסיר את כיפתו מול נשיא מדינת ישראל היהודית.
      אני מתבייש בו ובנשיא שלא דאג מראש שהשגריר לא יסיר את כיפתו.

    2. 3

      הלו איתן, תרגיע,ככה זה ביונג איזרעל בעסקים בלי במקומות ואירועים יהודים כן

    3. 2

      מה זה פגישות עסקים? להוריד כיפה? השתגעת! ועוד אתה מסכים עם זה בושה וחרפה! בן דוד בפתח!!!!!
      הגבולות בדורנו כ"כ הטשטשו….
      מי משרת את מי? ומה התכלית. תחשבו טוב לפני שאתם פזיזים….

    4. 1

      אם נשיא המדינה היהודית וראש הממשלה מתביישים בכיפה מה נלין עליו