להגדיל תורה: הרב אברהם ווייל נבחר לרבה של שטרסבורג בצרפת

    שלום בידרמן 2 Comment on להגדיל תורה: הרב אברהם ווייל נבחר לרבה של שטרסבורג בצרפת

    "אעשה כל שנדרש כדי להיות ראוי לתפקיד – בעיר שבה כיהנו רבנים פוסקים ומרביצי תורה חשובים", אמר הרב הנבחר, שיחליף את הרב אליקים גרשון גוטמן שפרש לגמלאות ויכהן כנציג 'ועידת רבני אירופה' ב'איחוד בתי הכנסת בעולם'

    צילום: אלי איטקין
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרה"ג הרב אברהם ווייל נבחר היום (ב') לכהן פאר כרבה של שטרסבורג. הרב ווייל זכה לאמונם של רוב חברי ועד קהילות 'הקוניסטואר' שבחרו בו לתפקיד הרם והחשוב, עליו ישבו בעבר גדולי תורה והוראה, תפקיד הכולל גם את רבנות מחוז הריין התחתון שבצרפת.
    "תמכתי יתדותיי בברכתם ובעידודם של גדולי התורה מרנן ורבנן שליט"א ואמשיך להתאבק בעפר רגליהם. אעשה כל שנדרש כדי להיות ראוי לתפקיד – בעיר שבה כיהנו רבנים פוסקים ומרביצי תורה חשובים זיע"א ויבדלח"א – להגדיל תורה ולהאדירה", אמר הרב הנבחר מיד עם היוודע תוצאות הבחירות.
    הרב ווייל ייכנס לתפקידו בי' אלול הקרוב והוא יחליף את רבי אליקים גרשון גוטמן שפרש לגמלאות ויכהן כנציג 'ועידת רבני אירופה' ב'איחוד בתי הכנסת בעולם'. הרב גוטמן כיהן בתפקיד שלושים שנה והיה ממניחי היסוד להכרתה של 'ועידת רבני אירופה' כמוסד רשמי וחוקי המייצג את האינטרסים היהודיים ביבשת אירופה בפני מוסדות האיחוד האירופי. נציין כי בשטרסבורג פועלים הפרלמנט האירופי, בית הדין האירופי לצדק ומועצת אירופה. לפני שלוש שנים אירחה המועצה את כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'. לדרישתה ביטלה המועצה את ההחלטה נגד ברית מילה.
    נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון הרב פנחס גולדשמידט והמנהל הרבני של הועידה, הגאון הרב משה לבל, בירכו את הרב ווייל לרגל בחירתו והבטיחו כי 'ועידת רבני אירופה' תעמוד לימינו ותסייע בידו בחיזוק ובייסוד מוסדות התורה והחינוך ובטיפוח קהילות הקודש ברחבי שטרסבורג והמחוז.
    הרב אברהם ווייל, נולד בשטרסבורג וקיבל את הסמכתו לרבנות בבית המדרש לרבנים בפאריס שבראשות הרב יצחק גוגנהיים. במסגרת זו עסק בהפצת תורה ויהדות כארבע שנים בעיר נאנסי, שם כיהן כרבה של העיר הרב דניאל דהאן. במשך כמה שנים עסק ברחבי צרפת בקירוב במסגרת ארגון 'לב' והעומד בראשו הרב אליהו לעמעל ובמשך כשנה שימש בתפקידים רבניים תחת ארגון 'שומרי הדת' באנטוורפן. בשנת תש"ע מונה כרבה של טולוז שבצרפת. לפני שנתיים נבחר לחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'.
    הקהילה היהודית בשטרסבורג היא מהעתיקות והידועות באירופה ומיוחסת מאז ימי הרומאים. לאחר מלחמת העולם השנייה, שמהלכה גורשו ונרצחו ע"י הנאצים, שבו היהודים לשטרסבורג. רבה הראשי דאז רבי אברהם דויטש זצ"ל קרא לגאון רבי אברהם דוד הורוביץ זצ"ל, לימים דיין ביה"ד של העדה החרדית בירושלים, לשמש כאב"ד שטרסבורג. עובדה זו שהיתה נדירה, ביססה את הקהילה והפכה אותה למרכז רוחני ותורני בולט בצרפת עם מוסדות תורניים רבים ומערכת כשרות מפורסמת. כרבה של העיר כיהן גם מי ששימש כרבה של צרפת וכנשיא 'ועידת רבני אירופה' שנים רבות – הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל.
    כיום חיים בשטרסבורג כעשרים אלף יהודים המרוכזים בכמה קהילות ובהם
    הקהילה החרדית הותיקה עוד מלפני מלחמת העולם השניה, קהילת "עץ חיים", שבראשות הגאון הרב שמואל עקיבא שלזינגר שליט"א, חבר כבוד בועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', ומשפחות רבות מבית מדרשם של רבי אליהו אביטבול ורבי גדליה נדל. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש ומוסדות חינוך מפוארים על טהרת הקודש.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לאחרונה יותר ויותר רבנים צעירים מקווה שהם יצליחו ונראה שהם יצליחו יותר ביגלןל ה רוח הצעירה

    2. 1

      מוזר מאוד שמזכירים את כל מוסדות העיר ורבניה, חוץ ממוסדות חבד, אשר להם קהילה גדולה עם בית ספר לבנים לבנות וכמה בתי חבד הפרוסים ברחבי העיר והמחוז. אשר רבים מבני הקהילה מתחנכים שם כולל ילדי הרב החדש…