- רדיו קול חי - -

השרים מבקשים לצמצם את הפגיעה בבריאות והסביבה בל"ג בעומר

בשל זיהום האוויר שיוצרות המדורות, לקראת ל"ג בעומר, מעדכנים המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות את ההנחיות לציבור החוגגים.

מבחינה סביבתית, במהלך בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ. יצוין, כי בכל שנה, עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר, נרשמות במרבית תחנות הניטור עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה – המגיעות לשיאן במהלך הלילה ועד לפנות בוקר. בנוסף, ב-10 השנים האחרונות נרשמה עליה במספר הפניות למיון בקרב ילדים, עקב כוויות בל"ג בעומר.

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין: "חשוב כמיטב המסורת לחגוג את ל"ג בעומר, אבל במקביל לא לשכוח את הסביבה והבריאות. אנחנו מזמינים את הציבור לצמצם את מספר המדורות ולחגוג בצוותא, ובוודאי שלהקפיד על החומרים המושלכים למדורה. למען הסביבה ולמען בריאותכם: נהגו באחריות והימנעו מהשלכת ושריפת פלסטיק וחומרים מסוכנים אחרים. השמעו להנחיות וסיימו את המדורות בשלום. חג שמח!"

שר הבריאות יעקב ליצמן: "מדורות ל"ג בעומר עשויות להיות מסוכנות לסביבה ולבריאות הציבור. מחובתנו להקפיד על נוהלי הבטיחות והסביבה, כדי למנוע היפגעות מיותרת ומסוכנת וכדי לצמצם זיהום אוויר הגורם לתחלואה קשה. כהורים אחראיים נדרשת ערנות מיוחדת שלא לסכן את עצמנו ואת הילדים משאיפת אוויר, משריפה ומהיחשפות לנזקי סביבה ובריאות"

הנחיות משרד הבריאות:

הנחיות המשרד להגנת הסביבה: