עכו מתחדשת: 16,000 יח"ד חדשות

    קלמן טלר 2 Comment on עכו מתחדשת: 16,000 יח"ד חדשות

    במעמד רה"מ ושר האוצר: נחתם הסכם גג לבניית 16,000 יח"ד חדשות בעיר • מערך התחבורה יעבור גם שיפור משמעותי

    ראש הממשלה, שרי האוצר והבינוי ורא"ע עכו במעמד חתימת ההסכם צילום: עיריית עכו
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר השיכון יואב גלנט נחתם היום (ד') הסכם גג להתחדשות העיר עכו ואשר יביא לבניית אלפי יחידות דיור בעיר. בהסכם נקבע כי בין השנים 2017 ועד 2021 תאשר העירייה לכל הפחות 2,000 יחידות דיור חדשות בכל שנה בשמונה מתחמים חדשים.

    במסגרת ההסכם תדאג העירייה לקדם בנייה של כ- 16,000 יחידות דיור חדשות, שייבנו במהלך 5 השנים הקרובות, באזור החוף הצפוני, בכניסה הדרומית ובמזרח העיר. כמו כן, יקומו פארקים עירוניים, שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור ומעונות סטודנטים.

    מצד שני התחייבה המדינה לממן בנייה של מוסדות ציבור, תשתיות חדשות, שדרוג התשתיות בשכונות הוותיקות ולמתן העדפה לעיר בעת מתן תקציבים לבניית מוסדות חינוך.

    שמעון לנקרי ראש העיר עכו אמר: "תנופת הבניית בעכו היא חלק מההתחדשות העירונית שעליה אנחנו שוקדים בשנים האחרונות. אין לי ספק שההתחדשות תציב את העיר עכו בראש מדד הערים האטרקטיביות למגורים ותשפר את איכות חיי תושביה ללא היכר. נמשיך לפעול בכל הכוח על מנת שעכו תמשיך להתפתח ולשגשג בכל התחומים".

    בשלב זה כבר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה הקמת שכונה חדשה בצפון-מערב העיר עכו ואף יצאה לשיווק. במסגרתה ייבנו 1,200 יחידות דיור כאשר לכל הפחות 70% מהיחידות יוקצו לטובת פרויקט 'מחיר למשתכן' והשאר ישווקו לציבור הרחב.

    כחלק מתכנון מערך התחבורה, יוקם קו מטרונית חדש, שבילי אופניים ויקום גשר שיחבר את השכונה החדשה לאזור המערבי של העיר. כמו כן, תכנון השכונה יכלול נטיעת עצים ושימור שדרת האקליפטוסים הנמצאת לאורך כביש 4 (כביש עכו נהריה).

    במהלך טקס החתימה על ההסכם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו רוצים להפוך את ישראל לכח עולמי בצבא ובכלכלה. באמצעות הסכם הגג נגדיל את ההיצע, הערים יתפתחו וכך נוכל להוריד את מגמת מחירי הדיור". נתניהו התייחס להסכם הגג של העיר עכו ואמר: "בתוך עשור, ובעזרת השם בתוך 8 שנים העיר עכו תכפיל את עצמה ותהפוך לעיר של 100 אלף תושבים, וזה נותן מענה ותקווה לזוגות צעירים. תזכרו את הטקס הזה אשר מסמן את העתיד. לעכו יש אפשרויות גדולות. זו עיר עם עוגן הסטורי מדהים. יש פה אפשרויות לעיר תיירות עולמית ואנו נחושים לפתח ולעזור לה לממש את הפוטנציאל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הציבור החרדי צריך להתעשת במהירות,הציבור שמושקע בהשקעות נדלן עלול להפסיד מבניית אלפי דירות חדשות עסקני הציבור צריכים לעשות הכל בכדי לעצור את בניית מאות אלפי הדירות.