אינציקלופדיה חופשית? לא בטורקיה

    אהרן יעקב 1 Comment on אינציקלופדיה חופשית? לא בטורקיה

    ימים ספורים לאחר 'הניצחון' של נשיא טורקיה ארדואן במשאל העם, משטרת המחשבות במדינה ממשיכה לפעול במלוא הקיטור

    מפגין מחזיק בדגל טורקי צילום: בד רחים כתיב, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאחד מגולשי האנציקלופדיה החופשית – ויקיפדיה, ערך את ערך הדמוקרטי של טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והוסיף לערך המציין את פעלו ומעשיו וההיסטוריה של מפלגתו ושאר נתונים הקשורים אל שמו, אל כל המלל הנ"ל צירף הגולש את הכינוי 'דיקטטור' לנשיא הרפובליקה הטורקית ה 12. לא עבר זמן רב והנה כיאה למדינה נאורה וליברלית הנשלטת על ידי אדם נאור וליברלי, חסמו הרשויות בטורקיה את ויקיפדיה.

    חסימת הפיות ומשטרת המחשבות המקבלת שוב ביטוי בחסימת האינצקלופדיה החופשית, מתרחשת ימים ספורים לאחר ניצחונו הנוסף (והדחוק, יש לומר) של הנשיא ארדואן במשאל העם המגביר את שליטתו בעם הטורקי, ניצחון שאף הוא עורר סערה וגינויים מהמשקיפים חברי האיחוד האירופי אשר באו לסקר ולבקר את הבחירות האלו.

    ויקיפדיה – האנציקלופדיה החופשית, כשמה כן היא מאגר עצום של ידע שמוזן על ידי מיליוני גולשים מכל מדינות העולם, למשל רק בישראל מונה ויקיפדיה מעל 200,000 ערכים כמעט בכל תחום בו תבחרו לקרוא, ובויקיפדיה באנגלית מספר הערכים עובר את ה 5,000,000, כאשר כל אחד יכול לערוך ולהוסיף תכנים, וכמובן ישנם מורשים המסננים ושומרים על איכות התוכן.

    בתגובה לחסימה הטורקית, הוציאה ויקיפדיה ישראל הודעה המופיעה בכל ראש של דף אותו תפתחו בויקיפדיה, "החל מהשעה 8:00 בבוקר 29 באפריל 2017, נחסמה האפשרות לגלוש בויקיפדיה בכל השפות בטורקיה, בהוראת רשות טכנולוגיות המידע והתקשורת הטורקית. ויקיפדיה העברית, כחלק ממיזם ויקיפדיה לחיבור אנציקלופדיה חופשית, מתנגדת לצנזורה ולפגיעה בחופש המידע ומזדהה עם עמיתינו, הויקיפדים הטורקים" עד כאן לשון ההודעה.

    טורקיה ויקיפדיה



    1 תגובות

    מיין תגובות