'מה נשתנה' בתאילנדית: אלפי יהודים הסבו ברחבי המדינה

    קלמן טלר 2 Comment on 'מה נשתנה' בתאילנדית: אלפי יהודים הסבו ברחבי המדינה

    4,187 ישראלים הסבו לשלוחן ליל הסדר בבית חב"ד שבתאילנד | הרב קנטור "תוך 25 שנה המספר הכפיל את עצמו"

    השולחנות הערוכים בבית חב"ד בתאילנד
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשים רבים של הכנה הגיעו לסיומם המוצלח באירועי ליל הסדר הייחודיים בסניפי חב"ד בכל רחבי תאילנד. כמדי שנה נרשמו המוני מטיילים להשתתפות בסדרים, והשנה נרשם גידול של 30% משנה שעברה. וכמות המשתתפים בכל סניפי חב"ד תאילנד באירועי ליל הסדר היתה 4,187 איש.

    הסדרים המפורסמים של חב"ד תאילנד מהווים מוקד משיכה לישראלים ויהודים מכל העולם השוהים במסגרת החופשה או הטיול בתאילנד, ומתכננים את המסלול שלהם על מנת להגיע לליל הסדר לאחד מסניפי חב"ד תאילנד.

    ההכנות לסדר דורשות הרבה מאמץ והכנה ולמעשה מדובר על מבצע לוגיסטי מורכב וחובק עולם, עליו עובדים מספר חודשים, החל בהבאת פריטים כשרים לפסח מכל רחבי העולם, וממשיך בהכנת כמות גדולה של מאכלים שיהיו לא רק כשרים אלא גם טעימים להנאתם של כל האורחים. על מלאכת הבישול ניצח השף אלון גל האחראי על רשת המסעדות אותה מפעילה חב"ד תאילנד בכל אחד מהסניפים בערים בנגקוק, סמוי, פוקט וצ'יאנג מאי.

    הסדרים עצמם עברו בהתרוממות רוח מיוחדת וכל המשתתפים יצאו בהרגשה נפלאה וכפי שתיאר רועי שמטייל כבר חצי שנה במזרח "הופתעתי פעמיים, גם מהאוכל הטעים, לא האמנתי שאפשר לשבת באירוע עם 1500 איש באוהל בקוסמוי ולקבל אוכל ברמה כזו, אבל ההפתעה הגדולה יותר היתה שנהניתי מקריאת ההגדה ומדברי הרב לא פחות מאשר מהאוכל הטעים". סניפי חב"ד בתאילנד מהווים במהלך כל השנה כתובת ראשונה לפניות עבור הישראלים הרבים המבקרים בתאילנד בכל התחומים. החל מבילוי במסעדות בסניפים, דרך שירותים נוספים שיש במקום, ועד סיוע במצבי מצוקה. מדי יום כמעט מטפלים בחב"ד תאילנד בסיוע למטיילים ישראלים הנזקקים לסיוע במהלך שהותם במדינה.

    הרב יוסף חיים קנטור, השליח הראשי לתאילנד, מספר כי עבורו היתה זו התרגשות מיוחדת לקבל את הנתונים על המספר הגדול של המשתפים בסדרים השנה, "בשנת 1992, כשהרבי מילובביץ שלח אותי וצוות של עוד 3 אנשים, לערוך ליל סדר לישראלים המבקרים במדינה ערכנו סדר לכמה עשרות ישראלים ואחרי 25 שנה זה הכפיל את עצמו ביותר ממאה וזה מרגש מאוד". הרב קנטור מוסיף "כולנו בצוות של חב"ד תאילנד הכולל עשר משפחות ועשרות מתנדבים צעירים נמצאים כאן במהלך כל השנה עבור כל יהודי שמגיע לתאילנד ושמחים לעזור לכל אחד בגשמיות וברוחניות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בר מינן ארץ הטומאה.לרוב הסיבה ידועה למה מגיעים לשם ה ירחם