חברי הכנסת מהליכוד התעקשו: העברת עודפי התקציב נתקעה

    אני מייצג מפלגה קטנה, אינני ממפלגת השלטון, אבל אני חושב שבעניין הזה של העברות תקציביות והעברות עודפי תקציב, צריך לגלות אחריות ולא לעכב דברים שייפגעו בסופו של דבר בציבור
    איתי גדסי No Comments on חברי הכנסת מהליכוד התעקשו: העברת עודפי התקציב נתקעה

    העברת עודפי תקציב 2016 מעוכבת בוועדת הכספים. העיכובים בעקבות התניית העברת העודפים ע"י שני חברי קואליציה בכירים בוועדת הכספים, בהעלאת קצבאות קשישים ונכים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מזהיר "עיכוב העברת העודפים למשרדי הממשלה ייפגע בציבור".

    ח"כ מיקי זוהר
    אני מייצג מפלגה קטנה, אינני ממפלגת השלטון, אבל אני חושב שבעניין הזה של העברות תקציביות והעברות עודפי תקציב, צריך לגלות אחריות ולא לעכב דברים שייפגעו בסופו של דבר בציבור
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזה לא שגרתי, הבוקר (ד') בוועדת הכספים. בדיון על בקשות האוצר להעברות עודפי תקציב 2016 לשנת התקציב 2017 בהיקף כולל של 14.6 מיליארד ₪ לכלל משרדי הממשלה, היו אלו דווקא שני חברי קואליציה בכירים שהובילו להפסקת ההצבעות ולמעשה לעיכוב ההעברות. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ורכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) העלו מחדש את דרישתם להעלאת קצבאות הקשישים והנכים ב- 700 שקלים לחודש, אחרת יעכבו כל בקשה להעברה תקציבית, בין אם רגילה בין אם עודף תקציבי, שתוגש ע"י משרד האוצר ומי ממשרדי הממשלה. עוד אמרו חברי הכנסת, כי בנוסף יעכבו כל מהלך של הורדת מסים או הפניית כספים למטרות שונות בעקבות העודפים שנוצרו בתקציב, עקב גידול בהכנסות מגביית מיסים וכד'. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התריע ברכז הקואליציה בוועדה, ח"כ זוהר ואמר "עיכוב העברת העודפים ייפגע במשרדי הממשלה ובסופו של דבר בכלל הציבור, לרבות בקשישים ונכים".

    גפני אמר עוד, כי הוא "אינו מבין את ההתנהלות הזו של שני חברי הכנסת ממפלגת השלטון, שיכולים לפנות עם דרישתם ישירות לראש הממשלה. אני מייצג מפלגה קטנה, אינני ממפלגת השלטון, אבל אני חושב שבעניין הזה של העברות תקציביות והעברות עודפי תקציב, צריך לגלות אחריות ולא לעכב דברים שייפגעו בסופו של דבר בציבור. מה שלא יאושר עכשיו, לא יאושר עד לאחר חג הפסח".

    רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ זוהר, הבהיר "הצהרנו זה מכבר שלא נאשר העברות תקציביות ובכלל זה העברות של עודפי תקציב, כל עוד לא תענה דרישתנו להעלאת קצבאות הקשישים והנכים. שום עודף תקציבי לא יעבור כאן עד שלא יגדילו את הקצבאות הללו וגם כל מה שקשור לשימוש בעודפי תקציב או הפחתות של מסים לא יעברו. נצברו עודפי תקציב עקב גידול לא צפוי בהכנסות ועתה יש להחזיר את הכסף הזה לקבוצות אוכלוסייה שנזקקות לכך. מניסיוננו, כשבקשות של משרדי הממשלה מעוכבות, הם כבר יודעים כיצד לדאוג למילוי דרישות חיוניות כאלו ואחרות. המטרה שהצבנו, להגדיל את הקצבאות לקשישים ולנכים, מאחדת את כל חברי הכנסת ואני מקווה שכולם יתמכו בדרישה הזו".

    יו"ר הוועדה, ח"כ גפני, הגיב על דבריו בהסבר לפסוק מן התורה "בתורה כתוב 'צדק צדק תרדוף' והכפילות נובעת, בין השאר, מכך שכשאתה רודף אחרי צדק, גם זה צריך להיעשות בדרך של צדק ולא לפגוע תוך כדי החתירה אל הצדק במטרות ועניינים צודקים אחרים". כאמור דבריו לא שינו את עמדתם של חברי הכנסת זוהר וביטן.

    ושוב באופן לא שגרתי, דווקא חבר אופוזיציה בוועדה, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) תקף את ההתניה באישור העברת העודפים בהעלאת קצבאות הקשישים והנכים ע"י חברי הכנסת זוהר וביטן וקרא להם "לגלות אחריות. לא מסייעים לציבור אחד בדבר חשוב ככל שיהיה, ע"י פגיעה בכלל הציבור. הדברים שאתם מעכבים היום, פוגעים גם בקשישים ונכים. אם אתם רוצים לקדם את העניין תפנו לראש הממשלה שהוא מהמפלגה שלכם. כל חברי הכנסת כאן מאוחדים בדרישה להעלות את הקצבאות, אבל זה לא אומר שעכשיו נעכב מטרות חברתיות ועניינים דחופים וחשובים אחרים. שיבוש פעילות משרדי הממשלה, לא זו בלבד שלא תסייע לנכים ולקשישים, אלא תפגע בציבור הכללי".

    בתחילת הישיבה, נעתר ח"כ זוהר לבקשת יו"ר הוועדה גפני, להצביע ולאשר העברות חיוניות או שהן נוגעות לנושאים חברתיים דחופים וכך בין השאר, כבר אושרו העברות לרשויות מקומיות (688.7 מיליון ₪), למשרד הרווחה (587.7 מיליון ₪), למשרד הבריאות (309.6 מיליון ₪) ועוד. במקביל עוכבו העברות למשרד החינוך (2.12 מיליארד ₪), למשרד להגנת הסביבה (1.26 מיליארד ₪) ועוד. ההצבעות הסלקטיביות, על חלק מהמשרדים כן ועל אחרים לא, הובילו חבר קואליציה אחר, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) להתנגד בכל ההצבעות והוא אף הגיש רביזיות (בקשות להצבעה חוזרת) על העברות שכבר אושרו בהצבעות קודמות.

    ח"כ סמוטריץ' טען שחברי הכנסת זוהר וביטן מעכבים העברות למשרדים שאינם שייכים לליכוד, כגון משרדים שבראשותם שרים מהבית היהודי וביניהם, משרד החינוך בראשות השר נפתלי בנט, משרד המשפטים בראשות השרה איילת שקד ומשרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל. סמוטריץ' אמר ש"אף הוא תומך בדרישה להעלות את הקצבאות, אך אין זה נכון לפגוע בכלל הציבור ובכלל זה גם בקשישים ונכים שייפגעו מאי העברת עודפים".

    לקראת הפסקת הדיונים, הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי "בכוונתו לפנות לראש הממשלה ולכל הגורמים הנוגעים בדבר, לרבות חברי הכנסת זוהר וביטן, על מנת להגיע להבנות שיאפשרו את אישור העברת העודפים מ- 2016. ועדת הכספים תשוב ותתכנס רק לאחר שיגובשו הסכמות. אני קורא לחברי הכנסת ולראשי המפלגות לגלות אחריות ערב חג הפסח ולאפשר את ההעברות התקציביות הללו, שבכללן גם כספים רבים שמיועדים לסיוע לאוכלוסיות רבות, בין השאר לאוכלוסיות נזקקות וניצולי שואה, ערב חג הפסח".



    0 תגובות