דרעי הודיע על מבצע גביית ארנונה • "התושבים ירוויחו"

    איתי גדסי 1 Comment on דרעי הודיע על מבצע גביית ארנונה • "התושבים ירוויחו"

    "חובות של 30 מיליארד שקלים לרשויות המקומיות יוכלו לקבל מענה והמרוויחים מכך הם כלל התושבים" • לפי התקנות החדשות: הנחת 50% – למשלמי מזומן ו-45% ב-12 תשלומים •

    שר הפנים, אריה דרעי
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    שר הפנים, אריה דרעי, כינס מסיבת עיתונאים היום ובה הודיע על מבצע גביית חובות ארנונה במסגרתה תוכל רשות להעניק הנחה של עד 50%.

    במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד') במשרד הפנים בירושלים, הודיע שר הפנים אריה דרעי על מבצע גביית חובות עבר בארנונה למגורים ושלא למגורים. לרשויות המקומיות בישראל חובות ארנונה של תושבים ובעלי עסקים בתחומן בהיקף של כ-30 מיליארד שקלים.

    במסיבת העיתונאים השתתפו סגן השר משולם נהרי וחברי הכנסת נורית קורן, הליכוד ואוסמה סעדי, הרשימה המשותפת, אשר הביעו את הערכתם על החלטת השר לצאת למבצע גביית חובות, אשר תסייע לתושבים ולרשויות.

    על פי תקנות עליהן חתם השר היום, יוכלו רשויות מקומיות להעניק הנחה של עד 50% לבעלי חוב ארנונה, למגורים ושלא למגורים, ולהסדיר את חובם לרשות המקומית. בעל חוב יוכל להנות מהנחה משמעותית רק אם שילם את חובו באופן מלא בשנים 2015 ו-2016. לפי התקנות החדשות, הנחת 50% – למשלמי מזומן ו-45% ב-12 תשלומים. המבצע יתחיל ב-1 ביוני למשך חצי שנה ומתייחס לחובות עד סוף 2014".

    מבצע הפחתת החוב לא יחול לגבי נכס שהמחזיק בו הוא המדינה, חברה ממשלתית, תאגיד סטטוטורי או מי שקיבל פטור חלקי מארנונה לפי החוק.

    כלל הארנונה המשולמת במדינת ישראל מדי שנה היא כ- 22 מיליארד שקלים. מתוך כך, ניתן לזהות שהחובות הקיימים הינם בעלי פוטנציאל רחב לחיזוק רשויות מקומיות, בעיקר מוחלשות, לביסוס שירות טוב ואיכותי יותר לתושבים.

    שר הפנים, אריה דרעי: "מבצע לגביית חובות ארנונה הוא יציאה מחושך לאור לחייבים רבים שיסדירו כעת את חובם והנהנים מכך הם כלל תושבי הרשויות עם הטבת השירותים המוניציפליים. באפשרותן של רשויות מוחלשות בעלות תקציבים נמוכים, לקבל הכנסות שאינם שולמו עד היום, כחוק. הדבר הינו צעד נוסף להקטנת הפערים החברתיים והכלכליים".



    1 תגובות

    מיין תגובות