השר יובל שטייניץ: "מתווה הגז איפשר את הכרת אירופה כשותפה באנרגיה"

    יש לנו מנהיג מוכשר בצורה בלתי רגילה כמו בנימין נתניהו. אין זעזועים לגבי מנהיגותו. ביבי נוהג להתייעץ אתנו.
    איתי גדסי No Comments on השר יובל שטייניץ: "מתווה הגז איפשר את הכרת אירופה כשותפה באנרגיה"

    השר יובל שטייניץ, שוחח ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן ואמר כי מדינות אירופאיות שלחו את שרי האנרגיה שלהן בכדי לדון על שיתוף הפעולה וכי התקנת צינור תת ימי בין ישראל לאירופה תעשה במימון אירופאי • "לישראל יכנסו מאות מיליארדים" • וגם, האם נתניהו נוהג להתייעץ אתו?

    שר האנרגיה, יובל שטייניץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    יש לנו מנהיג מוכשר בצורה בלתי רגילה כמו בנימין נתניהו. אין זעזועים לגבי מנהיגותו. ביבי נוהג להתייעץ אתנו.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האנרגיה והתשתיות, יובל שטייניץ, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" הערב.

    תחילה התייחס למתקפה הנוראה של אסד בסוריה ואמר "זה מזעזע" הוא סיפר על יזמה שלו שהתקבלה ע"י המעצמות "אני יזמתי בזמנו את התכנית האמריקאית – רוסית לפירוק הנשק הכימי מסוריה והיה לנו חשד שפירקו 99 אחוז ולא מאה וכנראה שחששנו הוצדק והם השתמשו בזה היום. אנחנו לא צריכים להתערב במלחמה הזו. אני חושב שהתפקיד של הקהילה הבינלאומית להתערב בלחימה שם ולהפסיק את הפעולות הברבריות של אסד ובעלי בריתו בסוריה".

    בנוגע לשאלת המראיין האם אין חשש ממתקפה כזו כלפי ישראל, אמר "אנחנו ערוכים. כי עד לפני שנתיים, עד התכנית שיזמנו במשרד המודיעין לפני שנתיים וחצי והמעצמות אימצו, היה לאסד 1,300 טון של גז עצבני. אנחנו התכוננו ואנחנו ערוכים גם בהגנה וגם בהתקפה. טיפלנו במאות ואלפי סורים אבל אנחנו צריכים לעשות מאמץ לא להיגרר למלחמת הברברית הזו. ודווקא משום שאנו קרובים אנחנו צריכים להיות זהירים יותר" אמר.

    בנוגע לכינוס שרי אנרגיה אירופאיים שקיים משרדו, אמר "אירופה הכירה בנו היום כשותפה מרכזית בתחום האנרגיה. היה פה נציב האנרגיה של האיחוד האירופי ורק לפני שנה שיצאתי עם היזמה הזו של צינור שיחצה את הים לאירופה כולם אמרו שזו פנטזיה וחלום באספמיה והנה האירופאים אומרים שהם בדקו את הרעיון והם הולכים על זה. זה יביא לנו הכנסות של מאות מיליארדים וגם בעל משמעות מדינית. עד היום הם היו תלויים בנפט הערבי".

    כשנשאל האם המדינה תשקיע בצינור הגז כסף, ענה "זה לא יעלה לנו פרוטה זה ייבנה ע"י סקטור פרטי, מי שייתן אשראי נח זה כנראה האיחוד האירופי. מדינת ישראל לא תשקיע פרוטה אחת. כל ההתכנסות הזו של שרי אנרגיה מרחבי אירופה היתה בלתי אפשרית עד למתווה הגז" זוקף השר שטייניץ את החדשנות הזו לטובת מתווה הגז "ממשלת יוון וממשלת איטליה הודיעו אתמול שהם רואים חשיבות עצומה בקניית הגז מישראל".

    על שובו של גדעון סער לשורות הליכוד, אמר "אני לא מפרשן את חבריי. סער ידיד שלי והיה שר מוכשר. אם החליט לחזור, מברכים אותו ואומרים לו ברוך הבא".

    בנוגע למתווה התאגיד שהושג בשבוע שעבר בין רה"מ לשר האוצר, כחלון והשפעת משבר התאגיד על חברי הליכוד "זה לא משפיע כמעט בכלל בתוככי הליכוד. יש מסורת בליכוד – לא מחליפים את המנהיג. יש לנו מנהיג מוכשר בצורה בלתי רגילה כמו בנימין נתניהו. אין זעזועים לגבי מנהיגותו. ביבי נוהג להתייעץ אתנו. איתי הוא מתייעץ בנושאי ביטחון ואנרגיה. על הסכם התאגיד אין לי דעה, אני לא שר תקשורת".



    0 תגובות