טעים להם: בעלי החיים בספארי יאכלו מצות

    אבי יעקב 1 Comment on טעים להם: בעלי החיים בספארי יאכלו מצות

    בפסארי נערכים לימי הפסח ומספרים כי החל מהכלים בהם מוגש האוכל לבעלי החיים ועד לאוכל עצמו – בפסח, הכל יהיה כשר לפסח • ואלו בעלי החיים יזכו לתוספת מצה לתפריט?

    קוף טועם ממצה צילום: ספארי
    5:31
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תוקפת שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסתבר כי בספארי מנקים את החצרות בימים אלו ומחליפים את הלחם של בעלי החיים במצות. "חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לנקות את חצרות בעלי החיים ביסודיות, את מקורות המים ובתי הלילה. הניקיונות מתקיימים גם במהלך השנה, אולם, לפני החג מקרצפים ומנקים ממש כמו שאנחנו מנקים את בתנו לפני החג מתוך ידיעה ברורה שבחלק נרחב של הבית אין חמץ וזו רק הזדמנות פז לניקיונות יסודיים" מספרים בספארי.

    כשבועיים לפני החג, מטפלי הספארי מחליפים את מזונם של בעלי החיים ובמקום שיאכלו לחם בעלי החיים יאכלו מצות. הספארי נערך לכך מראש ומזמין 5 ק"ג מצות עבור בעלי החיים. בין בעלי החיים שמציינים את הפסח בהחלפת מזונם אפשר למצוא בעיקר את הקופים, הפילים, בעלי החיים בפינת החי ועוד.

    גם בשטח הפתוח מתקיימים שינויים מרחיקי לכת התערובת הרגילה שאותה בעלי החיים נוהגים לאכול מידי יום, תוחלף ב-13 טון של תערובת כשרה לפסח, על בסיס תירס וקטניות ותישמר במהלך הפסח במכלים מיוחדים כשרים לפסח, נפרדים ממכלי תערובת החמץ.

    קוף אוכל מצ

    יש לציין כי הלחם, או המצות הם רק תוסף מזון ולא מזונם העיקרי של בעלי החיים. רוב המזון שלהם מורכב מפרות, ירקות ולעיתים בשר. את הלחם הם מקבלים בדרך כלל בבוקר רק כדי שהמטפלים יבחנו מקרוב את צורת האכילה שלהם ויוכלו לאבחן את מצבם על פי דרך האכילה שלהם.

    הסיבה העיקרית לכך שבספארי מחליפים את המזון נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא" כלומר חל איסור של ראיה וגם של המצאות חמץ במקומות ציבוריים.

    ואגב ספארי, אם תכננתם לבקר במקום בימי חול המועד, מתברר כי השנה הכניסה בימי חול המועד תתאפשר רק ע"י רכישת כרטיסים מוקדמת.



    1 תגובות

    מיין תגובות