בלגיה: יוזמי החוק מתכוונים להעלות הצעת חוק שנפסלה ע״י בית המשפט לחוקה

    אבי יעקב No Comments on בלגיה: יוזמי החוק מתכוונים להעלות הצעת חוק שנפסלה ע״י בית המשפט לחוקה

    משבר השחיטה הכשרה במחוז הפלמי בבלגיה: הקהילה היהודית חוששים מהיוזמה החדשה ומאיימים בפניה לבית המשפט בבלגיה ולבית המשפט לצדק בהאג

    הגאון הרב אברהם גיגי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של בלגיה ונציג ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב אברהם גיגי אמר הערב (ה') כי נציגי הפרלמנט הפלמי שיזמו הצעת חוק להגבלת השחיטה הכשרה ממשיכים ביוזמתם ובכוונתם להעלות הצעת חוק עם שינויים קלים למרות פסיקת ביהמ״ש לחוקה ולפיה מדובר בפגיעה בחופש הדת ובזכויות האזרח.

    כזכור, בטרם הועלתה הצעת החוק להגבלת השחיטה עתרה הקהילה היהודית בראשות הרב גיגי והרב פנחס קורפנלד יו״ר ׳מחזיקי הדת׳ בבלגיה לבית המשפט לחוקה בטענה שהתקבלה ולפיה מדובר בפגיעה בזכויות האזרח ובדתו.

    חברי הפרלמנט הציעו את מר ונטמס פיט, וטרינר במקצועו, שישמש כמתווך בין החברי הפרלמנט הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית. ונטמס שימש כמתווך בנושא זה בהולנד.

    על-פי הצעתו, החל משנת 2019 תיאסר שחיטת בהמות דקות ללא הימום לפני השחיטה ובהמות גסות לאחר השחיטה.

    הרב גיגי והרב קורנפלד ונשיא הקונסיסטואר נועדו עם ונטמס לפני יומיים בסיומה של הפגישה הודיעו לו כי הקהילה היהודית מתנגדת בתקיפות לכל הגבלה של השחיטה הכשרה.

    הרבנים הודיעו כי באם תועלה הצעת החוק, תנקוט הקהילה היהודית בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו ובכללם עתירה לבית המשפט בבלגיה ולבית המשפט לצדק בהאג.

    הרב גיגי אמר כי "לצערנו, שלושת המפלגות הגדולות הביעו את הסכמתם להצעת החוק האמורה. אף הבהרנו להם חד-משמעית כי באם תועלה לדיון אנו נבקש סעד מביהמ״ש למתן צו מניעה".



    0 תגובות