דן שילון: משנות ה-80 אני טוען שצריך לסגור את רשות השידור

    טוב שכך. זה פלורליזם. התקופה שאנחנו העיתונאים היינו לבד בשטח היא לא טובה. התקופה היום הרבה יותר טובה ואת זה ביבי מנסה לסגור
    יוסי אשר 1 Comment on דן שילון: משנות ה-80 אני טוען שצריך לסגור את רשות השידור

    "יש שם 100 אנשים טובים שילכו הביתה, 90% ממילא לא נמצאים במקום הנכון" • "הייתי רוצה לפגוש אמא של ילד אחד ששרה טיפלה בו" • "מי יצביע לברק? הוא מתחרה עם ביבי על התואר ראש הממשלה הגרוע בכל הזמנים"

    צילום: ויקיפדיה
    טוב שכך. זה פלורליזם. התקופה שאנחנו העיתונאים היינו לבד בשטח היא לא טובה. התקופה היום הרבה יותר טובה ואת זה ביבי מנסה לסגור
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (ב') התארח דן שילון באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל לשיחה עם סטודנטים ומרצים במסגרת התוכנית "מפגשים עם התעשייה". את הריאיון הנחתה העיתונאית ליאת רון, אשר מלמדת במסלול עיתונות בביה"ס לתקשורת. במהלך השיחה המיוחדת דיבר שילון בחופשיות על ראש הממשלה ("מקווה שייצא נקי"), רעייתו ("הייתי רוצה לפגוש אמא של ילד אחד ששרה טיפלה בו"), ישראל היום ("סמרטוטון"), אהוד ברק ("אין קשר בין אמירת אמת ואיש הזה") ואיך לא, גם על התאגיד.

    במהלך הדיון התייחס שילון לוויכוח סביב רשות השידור והתאגיד: "אני לא קונה את זה שרשות השידור יכולה להתייעל כלכלית. יש שם שדרנים שבכלל לא נמצאים בעבודה ומקבלים משכורת עם תוספת 400% על שעות נוספות. העסק שם מתנהל בצורה מושחתת ואי אפשר לתקן את זה. הבעיה היא שגם התאגיד החדש מוקם עם חלק מהחוליים של רשות השידור כסימון כתבים וניסיון להביא לאיזון בדעות."

    כאשר נשאל בנוגע לאופן גיוס העיתונאים לתאגיד החדש, ענה שילון: "בתפקידי כעורך חדשות בערוץ הראשון מעולם לא ביררתי מהם הדעות של הכתבים שלי ותמיד אפשרתי לכל אחד להביע את דעתו אישית, כל עוד היה ברור לצופים שמדובר בדעה ולא בעובדה, הבעיה היום זה שהגבולות היטשטשו. הקושי הוא תמיד בעובדות שנמצאות בשטח האפור ושם עיתונאי לא צריך להיות אובייקטיבי אלא הגון. עיתונאי לא צריך להציג גם את החיובי וגם את השלילי, עיתונאי צריך לפוצץ מוגלות".

    באותו הקשר, בהתייחסות למינויה של גאולה אבן למגישת חדשות בתאגיד, אמר שילון: "אני לא הייתי ממנה אותה למגישת חדשות. עבדתי איתה בעבר והיא מקצוענית ונפלאה, אבל כאשר היא תראיין פוליטיקאים ואישי ציבור, השאלות יהיו מונעות משיקולים זרים הקשורים לבעלה".

    לשאלה האם הולכים לבחירות ענה שילון: "זה כמו מלחמה עם החמאס. פרובוקציות בסוף יוצאות מכלל שליטה ומובילות למלחמות, למרות שאיש לא רוצה בכך וזה לא יעשה טוב לאף מפלגה כרגע." בהתייחסות להתנהלות ראש הממשלה הוסיף שילון: "מעולם לא היינו במקום נמוך כל כך מבחינת התקשורת. מדינה עם בעיות כלכליות, ביטחוניות ומדיניות ורוה"מ 80% מהזמן מתעסק בתקשורת, במיון עיתונאים, מיגור תקשורת חופשית ופגיעה בחופש העיתונות".

    במהלך הדיון עלתה השאלה האם הפייסבוק שינה את כללי המשחק והעיתונאים כיום פגיעים יותר ואיבדו מהכוח שלהם. בתשובה ענה שילון: "טוב שכך. זה פלורליזם. התקופה שאנחנו העיתונאים היינו לבד בשטח היא לא טובה. התקופה היום הרבה יותר טובה ואת זה ביבי מנסה לסגור. הוא מפוצץ את הפייסבוק ומשיג שליטה בגופי שידור, רדיו וטלוויזיה ומכפיף את כולם אליו. מאוד קשה לשנות את זה דרך הפייסבוק. אני ניסיתי בבחירות האחרונות לכתוב על כך מאמרים ולא ממש הצלחתי לעשות שינוי".

    בשאלה על אהוד ברק כאופוזיציה היחידה שיש לביבי כיום ענה שילון: "מי יצביע לברק? הוא מתחרה עם ביבי על התואר ראש הממשלה הגרוע בכל הזמנים. ההבדל היחיד בינו לבין ביבי זה שביבי משקר ומאמין לשקרים שלו וברק כל כך ציני שהוא לא מאמין לעצמו- מקיאווילי בגרסה חדשה". ביחס לאהוד ברק המשיך שילון ואמר: "אני מכיר את אהוד ברק עוד מהיותו רמטכ"ל. בזמנו התרחש אסון צאלים והוא הוביל את המבצע ותכנן אותו. האסון התרחש בגלל טעות אנוש, אבל ברגע האמת הוא ברח משם והוציא הוראה לצנזורה למנוע פרסום שהוא היה שם."



    1 תגובות

    מיין תגובות