- רדיו קול חי - -

מנכ"ל איחוד הצלה בכנסת: "כולי תקווה שמד"א יתעשתו"

בעקבות הדיון בכנסת בעניין המאבק של מד"א באיחוד הצלה הוחלט ששני הצדדים ישבו בחסות משרד הבריאות וינסו להגיע להסכמות על שיתוף מידע על קריאות חירום רפואיות. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות תקודם הצעת חוק פרטית בנושא באישור המשרדים הרלוונטיים.

חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר בדיון כי "חובה שיהיה שיתוף פעולה הרמוני בין הארגונים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר ש"שני הארגונים צריכים לשבת בחדר יחד עד שייצא עשן לבן ועניין שיתוף המידע ייפתר".

ח"כ משה גפני אמר: "הסאגה הזאת חייבת להסתיים, רציתי להקים מוקד אחד מאוחד אך מד"א היחידים שהתנגדו. לו הייתי אלי בין, הייתי מחבק את איחוד הצלה. המצב הזה שמד"א מתבצר בעמדתו לא יכול להמשך וחייב להפסק".

נשיא ומייסד איחוד הצלה, אלי ביר אמר בסיכום הדיון: "מד"א רוצה לשמור על המונופול שלו ולהשתלט על מערך המתנדבים שלנו בכך שהם מבקשים שנעביר להם את כל רשימות המתנדבים שלנו. לצערי זה בא על חשבון חיי אדם".

משה טייטלבוים, מנכ"ל איחוד הצלה אמר בסיכום ישיבת הוועדה כי "יו"ר הוועדה וחברי הוועדה הבינו את הסכנה שבחוסר שיתוף הפעולה וכולי תקווה שמד"א יתעשתו ויתחילו להעביר מידע לאיחוד הצלה למען אזרחי ישראל"

לדיון הגיעו גם בנים ובנות שהוריהם נפטרו לאחר שלאמבולנס לקח למעלה מחצי שעה להגיע לקריאה ומד"א לא העבירו את קריאת החירום לאיחוד הצלה, שיכול היה להזעיק כוחות למקום בזמן קצר.

יעקב אגבבה מאור יהודה שאביו נפטר לפני חצי שנה מדום לב לאחר שהאמבולנס הגיע אחרי זמן רב, זעק: "אתם משחקים בחיי אדם, אתם לא מבינים את הכאב שלי. אני רק רציתי שיצילו את אבא שלי ולא אכפת לי אם זה מד"א או איחוד הצלה".

רותם מזרחי מחולון שאביה נפטר לאחר שהאמבולנס התעכב ואיחוד הצלה לא הוזנקו למקום התפרצה לדיון ואמרה: "אני יתומת מד"א, בגלל המשחקים של מד"א והאגו אבא שלי נפטר. הוא היה גר 28 צעדים מתחנת מד"א בירושלים אבל זה לא עזר לו".