לראשונה: נציג ערבי במועצת מקרקעי ישראל

    התיקון לחוק נחשף לראשונה במסגרת הדיונים בעתירה שהוגשה כבר בשנת 2010 בדרישה לייצוג ערבים ונשים ועדיין מתנהלת
    שלום בידרמן 1 Comment on לראשונה: נציג ערבי במועצת מקרקעי ישראל

    לעמדת האגודה לזכויות האזרח ו"איתך-מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי, לא היה צורך בתיקון החקיקה למימוש חובת הייצוג ההולם. השרים שממנים נציגים מטעמם למועצה היו חייבים למנות ערבים, גם ללא תיקון חקיקה

    התיקון לחוק נחשף לראשונה במסגרת הדיונים בעתירה שהוגשה כבר בשנת 2010 בדרישה לייצוג ערבים ונשים ועדיין מתנהלת
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח ועמותת "איתך-מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי, אושר אתמול (14.3.17) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת תיקון לחוק רשות מקרקעי ישראל המחייב מינוי חבר ערבי במועצת מקרקעי ישראל.

    התיקון לחוק נחשף לראשונה במסגרת הדיונים בעתירה שהוגשה כבר בשנת 2010 בדרישה לייצוג ערבים ונשים ועדיין מתנהלת. זוהי לא העתירה הראשונה שהוגשה לבית המשפט בנושא. כבר בשנת 1998 עתרה האגודה לזכויות האזרח בדרישה לייצוג הולם לערבים במועצת מקרקעי ישראל. מאז ועד היום, למרות שחלפו כעשרים שנה מיום הגשת העתירה הראשונה, בהן השתנה לא פעם הרכב המועצה, ולמרות פסיקותיו החשובות של בית המשפט באשר לחובת הייצוג הולם, טרם מונה חבר ערבי למועצה.

    לעמדת האגודה לזכויות האזרח ו"איתך-מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי, לא היה צורך בתיקון החקיקה למימוש חובת הייצוג ההולם. השרים שממנים נציגים מטעמם למועצה היו חייבים למנות ערבים, גם ללא תיקון חקיקה. למרות זאת, המדינה החליטה לשנות את החוק כך שיבטיח ייצוג הולם, ואנו מברכים על כך.

    החוק שהתקבל אתמול קובע שלראשונה מאז קום המדינה ימונה נציג ערבי למועצת מקרקעי ישראל. עו"ד רגד ג'ראייסי, מנהלת היחידה לזכויות המיעוט הערבי באגודה לזכויות האזרח, אמרה: "בהתאם לחוק, יתמנה בקרוב למועצת מקרקעי ישראל נציג ערבי ראשון מטעם השרה לשוויון חברתי. תיקון זה הינו תיקון חשוב ומבורך אך לטעמנו, הוא אינו פוטר את שאר השרים שיש להם נציגים במועצה מלמנות נציגים ערבים נוספים מטעמם למועצה. זהו אומנם צעד ראשון וחשוב לתיקון עוול בן עשרות שנים שנעשה כלפי האוכלוסייה הערבית בתחום הקרקעות, אולם הדרך לשוויון אמיתי לאזרחים הערבים עוד ארוכה".

    עו"ד ענת טהון אשכנזי מ"איתך-מעכי" – משפטניות למען צדק חברתי: "מאז הגשת העתירה התווספו שלוש נשים למועצה אך הן עדיין לא משקפות כראוי את מגוון הקבוצות באוכלוסייה כפי שהדין דורש. כדי לעמוד בדרישה זו, אין צורך בחקיקה חדשה אלא רק לקיים את הוראות הדין".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ערבי ? רק זה היה חסר אחרי שהם מפלים לרעה באופן שיטתי את המגזר החרדי עכשיו הערבי יתן עוד כוח לזה השנאה שקיימת במקרקעי ישראל נגד היהודים. כל אחד יכול לראות כמה בונים לערבים מול כמה בונים לחרדים 0.3 מול 8.0