ליברמן דורש מהרב לוינשטיין להתפטר אחרת יבוטל מעמד ההסדר לעלי

    איתי גדסי 5 Comment on ליברמן דורש מהרב לוינשטיין להתפטר אחרת יבוטל מעמד ההסדר לעלי
    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, פנה במכתב לרב יגאל לוינשטיין ובו הוא דורש ממנו להתפטר מתפקידיו במכינה ובישיבת ההסדר.

    השר ליברמן כותב לרב לוינשטיין כי במידה ולא יעשה כן הוא את סמכותו להפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר ויפעל לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית. זאת על-רקע התבטאויותיו הפוגעניות של הרב לוינשטיין נגד נשים.

    מצ״ב נוסח המכתב המלא:

    ​ ‏י"ז אדר תשע"ז

    ​ ‏15 מרץ 2017

    לכבוד

    הרב יגאל לוינשטיין

    הנדון: התבטאויותיך בעניין נשים המשרתות בצה"ל

    הנני פונה אליך לאחר ששמעתי את דבריך הבוטים בנוגע לשירות נשים בצה"ל, כפי שפורסמו באמצעי התקשורת בשבוע שעבר.

    כמי שרוחש כבוד והערכה לרבנים, התאכזבתי מאוד הן מהסגנון הבוטה והמזלזל של מי שנחשב לרב מכובד ומוערך והן בשל העובדה שדברים דומים נאמרו על ידך בעבר מספר פעמים גם לגבי קבוצות אחרות מקרב המשרתים בצה"ל ואפילו חזרת בך בטענה שדבריך הוצאו מהקשרם. לעניות דעתי, הדבר מעיד מחד על רצון מכוון להתגרות ולהתסיס ומאידך על אובדן שיקול דעת – אינני יודע מה הגרוע יותר מבין השניים.

    בנימה אישית אני חייב לאמר שדבריך פגעו בי לא רק כשר הביטחון המעריך ומוקיר את הנשים המשרתות בצבא ואת אלו שהקריבו את חייהן במלחמות ישראל, אלא גם כאב גאה שבתו הדתייה שירתה בצה"ל והדבר לא פגע לא באמונתה הדתית או ביהדותה ולא בנשיותה.

    לגופו של עניין, הדברים שנאמרו על ידך נוגדים באופן מוחלט את ערכי צה"ל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד שירתו נשים בצה"ל, תרמו למערכות ישראל וחלקן אף שילמו על-כך בחייהן.

    על מנת להבהיר עד כמה דבריך זועקים לשמיים, אזכיר רק 3 נשים שמהוות דוגמא ומופת לרוח לחימה והקרבה:

    רש"ט הדר כהן ז"ל, שירתה במשמר הגבול ונפלה בשנת 2016 בהיתקלות עם מחבלים בשער שכם בירושלים. הדר נפלה בעת שגילתה אומץ לב יוצא דופן, לא היססה וניטרלה מחבל שדקר את חברתה. על מצבתה של הדר נכתב "גיבורת ישראל, במותה הצילה חיי רבים. העוז, הגבורה וההדר שבך הם נר לרגלינו".

    רב-סמל במיל' קרן טנדלר ז"ל שירתה בחיל האויר כמכונאית מוטסת. קרן הצטיינה בתפקידה והשתתפה במבצעים רבים, בארץ ובחו"ל, שעל רובם קיים חיסיון. בשנת 2006, בעת ששירתה קרן במילואים, פרצה מלחמת לבנון השנייה, במהלך הלחימה יצאה הטייסת בה היתה מוצבת לגיחות מבצעיות בלבנון, אליהן התעקשה קרן לצאת, למרות התנגדות מפקדיה. קרן נפלה בקרב בדרום לבנון.

    סרן תמר אריאל ז"ל, הנווטת הדתייה הראשונה בצבא, בוגרת האולפנה באבן שמואל ומדריכה בבני עקיבא ובמשואות יצחק, שלמרות כל הקשיים המיוחדים של חיילת דתייה בקורס טיס עברה אותו בהצלחה רבה. במסגרת שירותה השתתפה קרן בשלושים ושלוש גיחות מבצעיות, אשר עשרים ואחת מהן נערכו במבצע "צוק איתן" בשנת 2014.

    אלו הן רק 3 דוגמאות מתוך 859 חללות צה"ל שנהרגו מאז קום המדינה ומתוך 990 נשים שנהרגו כלוחמות מאז החל המאבק על ארץ ישראל בשנת 1860. חיילות צה"ל ממשיכות את המסורת המפוארת של שרה גיבורת ניל"י וחנה סנש והן ייכנסו יחד עימן לספר דברי הימים של עם ישראל.

    כבוד הרב, הנני סבור שמעבר להתנצלות פומבית, ראוי היה שכמנהיג ורב בישראל תתייצב באופן אישי בפני אותם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל ותתנצל בפניהם על הדברים שהשמעת, ובמיוחד על הזלזול שהשתמע מהם והטלת הספק ביהדותן.

    מכינת עלי היא גוף מפואר שלבוגריה יש זכויות רבות בצה"ל ובהגנה על מדינת ישראל. דווקא בשל כך הדברים שאמרת והערכים שאתה מייצג כעת, אינם יכולים להוות בסיס לחינוכם של תלמידי הישיבה והמכינה הזו.

    לאור העובדה שמדובר בדפוס חוזר ונשנה, ובאמירות ברורות שאתה ללא ספק עומד מאחוריהן, הנני דורש ממך להתפטר מתפקידיך גם במכינה וגם בישיבת ההסדר. במידה ולא תעשה כן, אאלץ להפעיל את סמכותי ולהפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ואפעל בכל דרך שנתונה בידי על מנת לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית.

    התגובות
    השר אורי אריאל פנה היום (רביעי) בדרישה לשר הביטחון ליברמן לחזור בו מהחלטתו להדיח את ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין. השר אריאל: "לא אסכים להטלת איומים מצד גורמים שלטוניים רק בשל הבעת עמדות".

    "תפקידך הוא שר ביטחון ולא קומיסר ביטחון", אמר אריאל. "הרב לוינשטיין הביע את עמדתו כאזרח פרטי שאמנם מנהל מכינה ישיבתית הנמצאת בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון, אך הדחתו היא בגדר חציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי".

    עוד כתב אריאל "למותר לציין כי עמדתי העקרונית היא שיש לנהוג בכבוד ובנועם עם כל אדם, תהא זהותו האישית אשר תהא, אך יחד עם זאת לא אסכים להטלת איומים מצד גורמים שלטוניים על אזרחים או מכינות קדם צבאיות, רק בשל הבעת עמדות, גם אם הובעו בחריפות. אני פונה אליך שתחזור בך לאלתר מהחלטה זו ולא תיתן יד לפגיעה במכינות הקדם צבאיות בכלל ולאם כל המכינות בעלי בפרט".

    בצלאל סמוטריץ על מכתבו של ליברמן: ‏האיומים של ליברמן על הרב לוינשטיין ומכינת עלי הם חוצפה פופוליסטית וחסרת משמעות. אין שום אפשרות חוקית לממש את האיום הזה. די לסתימת פיות.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מאוד מעניין, בתו של ליברמן לטענתו שרתה בצבא, כיצד אם כן הספיקה מיד עם תום השירות בגיל 21 להקים חברה ל"ייעוץ עסקי";חברה שתוך שלוש שנים הוזרמו אליה יותר משבעה מיליון שקל מגורמים עלומים בחו"ל, ועל כך נשפך כבר הרבה דיו בפרוטוקולים של חוקרי משטרת ישראל.

      מניין לה בכלל ניסיון עסקי? מהשירות בצבא?, האם הכל פיקטיבי וליברמן עשה שימוש בבתו כ"איש קש"? אם כן גם פה במכתבו הוא עושה שימוש בבני משפחתו לצרכי פופוליזם וקריירה בלי שום טעם!

    2. 4

      כמי שמכיר את המשפחה, גילוי נאות: בתו של ליברמן לא הייתה דתיה בבחרותה, ושנתה את אורח חייה
      בתקופה מאוחרת, כך שהראיה האישית של בת דתיה בצבא לא בדיוק מסתדרת עם המציאות.

    3. 3

      דמוגוגיה זולה וספסור בדם ניצול ציני של הנרצחות הי"ד לעשיית כותרות גועל נפש פופוליסט מגושם

    4. 2

      ליברמן מתחרה עם לפיד מי שונא יותר את הדת ומי נותן יותר לרפורמים

    5. 1

      תתעוררו !!! חוק הגיוס שנחקק באישור החכי"ם החרדים נחקק כשיעלון היה שר הביטחון ונתן סמכויות מפליגות לשר הביטחון להחליט על גיוס החרדים ועל גודל היעדים עכשיו יש שר בטחון מטורף שעלול בכל רגע לשבור את הכלים בנוגע לגיוס בני הישיבות כשזה בסמכותו החוקית ומבחינה חוקית החכי"ם מלחכי פינחא לא יוכלו לעשות כלום מעבר לצעקות שבר על החוק שהם חוקקו בכסילותם למען תקציבים