ניצחון לש"ס בבחירות לרבנות העיר נשר -רבי יצחק לוי רב העיר

איתי גדסי 3 Comment on ניצחון לש"ס בבחירות לרבנות העיר נשר -רבי יצחק לוי רב העיר

בשעה טובה ומוצלחת, נבחר הערב רב ראשי לעיר נשר. הרב יצחק לוי נבחר כדת וכדין במסגרת מכרז ותהליך בחירה שקידמו במשותף עיריית נשר והמשרד לשירותי דת. מדובר בניצחון גדול לראש העיר, אבי בינמו, שהיה בין התומכים במועמדותו של הרב לוי. בסה"כ התמודדו על התפקיד תשעה רבנים, כולם חכמים, גאונים וראויים, כאשר לישורת הסופית הגיעו שניים: …

21:50
23.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on גל חום בחול המועד: הסימנים לפגיעות חום ודרכי המניעה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה טובה ומוצלחת, נבחר הערב רב ראשי לעיר נשר. הרב יצחק לוי נבחר כדת וכדין במסגרת מכרז ותהליך בחירה שקידמו במשותף עיריית נשר והמשרד לשירותי דת. מדובר בניצחון גדול לראש העיר, אבי בינמו, שהיה בין התומכים במועמדותו של הרב לוי.

בסה"כ התמודדו על התפקיד תשעה רבנים, כולם חכמים, גאונים וראויים, כאשר לישורת הסופית הגיעו שניים: הרב יצחק לוי והרב יהודה דנה. 12 מתוך 16 מחברי האסיפה הבוחרת הצביעו עבור הרב לוי, ו-4 בלבד הצביעו לרב דנה.

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר ״אני מברך את ידידי הרב יצחק לוי על נצחונו בבחירות לרבנות נשר. ״זהו יום בשורה. הרב לוי הוא תלמיד חכם חשוב, בוגר ישיבת חזון עובדיה, רב הישוב חוסן, ראש ביהמ״ד לרבנים בעיר מעלות ותלמידו המובהק של מרן זצ״ל ושל בנו הראשון לציון שליט״א. אין ספק כי בחירתו תחזק את העיר נשר ואת מעמד הרבנות בישראל״.

ראש העיר נשר, אבי בינמו, אמר הערב לאחר בחירת הרב: "לאחר שנים רבות בהן לא היה רב לעיר נשר, דבר שפגע בשירות לכלל התושבים – דתיים, מסורתיים וחילונים, אני שמח על כך שבמשמרת שלי, נבחר רב ראשי לעיר. אני מאחל לרב יצחק לוי הצלחה בתפקיד ולעיר נשר אני מאחל המשך שגשוג ופריחה. עם כניסתי לתפקיד התחייבתי כי ייבחר רב ראשי לעיר נשר ובע"ה, זכינו ליום המכובד הזה. מחובתנו להעניק שירות טוב לתושבים בכל תחומי החיים, כולל בנושא שירותי הדת. אני שמח שנבחר רב ראוי לעיר נשר שיזכה לערוך חופות וקידושין וגם יעניק סיוע רוחני והכוונה לתושבים גם בעתות שמחה וגם בימים קשים".

כידוע, עמדת המשרד לשירותי דת היא כי יש לקדם בחירת רבני עיר בכל מקום בו לא מכהן רב. בעיר נשר, מזה שנים רבות שלא כיהן רב עיר. בשנת 1999 נפטר הרב הגאון מרדכי בר מוחא זצק"ל שכיהן כרב הספרדי. בשנת 2007 יצא לגמלאות הרב הגאון טוביה בהריר, הרב האשכנזי, שייבדל לחיים ארוכים.

ראש עיריית נשר, אבי בינמו, התריע כבר אז, בעת ששימש כיו"ר האופוזיציה כי מצב זה איננו תקין ואף פוגע בשירותי הדת שהניתנים לתושבים. מיד עם כניסתו לתפקיד ראש העיר הורה בינמו להתניע מחדש את התהליך לבחירת רב.

ואכן, ההליך קרם עור וגידים, ובהתאם לבקשת השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי, אישרה מועצת העיר הקמת ועדה לבחירת רב ראשי. במקביל נבחרו 16 נציגים לאסיפה הבוחרת. האסיפה הבוחרת, שכאמור, כללה 16 נציגים, הורכבה מנציגי מועצת העיר, נציגי בתי הכנסת, ונציגי השר, והיא זו שהתכנסה הערב ובחרה לבסוף את הרב.

בינמו: "תמיד נזכור לטובה את הרב מרדכי ברמוחא זצק"ל, שהלך לעולמו לפני 18 שנים, ואת הרב טוביה בהריר שליט"א שהיו לנו אורים ותומים. זו הזדמנות להוקיר תודה לרב שמעון אלמליח, שבמהלך השנים האחרונות עשה כמיטב יכולתו לשרת את תושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, לרב אברהם ביטון ולכל הרבנים שסייעו ללימוד ולהגדלת תורה בעיר נשר. תודה גם לסגניי, יחיאל אדרי, משיח עמר ונעמי כספי, תודה לכל חברי הגוף הבוחר ולוועדה המכינה לבחירת הרב".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    זכות גדולה לעיר נשר תשמרו על היהלום שזכיתם !!!

    1. ללא ספק איש ראוי משכמו ומעלה
      זכיתי להיות מחבריו הקרובים
      עלה והצלח

  2. 2

    אחי הגאון הרב יצחק לוי שליט"א עלה והצלח המשך בדרכך בזיכוי הרבים אשריך .נחת מכולם תמשיך לעלות ולהתעלות לתפארת המשפחה ועם ישראל כולו