- רדיו קול חי - -

עורכי דינו של גטאס: לדחות את הבקשה להדחת גטאס

מחר צפויה ועדת הכנסת לדון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ באסל גטאס, בהתאם לחוק ההדחה.

עורכי דינו של גאטס פנו היום לחברי ועדת הכנסת בבקשה לדחות את הדיון בהדחתו של גטאס.

עורכי דינו טענו כי בקשת הדחתו של חה"כ גטאס אינה עונה על היסוד הבסיסי בדבר קיומה של עילת התמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור.  וכי טיוטת האישום המונחת בפני הוועדה לא מציינת  שמעשיו המיוחסים של חה"כ ג'טאס הינם תמיכה במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

עורכי דינו הוסיפו כי "יתרה מזאת, בימים האחרונים ובמהלך הליך השימוע החלו באי כוחו של חה"כ באסל ג'טאס ובין פרקליטות המדינה במשא ומתן בניסיון להגיע להסדר טיעון. המו"מ הזה מתבסס על ההנחה שהסדר הטיעון שיגיעו אליו ישפיע על המשך כהונתו של חה"כ ג'טאס בכנסת. פרקליטות המדינה העבירה אתמול לבא כוחו של חה"כ גטאס בהליך הפלילי, עו"ד אביגדור פלדמן, טיוטת כתב אישום חדשה שתהווה בסיס להסדר הטיעון בין הצדדים. טיוטה חדשה זו שונה מזו המונחת כעת בפני ועדת הכנסת וגם היא לא כוללת שום דבר המעיד על כוונה כלשהי מצדו של חה"כ גטאס המעידה על תמיכתו במאבק מזוין של ארגון טרור. המשא ומתן נמצא בשלבים מאוד מתקדמים והצדדים קרובים מאוד לחתימת הסדר טיעון.

"לכן, אין בפני חברי הועדה היום ראיה כלשהי לצורך קיום דיון בהליך הדחתו של חה"כ גטאס שכן טיוטת כתב האישום המונחת בפניכם אינה רלבנטית והיא לא נכונה הן מבחינת תיאור עובדות כתב האישום והן מבחינת ציון העבירות המיוחסות לחה"כ ג'טאס".

בתגובה אמר ח"כ אמיר אוחנה, חבר ועדת הכנסת "מחבל בזוי ומתועב דוגמת באסל גטאס, אחרי כל מה שעשה כדי לתמוך בטרור – ולא רק במסגרת כתב האישום הזה – צריך הרבה חוצפה כדי לפנות אלינו בבקשות שאינן קשורות בתנאי כליאתו העתידית".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר בתגובה למכתבו של באסל גטאס: "באסל גטאס הפך עצמו למחבל במלוא מובנה של המילה משהבריח 12 ״אקדחים״ לאסירים ביטחוניים ! על זה בכל מדינת חוק שנלחמת בטרור, היה יושב במעצר עד למשפט ובמשפט היה נקבר לשנים רבות בכלא. רק תמימים וחסרי הבנה בטרור מהו, מתיחסים למכשירים ניידים המוברחים לטרוריסטים בכלא ככלי לתקשורת חברתית !

"יש להדיח את המחבל גטאס מהכנסת לאלתר שכן הוא בבחינת צלם בהיכל, ראש חזיר במסגד !

"לא דיל ולא שום תרגיל , יש לטפל בו כבכל מחבל נקלה גם אם גילו מבוגר ומעמדו רם לפחות עד שדאג להשפילו במו ידיו. לזרוק אותו לכלא או לפתוח לו את הדלת שיברח לחו״ל לבלי שוב כמו דודו הבוגד עזמי בשארה. זו העסקה היחידה שראוי לעשות עם מחבל נקלה כמו גטאס".