ומי לא הגיע לשבת שבע ברכות? החתן והכלה

    שבת עוברת , בבוקר עורכים קידושא רבא ברב עם הדרת מלך, רצפת בית הכנסת מלאה בעטיפות מרשרשות ריקות , אם הכלה משלימה עם העניין שזהו רצון יתברך ולצד הדאגה מתייחסת לאורחים שטרחו ובאו בכבוד ומארחת אותם כדבעי.
    אתי קצבורג 15 Comment on ומי לא הגיע לשבת שבע ברכות? החתן והכלה

    הסיפור הזה יכל להכנס לספר השיאים של גינס • הוא צפוי, הוא יכול לקרות לכל אחד אבל שזה קורה זה אחד הנסיונות בקשים • השבת שבע ברכות הזו לא הסתיימה בחמישה קולות • שבע ברכות בלי שחקנים ראשיים

    צילום: דוד זר
    שבת עוברת , בבוקר עורכים קידושא רבא ברב עם הדרת מלך, רצפת בית הכנסת מלאה בעטיפות מרשרשות ריקות , אם הכלה משלימה עם העניין שזהו רצון יתברך ולצד הדאגה מתייחסת לאורחים שטרחו ובאו בכבוד ומארחת אותם כדבעי.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה מסוג הסיפורים שקורים פעם ביובל, מעורבים בו ישראלים וחוצניקים, מחותנים ומשפחה מורחבת ומצומצמת שבסך הכל באה לשמוח ולשמח. ומה קרה בסוף?

    ליל שישי, חתונה שמחה וחתן וכלה שחוזרים סחוטים הביתה, החתן לאחר טיסה מארצות הברית סובל מג'ט לג כבד והכלה בדיוק כמו כלה ביום חופתה וברגעיה המאושרים רוקדת עד כלות הכוחות תרתי משמע.

    ביום שלמחרת היום הגדול בני המשפחה לא מצליחים ליצור איתם קשר, וגם חצוף אחד שעלה לבדוק מה קורה ומדוע הם נאלמו לא זוכה למענה על דפיקותיו.

    יום שישי ההורים בעיר הסמוכה מרחק 16 ק"מ עומלים על השבת, אוכל משובח, קידוש ענק לחברי הקהילה, התארגנות של אש"ל מלא למשפחת החתן שהגיעה מעבר לים, ועוד המון פורצדורות ולחץ של ערב שבת שבע ברכות קלאסי, עם עננה אחת שמעיבה על הכל, החתן והכלה לא עונים בשום דרך.

    מפה לשם, שעת הדלקת נרות, ואין זכר לזוג הצעיר, אמא אחת נעמדה להתפלל בקרן זווית אמא שנייה נעמדה בצד השני, הדמעות מתחילות לזלוג חופשי , דמעות של דאגה והתרגשות ולחץ .

    ערבית, הגברים חוזרים מהתפילה מלווים אמנם במלאכים אבל בלי החתן ביומו הגדול.

    שבת עוברת , בבוקר עורכים קידושא רבא ברב עם הדרת מלך, רצפת בית הכנסת מלאה בעטיפות מרשרשות ריקות , אם הכלה משלימה עם העניין שזהו רצון יתברך ולצד הדאגה מתייחסת לאורחים שטרחו ובאו בכבוד ומארחת אותם כדבעי.

    האמא של החתן טוענת נחרצות שזה בניגוד למה שהיא חינכה את בנה ושלא בה יתלו את האשמה כי זה לא בא ממנה, היא אשה אחראית!!

    שבת חלפה עברה , לא היה חתן לזרוק עליו מגבות כנהוג במחוזות השונים, לא היתה כלה שתשב ותלהג במזרח ליד השוויגר.

    שורה תחתונה,היתה שבת שבע ברכות בלי חתן וכלה.

    במוצ"ש אח הכלה נסע בבהילות לבית החתן והכלה, הוא מצא את הזוג מבואסים עד לשד עצמותיהם, מסתבר שהטלפונים שלהם היו על מצב טיסה והם ישנו שנת ישרים עד שקמו… בליל שבת.

    במקום להתחפר בכאב ובעוגמת נפש של כל המסביב הם פנו לבית הכנסת סיפרו את סיפורם ההזוי ועל אתר בני הקהילה המקומית החליטו לעשות להם כזו שבת שבע ברכות שלא ישכחו לעולם, הם זכו לחוות שבת מלאה הומור ושמחה והתרגשות ולווי צמוד של אחד מנכבדי הקהילה.

    רב המקום לא התיר להם לצאת רגלית לעיר מגורי ההורים בגלל בעיות עירוב ובני הקהילה המקומית זכו במצוות חתן וכלה בהידור.

    וכמו לכל סיפור יש מוסר השכל:

    מומלץ להמנע מחתונות בימי חמישי .

    בני הזוג קיבלו במתנה משאית מלאת שעונים מכל סוג לכל צרה שלא תבוא.

    לשוויגריות שלום.



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      מכיר סיפור יותר מזעזע על חתן וכלה שברחו מהבית כדי שלא יקחו אותם לשבת שבע ברכות.. זה יותר מבאס..

      1. מכיר משהוא יותר מזעזע חתן וכלה שעשו שבע ברכות ולא היה מוזמנים (הדור של היום זה לא הדור של הלילה והדור של פעם זה לא הדור של פעמיים)

    2. 14

      בי"ב סיון תשנ'ב חתן ברח מהארץ ביום החתונה והוא היה חבדניק משיחסט שרצה לראות עם הרבי חי או מת

    3. 13

      הסיפור לא נשמע אמין.
      איזה הורים שרואים שהדלקת נרות מתקרבת והזוג לא מגיע ולא עונה לטלפונים, לא שולחים רכב לבית של הזוג הצעיר לדפוק על הדלת עד שהם יענו? אולי הם במצוקה? אולי נחנקו?
      בקיצור, זה נשמע סיפור מפונטז ותו לא.

      1. אתם צריכים להבין הם לא ישראלים אנחנו בישראל רגילים שאם קורה משהו כבר עושים מתקשרים יש מדינות שזה לא . אגב זה בהמון דברים לדגומה באנגגליה ניתן לראות בנאדם שוכב על הרצפה ואף אחד לא מתיחס אליו, ממש כמו חתול וכו' וכו'

    4. 11

      באמת כפרת עוונות

    5. 9

      שיראיינו אותם ברדיו ויעלו לאתר את התגובות…
      סיפור אמיתי….

    6. 7

      נ,"ל פשוט שהיו צריכים לשלוח נכרי להודיע להורים דהוי שבות דשבות במקום מצוה וית