מי נלחם בהזנחה של המועצה הדתית בירושלים? יו"ר המינהלת החילוני

    אבי יעקב 1 Comment on מי נלחם בהזנחה של המועצה הדתית בירושלים? יו"ר המינהלת החילוני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, נחשף כי קיימת הזנחה רבת שנים במקוואות הטהרה בשכונת גילה בירושלים. בימים אלו, אולי זה נשמע מפתיע, אבל מי שנמצא בחזית המאבק למען המקוואות, הוא יו"ר מינהלת גילה שאינו מגדיר עצמו כחרדי, עפר איובי.

    "אצלנו יש אחווה ואהבה" מספר בגאווה איובי "החרדים מעורבים בהכל ואנחנו שמחים בכך. הקמנו מרכז תרבות תורני בתוך המינהל ובכוונה לא הפרדנו. מי שרוצה לבוא לראות איך חיים ביחד יכול לבוא ולהתרשם"

    על המאבק הוא מספר "לפני שנה הצלחנו יחד עם הרב בלומנטל, שכבר לא נמצא במועצה, לשפץ מקווה שלא נגעו בו 35 שנה. זה היה בגילה א. לפני זמן מה, נוכחתי למצב הגרוע השורר במקוואות בשכונת גילה ב וביקשתי מיהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית, לטפל בנושא מתוקף סמכותו" מהיחס שקיבל, כך נראה, הוא די הופתע "הוא ענה לי שמקווה אחד מהשניים קשור אליהם והם יפעלו בכל זאת לטפל בשני המקוואות. מאז אותה שיחה, אני מנסה להשיג את הרב יהושע ישי כדי שיבוא יראה וישפץ את המקוואות בגילה, שהם לא אנושיים, ולא מקבל מענה. כשאני מתכוון לא אנושי, מדובר על אריחים שבורים, ברזים לא עובדים, ניקיון ירוד, חשמל חשוף ועוד דברים מזעזעים".

    לשאלת המראיין, הוא תולה את הסיבה בהזנחה, באפליה "אני חושב שהמועצה הדתית מרשה לעצמה להזניח מקוואות בשכונות פחות מבוססות" הוא אומר ומוסיף "אם זה היה ציבור חזק שיודע להתלונן, יודע לבקש ומדובר היה בשכונה מבוססת, זה לא היה קורה. אני מזמין אותך לראות איך נראים מקוואות בשכונות מבוססות ואיך נראים בשכונות לא מבוססות. מה שקורה בשכונות לא מבוססות זו הזנחה".

    על הניסיונות החוזרים ונשנים להשיג את יו"ר המועצה הדתית בירושלים הוא מספר "יש רשימה של טלפונים. לא עונים בכלל ואם בכל זאת הצלחת להשיג מענה, לא חוזרים ולא מטפלים. פשוט מתעלמים. אני לא אעזוב את זה, אני לא איש חרדי אבל זה לא קשור, אנחנו צריכים לטפל. אנחנו לא נוריד את זה מסדר היום עד אשר המקוואות האלה יהיו אנושיים. אנשים הפסיקו לטבול בשל המצב" אמר בכאב.

    יצחק הנאו מנהל אגף מבני דת בעיריית ירושלים מסר בתגובה: התקציבים שנדרשים לשיפוצי מקוואות הם מוגבלים למרות זאת עיריית ירושלים משקיעה בשנים האחרונות תקציבים גדולים לשיפוץ מקוואות מעבר לתקציב שהושקע בבניית מקוואות חדשים מתוך הכרת הצורך של שיפוץ המקווה בגילה השיקעה עיריית ירושלים בשיפוץ מקווה גילה א' ברחוב אפרסמון בשנה האחרונה סך של 809,207 ₪ ותמיד נשמח לעשות יותר
    את תגובתו של יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, לא קיבלנו עד לעת השידור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כא' שמשתמש במקוה של המועצה הדתית, עופר איובי צודק בהחלט! המענה שניתן מהמועצה הדתית כלל אינו מספק את הדרישות של הטובלים, פעמים רבות אינם מבינים לצרכי המקוואות והיחס הוא בהתאם, הרבה פעמים קשה מאוד לתפוס את הגורמים האחראיים על המקוואות, תקלות בכניסה למקוה לא נדירות כלל, מחירי הכניסה אל המקוואות יקרים מאוד בהשוואה למקוואות אחרים, כמובא בהקלטה.
      מאידך כאן המקום לציין את הבלנים והבלניות שעושים עבודת קודש ממש בתנאים מינימליים ומשתדלים ביותר לספק יש מאין למען הטובלים