"אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה"

    , גם אסור לעשות דברים שהם לא סטנדרטים של מדינה דמוקרטית ויחילו אותם במקומות שהם אזרחיים לכל דבר ועניין. אני לא יכולה, למשל, להיכנס לבית הכנסת בגלל עזרים נשים. אני נגד מחיצות. אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה
    דוד קורצוייל 2 Comment on "אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה"

    מקלב: "הציבור היחיד שאינו זוכה לאפליה מתקנת הוא הציבור החרדי" • ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה: "אם יהיו מועמדים ראויים לשפיטה מהמגזר החרדי נעשה הליך מקוצר כמו שעשינו עם המועמדות ממוצא אתיופי לשיפוט"

    , גם אסור לעשות דברים שהם לא סטנדרטים של מדינה דמוקרטית ויחילו אותם במקומות שהם אזרחיים לכל דבר ועניין. אני לא יכולה, למשל, להיכנס לבית הכנסת בגלל עזרים נשים. אני נגד מחיצות. אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה. לא יכול להיות שתנאי לשילוב חרדים בעבודה יהיה הפרדה במקום העבודה. כן לשמירה על המנהגים באופן אישי אבל לא משהו שאוכף את זה על הפרהסיה של מקום העבודה" – כך אמרה אמש חברת הכנסת מירב מיכאלי במושב מיוחד שהתקיים בפתיחת כנס משפט והלכה של לשכת עורכי הדין שנפתח ביום חמישי בערב במלון "רמדה" בירושלים.

    הכנס, שאורגן בידי המשנה לראש הלשכה, עו"ד יוסף ויצמן, וסגן ראש הלשכה, עו"ד מנחם מושקוביץ, נפתח במעמד היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, שדיבר על חשיבות שילוב המשפט העברי, ובמעמד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, שדיבר על ייצוג הולם לעורכי הדין החרדים בתפקידי מפתח בלשכה.

    במושב הפתיחה שעסק בייצוג הולם לאוכלוסיה החרדית בעבודה, שיבחה חברת הכנסת מירב מיכאלי את שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת החרדים ("הם מהחרוצים והטובים שיש בכנסת") והתייחסה לחוק אפלייה במקום העבודה של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב. "סיעתי ואני בתוכה תמכנו בהצעת החוק הזו למרות שאני לא חושבת שזהו צעד אופטימלי ומיטבי בדרך להשגת היעד שהוא שילוב חרדים בעבודה, אבל תמכתי בו במעין סוג של הצהרת תמיכה במהלך.

    לעורכי הדין שנכחו במושב בהנחיית עו"ד ויצמן, אמרה חברת הכנסת מיכאלי: "מצד אחד אתם צריכים לדרוש את השוויון שלכם בחברה הישראלית, ואני השותפה הראשונה שלכם למאבק הזה, אבל אתם צריכים לזכור, אנחנו מדברים על שוויון לא על זכויות יתר ולא על כפיית הסטנדרטים שלכם עליי. חד משמעית אני בעד לעשות את כל הצעדים הנוספים כדי לאפשר למי שרוצה להשתלב באקדמיה, בעבודה וכו' אבל אני מאמינה באמונה שלמה שאסור לייצר תנאים שמשנים את ההשתתפות שלי בעבודה. יותר מזה, גם אסור לעשות דברים שהם לא סטנדרטים של מדינה דמוקרטית ויחילו אותם במקומות שהם אזרחיים לכל דבר ועניין. אני לא יכולה, למשל, להיכנס לבית הכנסת בגלל עזרים נשים. אני נגד מחיצות. אי אפשר להביא את עזרת הנשים לא לאקדמיה ולא לעבודה".

    ראש הלשכה, עו"ד אפי נוה, אמר שמבחינתו כפי שנעשה קיצור הליכים למינוי שופטות ממוצא אתיופי על מנת ליצור אפליה מתקנת, הוא ישמח להוביל מהלך לקיצור תהליכים למועמדים לשיפוט ראויים מהמגזר החרדי, במידה וישנם כאלו.

    ח"כ אורי מקלב דיבר על האפליה כלפי המגזר החרדי בשוק העבודה. "הציבור החרדי בשירות המדינה מופלה לרעה בדרג הניהולי. כמעט ולא תמצאו מנהלים בכירים או סגני מנהלים בשדרה הניהולית. יתרה מכך, לכל מגזר – החל מהערבי והאתיופי וכלה באוכלוסיות מיוחדות ובדרוזים עשו אפליה מתקנת ואילו הציבור היחידי שלא זוכה לאפליה מתקנת הוא הציבור החרדי. לצערי לציבור החרדי יש דימוי לא טוב ושלא בצדק. במושב המיוחד התארחה גם נציבת שוויון זכויות בעבודה, עו"ד מרים כבהא, שיצאה בקריאה לציבור החרדי להפנות אליה מקרים שבהם הם חשים עוולות ואפליה כלשהיא.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חצופה המיכאלי הזו! מי אמר שאנחנו כופים את דעתנו על הפרהסיה?
      הם כופים את התערובת והפריצות בלבוש בלתי מתורבת על הפרהסיה במקום העבודה!
      גם הם מבינים שיש מקומות מסוימים בהם יש הפרדה בין גברים ונשים גם ב"תרבות" המתירנית שלהם, גם הם מבינים
      שיש לבוש מינימלי לפי השגתם שבלעדיו אי אפשר להופיע בפרהסיה בוודאי לא במקומות עבודה,
      אלא שהסטנדרט שלהם הוא ליברלי ומופקר והסטנדרט של הציבור החרדי הוא מה שהיה תמיד במשך אלפי שנים מובן
      מאליו אפילו בציבור הגויי ולהבדיל וקל וחומר ביהדות! אז מי כופה על מי? הם כופים עלינו ומונעים מאתנו את האפשרות להתפרנס בכבוד!

    2. 1

      היא מספרת את העובדות ולא מסתירה את המציאות שיש מכשולות נוראות באקדמיה ובעבודה