בית משפט בלגי: השחיטה היהודית הכשרה מותרת על-פי החוק

    אבי יעקב No Comments on בית משפט בלגי: השחיטה היהודית הכשרה מותרת על-פי החוק

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי: "אני שמח שגם בולוניה התבונה ניצחה ותשים קץ לניסיונות לפגוע בזכויותינו המעוגנות בחוק"

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט לחוקה במחוז ולוניה שבבלגיה הודיע אתמול (ג') כי השחיטה היהודית הכשרה מותרת על-פי החוק הבלגי והיא תימשך כהלכה. ביהמ"ש בנשיאות השופט פ. ליאנרדי קבע כי "הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה".

    לפני כחודש החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה. חברי הפרלמנט; ג. דאפראניה מהמפלגה הרפורמיסטית M.R. ומ. ארנס ממפלגת 'סדה' ניסחו הצעת חוק ולפיה אין להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי הקובע שיש להמם את הבהמה לפני השחיטה. דבר המנוגד להלכה היהודית.

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר כי הוא שמח שעמדת הקהילה היהודית התקבלה גם בביהמ"ש לחוקה בולוני וההחלטה אכן תפסיק את הניסיונות לפגוע בשחיטה הכשרה. "אני רואה בהחלטה זו חשיבות מבחינת המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה בהם יש המבקשים להגביל את השחיטה הכשרה".

    הרב גיגי עם ראש ממשלת בלגיה בפתח בית הכנסת הגדול בבריסל

    הרב גיגי עם ראש ממשלת בלגיה בפתח בית הכנסת הגדול בבריסל

    הרב גיגי סיפר, כי הוא נפגש, יחד עם נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, הרב פנחס קורנפלד, עם ראשי המפלגות, כדי להבהיר להם את חשיבות השחיטה היהודית. "ביקשנו שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה. דברינו התקבלו אמנם על אוזן קשובה אך יוזמי הצה"ח המשיכו בפעילות ולא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לביהמ"ש לחוקה כפי שעשינו במחוז הפלמי. גם הפעם כשחשנו שיש סכנה לחקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה פנינו לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הולוני. אנו שמחים שהשכל הישר גבר ובלגיה תאפשר שחיטה כשרה בכל מחוזותיה כפי המסורה לנו מדור דור'".

    הרב גיגי והרב קורנפלד ייפגשו היום (ד') עם יוזמי הצעת החוק כדי להסביר שוב את מהות השחיטה הכשרה בניסיון להניאם, ועתה בתמיכת ביהמ"ש, מלהמשיך בהליכי החקיקה. "במידה ותתקיים בכל זאת הצבעה, אנו נעתור לביהמ"ש בהאג", אמר הרב גיגי.

    בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. הקהילה הולונית מורכבת מתושבי ולוניה וכן מ-80% מתושבי אזור בריסל דוברי השפה הצרפתית. מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש שהם כ-33% מתושבי בלגיה.



    0 תגובות