"בעד להרחיב את הכביש אבל מגיע לנו מקום אחר"

    איתמר זינגר No Comments on "בעד להרחיב את הכביש אבל מגיע לנו מקום אחר"

    בדיון סוער בועדת הפנים הלינו סוחרי ל"ג בעומר על הכוונה לפנות אותם • "כבר 20 שנה אנו מוכרים במקום עם אישורים ואין כל סיבה להזיז אותנו ממקומנו ללא צו בית משפט" • מלכיאלי בדילמה: לדאוג לציון ולעולים או לפרנסה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר התקיים דיון בוועדת הפנים בנושא הצבת דוכנים מסביב לאתר קבר הרשב"י במירון. בדיון השתתפו רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, נציגי משרד הפנים, המשרד לשרותי דת, ונציגי ועדת ה-5 של ניהול הקבר.

    יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם פתח את הוועדה: "קיבלתי מספר פניות על התנהלות דוכנים בקבר הרשב"י ועל הניקיון במקום. אתר הרשב"י הוא אחד הקדושים בארץ. אחרי הכותל הוא השני במספר המבקרים. חשוב שהמקום יהיה מכובד ויתן שירות. יש צורך בדוכנים ויש מי שמתפרנסים מזה, רק צריך לוודא שהתוצאה תהיה שכולם ייהנו. אני מצפה ממנכ"ל המרכז לפיתוח מקומות קדושים שיוביל את העניין. יש לך אחריות על האתר. כדי שיבואו מבקרים אתה צריך ליצור תנאים. אתה מנכ"ל, לא איש פשוט. תתחיל לחולל מהלך ואני אעזור לך. נכון שיש בעלים לקרקע – רשות מקרקעי ישראל, ויש מועצה שזה בתחום השיפוט שלה, אבל אתה צריך להוביל את הסדרת התנהלות האתר".

    מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים יוסף שווינגר אמר בדיון כי על אף שהם אחראים על אזור הציון, בשטח של המכירות לא קשור אליהם. לדבריו "אני מוכן לתת יעוץ חינם אבל אני לא יכול לאכוף את זה, גם ככה אנחנו וועד המושב לא תמיד משדרים כך אותו גל, אני לא חושב להתערב בנושא".

    נציג של המועצה האזורית אמר כי על פי התכנון תוך כ-10 ימים הדוכנים צריכים להתפנות מהמקום וכלים אמורים לעלות על השטח כבר בזמן הקרוב, עוד הוסיף כי בתכנון של המועצה מופיע במקום הדוכנים מדרחוב למען כל העולים לציון.

    יו"ר הוועדה הגיב לו בטענה כי לסוחרים יש אישור ואיך הם יוציאו אותם? לדבריו הסוחרים מוצאים צו מניעה לפינוי בטענה של אישור. בעקבות כך החליט היו"ר לדחות את הדיון לזמן אחר בהשתתפות בעלי הקרקעות במדינת ישראל ולהגיע לפשרה בנושא.

    בעל עגלה שמוכר במקום טען לעומתו כי כבר 20 שנה הם מוכרים במקום עם אישורים ואין כל סיבה או טענה להזיזם ממקומם ללא צו בית משפט; עוד הוסיף כי במשך ה-20 שנה האלה ניסו במשך כמה פעמים כלמיני גורמים להזיזם אך בית המשפט דחה את הטענות בטענה כי לסוחרים במקום יש אישור נוכחות.

    בסיום הוועדה שוחחנו עם שי אלפי בעל דוכן במקום ומייצג את שאר הסוחרים אומר לאתר קול חי כי הם בעד להרחיב את הכביש במקום למען העולים לציון אך צריך לתת להם בתמורה מקום אחר, ועד כה לא ניתן להם דבר כזה ועל כן הם לא יתנו לאף אחד לפנותם מהמקום גם אם זה יגיע לבג"ץ.

    גם ח"כ מלכיאלי שחבר בוועדה מוסר לאתר קול חי כי על אף שצריך לדאוג לציון הרשב"י יש כאן צד שני של פרנסה לרוכלים וצריך להגיע להסכמה בין הצדדים.



    0 תגובות