ח"כ פורר: "לעצור את פרסומי הממשלה בעיתון הפלס"

    מנדי אושר 22 Comment on ח"כ פורר: "לעצור את פרסומי הממשלה בעיתון הפלס"

    ח"כ פורר בפניה ללשכות השרים שמפרסמים בעיתון הפלס • פנה למשרד להגנת הסביבה משרד הבריאות ומשרד הכלכלה • בכיר חרדי: "היום פורר מבקש לעשות את זה להפלס ומחר אלו יהיו המודיע יתד כשמשהו לא ימצא חן בעיניו"

    חבר הכנסת פורר צילום: הדס פורוש / פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, פנה הבוקר (רביעי) לממשלת ישראל, בדרישה לעצור את כל פרסומי הממשלה בעיתון הפלס. לדבריו: "עיתון הפלס מהווה אחד השופרות המרכזיים למסיתים נגד הגיוס לצה"ל ולקריאה להתפרעויות כפי שראינו בשבועות האחרונים. מבדיקה שערך ח"כ פורר הסתבר שישנם משרדי ממשלה הנוהגים לפרסם בעיתון זה ובפועל מממנים את ההסתה כנגד צה"ל וחייליו".

    לדבריו: "בין משרדי הממשלה המפרסמים בעיתון הם המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הכלכלה. לפיכך פנה ח"כ פורר לשרים אלקין, ליצמן וכהן וכמו כן למנכ"ל לפ"מ הזמני שלמה עדיאל".

    בפנייה לשרים כתב ח"כ פורר כי "בשבועות האחרונים אנו עדים להתפרעויות וחסימות כבישים שמבוצע בידי קומץ קיצונים בעדה החרדית, כנגד המתגייסים והגיוס לצה"ל. מדובר בפעילות חמורה המסיתה כנגד ביצוע הוראות חוק הגיוס ופוגעת בכל רבדי החברה הישראלית בכלל ובחברה החרדית בפרט. הסתה כנגד חיילים משרתים וכנגד מועמדי גיוס ושידולם שלא להתגייס אינה יכולה לעבור לסדר היום וללא תגובה של ממשלת ישראל. אחד השופרות המרכזיים של מתנגדי הגיוס הוא עיתון 'הפלס' שנותן במה לפסקי הלכה מסיתים תוך מתן לגיטימציה ודרור להסתה כנגד הגיוס לצה"ל וכנגד החיילים המשרתים".

    ח"כ פורר פנה אל השרים בבקשה לפעול באופן דחוף ולהורות למשרדים לעצור את הפרסומים בעיתון הפלס, "על מנת שלא ייווצר מצב אבסורדי בו ממשלת ישראל משלמת לאלו המתפרעים והמסיתים כנגד צה"ל וחייליו."

    גורם חרדי בכיר אמר בתגובה לפניית ח"כ פורר: "מדובר בפנייה הזוייה של מי שרק מחפש כותרות וחשיפה בתקשורת. גם אם לא מסכימים עם עמדה מסויימת ואפילו חושבים שהיא קיצונית, לא זו הדרך להתמודד. הפנייה של ח"כ פורר מזכירה ימים אפלים של משטרים קומוניסטים, ששלטו בתקשורת ובדעות שפורסמו שם, על מנת להכתיב עמדה אחידה וסתמו פיות של כל מי שלא הלך בדרכם. זו בדיוק המשמעות של פניית פורר ובקשתו למנוע פרסום. היום פורר מבקש לעשות את זה להפלס ומחר אלו יהיו המודיע יתד ויתר כלי התקשורת כשמשהו שם לא ימצא חן בעיניו ויפרסמו כתבות ומאמרים שאינם עולים בקנה אחד עם השקפת העולם של פורר".



    22 תגובות

    מיין תגובות
    1. 20

      מצויין. רעיון טוב. אולי ככה זה יעזור.

    2. 19

      בשנת 2013 מונה עודד פורר לתפקיד מנכ"ל משרד הקליטה תחת השרה סופה לנדבר ממפלגת ישראל ביתנו.מינוי זה הצריך את התפטרותו מרשימת המפלגה לכנסת.
      הציבור מעוניין לדעת מה טיבו של מר עודד פורר כמנכ"ל תחת שרה זו בדיוק בתקופה הסמוכה לפרשת השחיתות הגדולה של ישראל ביתינו.
      אותה לנדבר שפעלה למען גרגורי לרנר. היא דרשה מעל דוכן הכנסת להעניק לו חופשות מן הכלא וביקרה אותו בתאו. ב-2004 ונחקרה על קשריה עמו ביאחב"ל
      הואיל ומדובר במאפיינים החוזרים על עצמם בתוך מפלגה מושחתת זו, הציבור קורא למשטרה לחקור את מר עודד פורר כמנכ"ל במשרד הקליטה. האם דפוסי ההתנהלות שנחקרו חזרו על עצמם גם במשרד זה
      בין היתר בהתחשב בכך כי יותר ויותר צפים ועולים חשדות לכאורה על מעשי שחיתות וזיופים בהנפקת אישורי עליה המתבססים על אישורים ומסמכים מזוייפים.
      להלן פרשת השחיתות הגדולה של מפלגת ישראל ביתינו מתוך ויקיפדיה
      בדצמבר 2014 פורסמה לראשונה פרשת השחיתות בישראל ביתנו (שם נוסף: פרשת ישראל ביתנו) שבה נחשדים מקורבים למפלגת ישראל ביתנו, אישי ציבור ולוביסטים בביצוע עבירות של מתן שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, הטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

      דרך הפעולה העיקרית המצטיירת מדברת על העברת כספי תמיכות ממשלתיות שלא כדין לגופים שונים, בתמורה להעברה חלקית של התקציב לחברי הכנסת ולמקורביהם, או מינוי מקורבים לתפקידים ציבוריים, כאשר החשדות הם על שוחד ב־15 תתי-פרשיות ובהיקפים של מיליוני שקלים.

      הפרשה נחקרה באופן סמוי על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל במשך כשנתיים (בשם הקוד 'תיק 242'), לאחר שגוף ציבורי התלונן בפני רשויות החוק כי נדרש לתשלום עמלה תמורת קבלת תמיכה ממשלתית, ובהמשך לחקירת אי-סדרים בחברה הכלכלית לפיתוח השומרון, ופורסמה במקביל למעצר חשודים מרכזיים בדצמבר 2014. על פי המשטרה, במסגרת החקירה נחתם הסכם עד מדינה עם אחד המעורבים בפרשה, שאסף ראיות נגד החשודים במשך תקופה ארוכה, ולאחר מכן נחתמו הסכמים דומים עם מספר עצורים בפרשה. הארכות המעצר של החשודים בפרשה נעשות על ידי השופט מנחם מזרחי בבית משפט השלום בראשון לציון.

      במפלגת ישראל ביתנו האשימו את משטרת ישראל ברדיפה פוליטית, על רקע הבחירות לכנסת ה-20.
      במסגרת הפרשה נחקרו כ־480 מעורבים, בהם:

      פאינה קירשנבאום, חברת הכנסת וסגנית שר הפנים, לא נעצרה. ב-12 בינואר 2015 הודיעה על פרישה מפוליטיקה בעקבות החקירה, ושבחקירתה תשתמש בזכות השתיקה.
      סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות לשעבר.
      דאוד גודובסקי, ראש המטה של ישראל ביתנו.
      רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות
      דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר.
      מרדכי דהמן, ראש מועצה אזורית מגילות. באוגוסט 2015 התפטר מכהונתו, עקב החשדות נגדו.
      גרשון מסיקה, ראש מועצה אזורית שומרון. במאי 2015 חתם על הסכם עד מדינה בפרשה והשעה עצמו מראשות המועצה ולאחר מכן התפטר מתפקידו
      אלכס ויז'ניצר, יו"ר נת"ע. ב-22 בינואר 2015 הודיע על התפטרותו מתפקידו כיו"ר נת"ע, כדי להקדיש זמן לטיהור שמו.
      שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל.
      יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול. הושעה מתפקידו.
      דורון שמחי, ראש איגוד הכדוריד הישראלי.
      אבנר קופל, יו"ר לשעבר של איגוד הכדורסל.
      חיים בן שושן, ראש החברה לפיתוח השומרון לשעבר.
      משה ליאון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר. לאחר שנחקר נשלח למעצר בית. בפברואר 2015 נסגר תיק החקירה נגדו.
      יצחק מירון, ראש עיריית עפולה. בספטמבר 2016 נסגר תיק החקירה נגדו.
      משה דדון, ראש מועצה אזורית מטה יהודה.
      מתן דהן, מנכ"ל עמותת איילים.
      ישראל יהושע, לוביסט.
      סטיבן לוי, לוביסט מחברת אימפקט.
      אורית לרנר, לוביסטית מחברת אימפקט.
      אלי זרחין, לוביסט.
      עובד יחזקאל, יועץ אסטרטגי, מזכיר הממשלה בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה.
      יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את פרקליטות המדינה ואמר: "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות".השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' הודיע שהוא מגבה את המשטרה, את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה בחקירת הפרשה,[18] אך כעבור ימים אחדים הצטרף לעמדת ראש מפלגתו ואמר "פעם שישית שפותחים בחקירה נגד ישראל ביתנו לפני הבחירות. צריך לתהות מה קרה".יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, שאישר את פתיחת החקירה המשטרתית וליווה אותה, הגיב לטענות אלה וטען כי מדובר בחקירה משמעותית, שמעלה חשד לשחיתות מאורגנת ושיטתית, בהיקפים נרחבים.

      ב-21 באוקטובר 2015 המליצה המשטרה על העמדתם לדין של 36 חשודים, בהם קירשנבאום ומיסז'ניקוב.

      בספטמבר 2016 שלחה פרקליטות המדינה מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין ל-16 חשודים, והודיעה על סגירת תיקיהם של 17 חשודים אחרים.

      1. וואוווווווווו, מישו קרא את זה?
        אפשר תקציר?

    3. 18

      אני בעד!!!! אם כי אין עניין….. מי כבר קורא "הפלס"?! מה כמה עותקים יש? הה…שניים
      וואלה בשביל זה לא צריך חוק

    4. 17

      תסלחו לי! לא הצבעתי עץ ואינני משוייך לעץ, אבל אתם המגיבים שתומכים בפוגל מדברים בצורה מחפירה והזויה!
      אתם לא מבינים שיש כאן מלחמה נגד החרדים! פוגל זה החבר שמצאתם? הרי הוא מונה על ידי ליברמן להתמקד במשימה להכניס כמה שיותר הרבה וכמה שיותר מהר בחורים חרדים לצבא! זו מלחמה חזיתית שדוהרת מולנו! זו מלחמה שמאגפת אותנו מאחור עם הכנסת הרפורמים לכותל ולכל הציבוריות הישראלית ובדגש על החינוך הכללי!
      המלחמה מאגפת אותנו מימין בעניין החינוך עם מגמה מוצהרת וכתובה על מסמכים רשמיים לחיסול החינוך החרדי על ידי חסימת תקצוב וקביעת קריטריוניים של איתנות פיננסית השוללים זכות קיום של מוסדות חינוך ותוך כדי ניצול הלחץ לפרוץ ולהפוך על ידי התערבויות את כל החינוך החרדי! היא מאגפת אותנו גם משמאל בשבירת הסטטוס קוו בעניין חילולי שבת שמעולם לא בוצעו על ידי גופים ציבוריים וממלכתיים כמו שנעשים כיום כמו בחפירת מנהרות הרכבות וכו' וכו'
      אנחנו במלחמה! ואתם כמו רבים אחרים פשוט יורים בתוך הנגמ"ש על רחיכם בשרכם ונוטלים חלקכם חלק פעיל וחלקכם חלק פסיבי אך משפיע בהכרעת המערכה לדורות!
      את כל זה אתם נוטלים על אחריותכם? יש לכם כאלו כתפיים רחבות?
      חזרו בכם!

      1. מכל מה שכתבת חוץ מהפתיחה. אבל אני מסכים אתך למרות שאני באמת לא שייך לעציצים, וסולד מהגאוה והשטחיות שלהם, שהגחמה של פורר היא גזנית נטו ואף תתנגש לנו בפרצוף בנושאים אחרים.

      2. אדוני. אולי לא שמת לב. אבל יותר ממה שחשוב זה שהם יפסיקו ואז נוכל להלחם. הם אלה שיורים בתוך הנגמ"ש. הם אלו שרוצים לרצוח אותנו רוחנית ופיזית. לא אנחנו. זה לא נראה שלא הצבעת עץ! הכי טוב זה פשוט לעצור להם את ההטפה ואולי ככה הם יפסיקו לקבל סיקור יפסיקו להיות קיימים. וזהו.

      3. לפי השטויות שאתה כותב אתה אכן עצ'ניק. ח"כ פורר (ולא פוגל) מתרעם, ובצדק, כנגד אותם מתפרעים שמזיקים קודם כל לנו, החרדים, ולשמנו הטוב. מה הקשר למשרד החינוך? אתה כותב כי "המלחמה מאגפת אותנו מימין בעניין החינוך עם מגמה מוצהרת וכתובה על מסמכים רשמיים לחיסול החינוך החרדי" האם התכנית עוז לתמורה המוכתבת ע"י פקידוני משרד החינוך מוכרת לך? האם ידוע לך כי אותם 'הפלס'טינים הקימו מוסדות חינוך על 'טהרת' 'עוז לתמורה'?

        1. אתה כותב על דברים שאין לך בהם שום מושג!
          אין מוסדות של עץ עם עוז לתמורה! ניסו להציג מצג שווא על מוסד כזה
          בבני ברק והוכח מיניה וביה, שלא דובים ולא יער, משרד החינוך באופן אוטומט
          רושם סמינר חדש שנפתח תחת קטגוריה של עוז לתמורה, בפועל המוסד הנ"ל לא נמצא בתוך נוהל עוז לתמורה.
          אבל מה זה משנה, אתה מקנה ואם בזזה לא קלעת למטרה תחפש סיפור אחר לכפות על המצפון שאולי עוד נשאר לך זכר לימים טובים יותר.

    5. 16

      צודק האחרון מפחיד זה מלחמת מאסף מכל הכיוונים ואנחנו רק עסוקים בללמד זכות על ביבי וללמד חובה על עץ איפה יהדות התורה כנראה שהפכה להיות מפלגת אחות ליש עתיד

    6. 15

      נכון שהוא לא נבחר ע"י ולא משקף את הערכים שלנו אבל זה לא זותר לרגע שכל עוד הוא עושה את הדברים הנכונים ביותר!!!!!! כלפי שונאינו הגדולים ביותר !!!!!! אנחנו צריכים לתמוך בדבריו (ולא בו) יישר כח!!!!

    7. 14

      חברה אנחנו לא לבד ההסתה שבוע שעבר נגד החרדים (מהפלג ) עזר ויש לנו סיוע ממפלגת ליברמן

    8. 13

      האם מישהו חשב פעם לעצור פירסומים לעיתון הארץ
      אגב זה לא יעזור עצירת הפירסומים של החברות והקופ"ח באיומי יתד שהייקפה הרבה יותר גדול מכמה פרסומים ממשלתיים זניחים גם לא כופפה את רוחו של הפלס

    9. 12

      אתה הצדיק שלא קשור לעץ…. אני רק ינסה להסביר לך, עיתון הפלס מבחינת הציבור החרדי הוא דבר גרוע לא פחות מדברים חמורים אחרים הוא מסית כנגד ההנהגה החרדית כנגד כל מועצות גדולי וחכמי התורה וגורם לשבירת ההירכיה, הוא מלכלך את שמו של הציבור החרדי, הוא הוא מחפש מתחת לקרקע כל מיני פרשיות עלומות ומפרסם אותם ובכך משכנע את החילונים להאמין שהציבור החרדי מתקרב אליהם [שוברים שתיקה בלע"ז], מסית בכתבות ומאמרים בדרך קבע ציבור שלם כנגד כל הציבור החרדי השפוי ולעיתים אף לאלימות, בקיצור מחלה שצריכה לעבור מן העולם. וכמו שאם ח"כ פורר היה מחליט לסגור חנויות בשבת גם אם זה לא מטעמי שמירת שבת היינו שמחים, ג"כ כאן לא מעניין אותי המטרות והכוונות שלו כי ממילא הוא לא ישיג אותם, ואם על הדרך הוא גם יסגור את הזבלון הזה, נאחל לו שרק יצליח!

    10. 11

      צודק צריך לעצור את הפלס ומי שקשור לעיתון המסית הזה צריך ליאות בכלא

    11. 10

      וגם העיתונים החילונים צריכים להפסיק אותם אם מסיתים לרצח

    12. 9

      אין על הפלס-העיתון הכי נקי, הכי על רמה, הכי מושקע, הכי מושלם
      למי שאין מנוי עליו-מפסיד!!
      מאחוריו עומדים רבנים וגדולי דור
      אשרי מי שזוכה לצקת השקפה טהורה מהעיתון הזה

    13. 7

      הדברים, שנראה כאילו נאמרו בעקבות אירועי
      השבוע, נאמרו לפני כחצי יובל שנים על ידי
      מדברנא דאומתיה מרן האבי עזרי זיע"א. הימים
      היו ימי ממשלת השמד. שלטון ששאף לעקור כל
      זיק של יהדות מהדור הצעיר של החילונים. ילדים
      אשר גם בביתם בעווה"ר לא ספגו רגש יהודי,
      והשלטון שאף לנתק מהם גם בפרהסיה הציבורית
      כל רגש למסורת.
      באותם ימים הסביר מרן זיע"א במכתבו
      המפורסם מחודש תמוז תשנ"ב )אליו הצטרפו
      מרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל ומרן הגרי"ש
      אלישיב זצוק"ל( מדוע גם אנו, בתוכנו, צריכים
      לדאוג כאשר ממשלה מופקרת ושרת חינוך
      ליברלית מפעילה אג'נדה אנטי-יהודית אקטיבית,
      המשחיתה את העם שבשדות ומורידה את הרחוב
      החילוני לשפל המדרגה. "ואף שאנחנו נשמור
      על ילדינו בהחדרים ובהישיבות, אבל יודעים אנו
      שקשה לשמור עם הרחוב מקולקל". ועל כך פסקו
      רבותינו באותו מכתב: ולזה באנו במסקנה שאין
      כאן מקום לספק כלל, ולדעתנו איסור להשתתף
      בממשלה".
      חלפו הימים, ומופע העוועים של אותם ימים
      נראה כל כך תמים ביחס למתרחש עכשיו. ממשלת
      השמד הנוכחית כבר לא פועלת רק "בחוץ," נגד
      מינימום של מסורת יהודית לילדים חילוניים. היא
      "התקדמה" מאז הרבה; היום היא מצהירה בקול
      על כוונותיה לחלן את החרדים, לבולל אותנו
      ב'ישראליות'. זו אינה שאיפה מוסתרת וחבויה,
      זו אידיאולוגיה רשמית. מטרות ויעדים ברורים
      נגזרים מאותה אג'נדה המקודמת באגרסיביות.
      עכשיו הם אינם מתמקדים רק בחילון יתר של
      החברה הכללית, אלא מבקשים לפגוע ישירות
      באפשרות "שאנחנו נשמור על ילדינו בהחדרים
      ובהישיבות".
      כמו שלימד אותנו אותו אב זקן, סוף האמת
      לנצח גם כשהיא מיוצגת על ידי מיעוט קטן.
      "צריכים אנו להתבונן בנס של קיום התורה",
      שבלי כל ספק נראה אותו שוב במהרה. אבל
      כאן זועקת השאלה, האם רק חוג אחד בציבור
      החרדי שואף לחזות בנס של קיום התורה? האם
      בירור הדברים המתרחש ממש מול עינינו, לא
      מהווה אזעקת חירום המכנסת את כל שומעיה אל
      המחסה המוגן?
      מעניין להזכיר זאת כאשר כל מיני מסלפים
      עורכים פלפולי הבל בהבנת שיטתו של מרן
      זצוק"ל בענין יציאה להפגנות נגד השלטון, כאשר
      מצד שני ברור להם כביעתא בכותחא שחובת
      השעה היא לדבוק במנעמי השלטון ההורס כל
      חלקה טובה, ורק חסר שיאמרו כי הם עושים זאת
      לעילוי נשמת מרן זי"ע…
      ומול הסחת דעת זו יש לשאול בקול גדול:
      הרי אז, מול אותה ממשלת שמד – מינורית יחסית
      לימינו, שעסקה בהרס חיצוני ולא פנימי – קראו
      שלושת גדולי הדור נ"ע; רבינו האבי עזרי ז"ע
      וגדולי המורים מרנן הגריש"א והגרש"ז זי"ע,
      כי התומך במעשיהם וקורא קריאת שמע, כאילו
      מעיד עדות שקר בעצמו! אז איך אפשר לתמוך
      במעשים חמורים פי כמה? איך זה ייתכן?
      5
      לא נושא פרי
      אם יאמר האומר כי יש עוד דרכים להילחם
      בגזירת הקנטוניסטים, דרכים שאינן כוללות
      מלחמה ישירה, ייאלץ הוא להתמודד עם דבריהם
      של הלוחמים שמנגד.
      הורתה ולידתה של הגזירה הנוראה הינה
      בבג"ץ. שופטי הבג"ץ קיבלו את עמדת הממשלה
      כי למדינה ולשלטונות הצבא אין שום אפשרות
      לגייס בכוח את בחורי הישיבות. ההוראה שניחתה
      משולחן בג"ץ ואשר התקבלה במלואה על
      ידי הממשלות שעברו מאז, נקטה דרך ברורה
      ומוצהרת: יש לגייס את בחורי הישיבות רק מתוך
      הידברות ובשלבים מעוררי אמון.
      רועי ישראל הנאמנים זצוק"ל שבאותו הזמן,
      הורו מיד על הדרך הברורה להילחם בגזירה.
      אם הם מעוניינים להידבר ולהגיע להסכמות
      ולפשרות, עלינו לשוב לדרך המלחמות. אי אפשר
      לתת להם להעלות חזיר בחומה. אי אפשר לשחק
      על פי הכללים שהם יקבעו.
      הם עצמם מודים בפה מלא, כי אין להם
      דרך להילחם בבחורי הישיבות. רק בפה רך, רק
      ב"הסתגלות". מאליו מובן איפה כי כל הידברות,
      ובוודאי שכל פשרה, תהווה הצלחה מובהקת
      לחורשי הרעה. זה כל כך ברור.
      לא רק לנו זה פשוט ומובן, גם להם. בשעתו,
      כאשר הגיעה הגזירה אל שולחן הממשלה, ניתן
      המנדט לקביעת מתווה הפשרה בידי השר דאז,
      יעקב פרי מיש עתיד. התקשורת החילונית, שזעמה
      על העובדה כי ועדת פרי עומדת להמליץ על שורה
      של הטבות לחרדים כ"צעדים בוני אמון", זכתה
      לתשובתו המפורטת של אדריכל הגזירה:
      "בחברה החרדית שחיה בתוך מסגרות מאוד
      ספציפיות, שהן נפרדות ושונות מהותית מאלו של
      האוכלוסיות האחרות במדינה, ולא רק בצבא, אלא
      בשורה של תחומים: בעבודה; באי תשלום מסים;
      בחינוך ובהתייחסות לממסד ולשלטון. מדובר כאן
      במיליון איש. זהו עיוות שהחל בכהונתו של ראש
      ממשלת ישראל הראשון. במשך 65 שנים מדינת
      ישראל לא הצליחה לטפל בנושא הגיוס, מה שיצר
      הרגל אצל החרדים, שאי אפשר לשנות אותו ביום
      אחד. לנוכח המורכבות בדקנו את הצרכים של
      החברה החרדית, וראינו למשל שמבחינתם חשוב
      מאוד שבני 21-18 ילמדו בישיבה".
      כאן שואל המראיין: בהנחה שלא יעמדו
      במכסות, אפשר לאכוף את החוק ולעצור 100
      עריקים חרדים בחודש?
      השר פרי השיב תשובה נחרצת, תשובה
      שראויה להילמד: "אם נגיע למצב שאנו צריכים
      לעצור 100 עריקים בחודש – אז נכשלנו. בפירוש
      כך. המשמעות היא שלא הצלחנו להטמיע את
      החוק. לכן נקטנו תנועה משולבת של מכסות
      לצבא ולשירות אזרחי שהורחב, וכולל כעת גם
      את מד"א, כיבוי אש, המשטרה ושב"ס".
      ובכן, הם נכשלו! יש הרי הרבה יותר ממאה
      עריקים בחודש. אלפי גיבורי התהילה הנמנעים
      מלהתייצב בלשכות השמד, מנצחים את בני פריצי
      עמנו המנשאים להעמיד זדון ונכשלים.
      בתחילת הדרך, היו כאלו שפקפקו בהצלחה
      הזו. היו כאלו שהסכימו בפה מלא כי זו הדרך
      הנכונה למלחמה, אך מאידך גיסא יש לחשוש
      שמא המאסר הצבאי עלול לפגוע בבני התורה. הם
      התבדו בצורה מרשימה כל כך. היו כאלו שחששו
      משנאה אדירה של החילונים, אך המציאות
      ההסטורית הוכיחה שהחילוני יודע דווקא להעריך
      יהודים שנוהגים בדיוק כמו הסבא שלו. כאלו
      שעומדים על עקרונותיהם בלי לחשוש.
      עכשיו, לא נותר עוד לשלטון במה לאיים.
      הם מודיעים מראש שהאקדח שבידם נטול
      כדורים, ובכל אופן מנופפים בו מולנו. הם יודעים
      היטב שלא נכרע ולא נשתחווה גם מול מעצרים
      שרירותיים, ואכן מהסיבה הזו הם חדלו מלתור
      אחר עריקים. המערכה ניצחה, זה הזמן להצטרף
      לצד המנצח.
      6
      הגמד של ליברמן
      עודד פורר רצה להיות פוליטיקאי. הוא האמין
      שהוא יכול לשנות, הוא היה בטוח ביכולותיו. הוא
      כל כך רצה להשפיע, לתרום לציבור מיכולותיו
      – והתמודד למשבצת השמורה לשפלה ברשימת
      הליכוד. הוא הפסיד.
      פורר רצה להשפיע, אבל המושפעים לא ששו
      לתמוך בו. הם לא הבינו איזו אישיות הם מפסידים.
      לפורר לא הייתה ברירה והוא החליט לשנות
      כיוון. במקום להיכנס לפוליטיקה כדי להשפיע,
      הוא ינסה להיכנס אליה כדי להיות מושפע. הוא
      רצה להיות גנרל, אבל הוא הסתפק בלהיות חייל
      ממושמע. גמד של ליברמן.
      ב'ישראל ביתנו' זו מסורת. מדי מערכת בחירות
      מוחלפים שורה של ח"כים שגילו נטיות עצמאיות
      מדי, לטובת 'יס-מנים' חדשים שלא יפזלו
      לכיוונים מוזרים כמו דעה אישית ומצפון חלילה.
      כך מתנהלת שם תחלופה בקצב מהיר, ומספיק
      להיות עסקן שטח ב'צעירי ביתנו' העונה אמן
      אחר כל הבליו של יו"ר המפלגה, כדי להחליף את
      הח"כים שסרחו.
      כך הגיע עודד פורר לכנסת.
      הוא לא התבלט בשום תחום. אולי כן היה
      לו על מה, אבל היו"ר לא אישר לו לפצות פה.
      אי אפשר לדעת מה קורה שם בערבות המפלגה
      הקפואות, אבל השבוע סוף סוף פצה הגמד
      הממושמע את פיו.
      אחרי שליברמן הפך את עצמו ללעג ולקלס
      בשבוע שעבר, כשאיים לבטל את הסדר 'הדיחוי'
      לאלו המסרבים להתייצב ואינם מעונייינים כלל
      לקבלו, העביר הוא את כובע ליצן הכפר לעודד
      פורר.
      רואים את עמודי הפרסום המלאים מזן אל זן
      בין בתרי העיתון הפרוש לפניכם? ברור, זה הכל
      בזכות נציגנו החרוצים בממשלה, הם מסבירים
      לשרים ולגופים השונים כמה כדאי לפרסם בעיתון
      הזוכה לרייטינג גבוה במיוחד. הם משכנעים אותם
      להתערב בשיקולי הפרסום של משרדיהם, לטובת
      'הפלס'. מה, לא שמתם לב?
      עודד פורר למשל מבקש ממשרד הכלכלה
      שלא לפרסם ב'הפלס'. כנראה שהם הופתעו
      שם במשרד הכלכלה, כי הם מפרסמים במגזר
      החרדי רק קריאות על הכוון תעסוקתי. קריאות
      שמפורסמות בעיתונים אחרים כחלק ממיסיון
      ה"שילוב החרדי" המבולל, אך ברור להם לחלוטין
      כי עיתון 'הפלס' לעולם לא יפרסם מודעות כאלה,
      בשום מחיר שבעולם.
      מה מתברר? שב'ישראל ביתנו' לא צריך לדעת
      לקרוא, ודאי שלא בהבנת הנקרא. לפני מספר
      שבועות פורסם ב'הפלס' תחקיר מצמרר שהביא
      לידיעת הציבור את שיתוף הפעולה החמור בין
      ארגון צדקה לבין הג'וינט ומשרד הכלכלה, כדי
      ל'רוקן את הבריכה' ולהוציא אברכים למעגל
      העבודה. התחקיר לווה בצילומי מסמכים שהציגו
      את התופעה החמורה. על המסמכים הוטבע
      כמובן חותמו של משרד הכלכלה. בכך די היה
      לח"כ הנלהב, כדי להכריע כי מדובר בפרסום של
      משרד הכלכלה בהפלס…

      מתוך הפלס(מהדורה דיגיטלית), יום שישי כ"א שבט