- רדיו קול חי - -

מורות מתכנסות להשתלמות משרד החינוך למרות מכתב ברור מועדת הרבנים

האם תם החרם שהוכרז בציבור החרדי על המחוז החרדי במשרד החינוך? היום יתכנסו עשרות מנהלי מוסדות לכינוס מיוחד של המחוז החרדי שיתקיים באולם של מלון קראון פלאזה בירושלים. הכינוס צפוי להתקיים במעמד שר החינוך נפתלי בנט, סגנו מאיר פרוש ומנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, לצד מנהל המחוז החרדי איציק זהבי.

במקביל, מתקיים היום כנס השתלמות למורות במלון 'ניר עציון', גם הוא על ידי המחוז החרדי.

IMG-20170131-WA0011 [1]

פנינו לועדת הרבנים לענייני חינוך שהוקמה, כדי לבדוק האם הוסר החרם מהמחוז החרדי, גורם בכיר בוועדה אמר ל"קול חי" החרם היה על ההשתלמויות ונשאר בעינו. הכינוס בירושלים היום הוא לא השתלמות ולכן היה אישור למנהלי המוסדות להשתתף בו.

במכתב שהוציאו מזכירי ועדת הרבנים אברהם רובינשטיין ויוסף דריימן הם כותבים לרשתות הגנים החרדיות כי "בימים אלו יוצאים הזמנות ממשרד החינוך לכנסי גננות במקומות שונים. נתבקשנו ע"י מרנן ורבנן חברי ועדת הרבנים לעניני חינוך שע"י מועצות גדולי התורה, להעביר לכם את חוות דעתם שאין להשתתף או לשתף פעולה בכל דרך בכנסים אלו שלא תואמו מראש".

Image20170131140604-m1 [2]

כזכור, ועדת הרבנים לענייני חינוך פרסמה מודעה בה נכתב "הננו קוראים לשאר המוסדות החרדיים וצוותי ההוראה שלא לקיים השתלמויות והכשרות למיניהם או להשתתף בהם ללא יוצא מן הכלל כפי שהורונו רבותינו ודבר זה יביא לזירוז מציאת פתרון הולם" כך מורה מודעה של וועדת הרבנים לענייני חינוך ביומונים החרדיים.

"בתקופה זו נשלחו על ידי משרד החינוך למוסדות החינוך החרדי הזמנות לכינוסים, הדרכות והכשרות בענינים שונים על אף שההשתתפות נאסרה על ידי גדולי ישראל" כתבו הרבנים.