ראש הממשלה: "ניהלנו את נושא המנהרות בצורה איתנה"

    אנחנו התחלנו לדון בזה ב-2013, אבל בישיבה שהתקיימה, של הקבינט, ב-12 בינואר 2014, אנחנו מדברים על חצי שנה לפני צוק איתן, אני סיכמתי את הערכת המודיעין השנתית של צה"ל במילים האלה, אני מצביע על שני דברים: האחד, הטילים והשני המנהרות
    איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה: "ניהלנו את נושא המנהרות בצורה איתנה"

    ראש הממשלה נתניהו לא מנהל את המלחמה רק על חקירותיו אלא דם על דעת הקהל בנושא דוח מבקר המדינה על מנהרות התקיפה של חמאס • נתניהו: "אנשי צה"ל וכוחות הביטחון, גם זיהו את האיום, גם התריעו עליו בזמן אמת, גם עשו כל שביכולתם כדי להתמודד עם מנהרות הרבה לפני צוק איתן"

    צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    אנחנו התחלנו לדון בזה ב-2013, אבל בישיבה שהתקיימה, של הקבינט, ב-12 בינואר 2014, אנחנו מדברים על חצי שנה לפני צוק איתן, אני סיכמתי את הערכת המודיעין השנתית של צה"ל במילים האלה, אני מצביע על שני דברים: האחד, הטילים והשני המנהרות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בוועידת השלטון המקומי לנושא דוח מבקר המדינה על צוק איתן: "אני רוצה לגעת באחד מהנושאים שעלה לסדר היום ביממה האחרונה ואני מתכוון לדיווחים על מה שהיה לפני צוק איתן. יש חברי קבינט שאמרו, ואני מצטט, "בשנתיים שקדמו לצוק איתן חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור שחודרות לישראל". חבר קבינט אחר אמר: "הנושא כלל לא הובא לקבינט". אני רוצה שתדעו שאני כראש הממשלה ביחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל, ניהלנו את המבצע הזה באחריות, בצורה איתנה, מושכלת ותקיפה והתוצאות מדברות בעד עצמן.

    נתניהו הוסיף ואמר כי "הרמטכ"ל הנוכחי גדי אייזנקוט אמר שבעוטף עזה לא היה מצב כזה שקט מאז מלחמת ששת הימים. החמאס הוכה מכה קשה, הקשה ביותר בתולדותיו, היישובים בעוטף פורחים, ביקוש אדיר לדירות. אנחנו את המלחמה הזאת ניהלנו בשטח, לא ניהלנו מלחמה לפרוטוקול.

    נתניהו אף ציטט פרוטוקולים ואמר "אבל כיוון שמדברים כל הזמן על הפרוטוקולים, משחררים פרוטוקולים, אז אני אתן לכם טעימה, זה בדוק מבחינה ביטחונית, אני מבטיח לכם. אבל אני רוצה שתשמעו ותשפטו בעצמם אם הנושא של המנהרות הובא בחומרתו, הובא או לא הובא בפני הקבינט.

    "אנחנו התחלנו לדון בזה ב-2013, אבל בישיבה שהתקיימה, של הקבינט,  ב-12 בינואר 2014, אנחנו מדברים על חצי שנה לפני צוק איתן, אני סיכמתי את הערכת המודיעין השנתית של צה"ל במילים האלה, אני מצביע על שני דברים: האחד, הטילים והשני המנהרות. אני מצטט:

    ״חטיפות או חדירות ליישובים תהיה מכה מוראלית קשה, שני הדברים האמיתיים שנראים לי הכי חדים כרגע. העובדה שיכולים לירות מאות טילים על ערי ישראל והעובדה שיכולים לחדור פיזית לשטחנו. המנהרות יוצרות לנו בעיות קשות מאוד ואני מסכם את הערכת המודיעין השנתית: אלה הם ארבעת האיומים הגדולים על מדינת ישראל – גרעין, טילים, סייבר ומנהרות.״

    "אמרתי, ואני מקווה, אתם ראשי הערים, אתם יושבים בישיבות, אני מניח שהייתם קולטים משהו. עכשיו הנה עוד סיכום של הקבינט מה-16 בפברואר, חודש לאחר מכן, בנושא התוכניות המבצעיות של צה"ל ברצועת עזה. ציטוט מהסיכום:

    "ראש הממשלה מסכם ומנחה שכיום נשקף איום ממשי לרצועת עזה על מדינת ישראל, שרק הולך ומחמיר. עשרות אלפי לוחמים, אלפי רקטות בייצור עצמי, ורשת ענפה של מנהרות התקפיות והגנתיות. ראש הממשלה מעריך שבמערכה הבאה ברצועת עזה ארגוני הטרור יראו אש אפקטיבית לעבר ערי המרכז ובמקביל ינסו לבצע פיגועים במתווה של חדירות ליישובים ישראים בעוטף עזה."

    והנה עוד ציטוט מהקבינט ב-13 במארס, חודש לאחר מכן, שבו דנו בהסלמה ברצועת עזה. אני מצטט: "הם מפתחים שני טילים חדשים שיש להם משמעות שוברת שוויון. הרקטות הארוכות והתווך התת קרקעי. יכול להיות בהחלט מצב של אש אפקטיבית על תל אביב, פלוס תפיסת איזה יישוב, פלוס חטיפות. זה ריאלי לחלוטין, וזה הולך לכיוון הזה."

    נתניהו חתם את דבריו ואמר "רבותיי, זהו קצה קצהו של הקרחון. קצה קצהו של הקרחון של דברים שאני אמרתי. דרך אגב, חודש אחר חודש אחר חודש, אבל יש עוד הרבה. ולא רק דברים שאני אמרתי, דברים שאמר צה"ל, והשב"כ ועוד גופים וקיימות ההנחיות המבצעיות שנתנו להיערך לזה, את ההכנות הטכנולוגיות בקבינט. זאת אומרת, אנשי צה"ל וכוחות הביטחון, גם זיהו את האיום, גם התריעו עליו בזמן אמת, גם עשו כל שביכולתם כדי להתמודד עם מנהרות הרבה לפני צוק איתן. עכשיו אני רוצה לשאול אתכם, איך אפשר לומר שהאיום הזה במלוא חומרתו לא הוצג בפני הקבינט, כשאני סיכמתי אותו כאחד מארבעת האיומים האסטרטגיים שמאיימים על מדינת ישראל. אני חושב שצה"ל וכל גופי הביטחון שלנו עשו עושים כל שביכולתם כדי לשמור על ביטחון ישראל. המפקדים שלנו שסיכנו את חייהם ולחמו בשטח מול איום המנהרות ראויים לגיבוי מכולנו, וההדלפות המגמתיות שמנסות לייצר מצג שווא על גבם של מפקדינו ועל חשבונו של צה"ל, אינן נכונות ואינן ראויות.



    0 תגובות