"נתניהו נהנתן, לא מוכן להסתפק במה שיש לו כראש הממשלה"

    האם אנחנו יותר מושחתים מאשר בשאר העולם? הטיעון ש-'ככה זה בכל מקום בעולם' רחוק מלהחזיק מים. לאובמה, למשל, לא הצליחו להדביק ולו רבע פרשיית שחיתות. אתה מסתכל על המנהיגים כיום בעולם המערבי ואין עליהם כלום
    אבי יעקב 3 Comment on "נתניהו נהנתן, לא מוכן להסתפק במה שיש לו כראש הממשלה"

    רביב דרוקר: הוא רוצה שדרוגים ועושה זאת על חשבון אחרים" • "התזה לגבי נתניהו היא שהוא לא מושחת כמו אולמרט, הוא לא מציע זיכיון כדי לקבל משהו אחר בתמורה" • והאם צריך להדיח ראש ממשלה בגלל סיגרים?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    האם אנחנו יותר מושחתים מאשר בשאר העולם? הטיעון ש-'ככה זה בכל מקום בעולם' רחוק מלהחזיק מים. לאובמה, למשל, לא הצליחו להדביק ולו רבע פרשיית שחיתות. אתה מסתכל על המנהיגים כיום בעולם המערבי ואין עליהם כלום
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליטי של ערוץ 10 ומנחה תכנית התחקירים המקור, רביב דרוקר, הרצה באירוע של הקתדרה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב בנושא "הכוחות הפועלים מאחורי הקלעים של עולם התקשורת והיחס לפוליטיקה בישראל". בהרצאתו דרוקר דן בשאלה – "האם הצמרת השלטונית מושחתת?" והשווה את המצב כיום למצב שהיה פעם: "יש שאומרים – 'מה פתאום, הכל אותו הדבר'. למשל, לבן גוריון הייתה אובססיה לספרים והיו קונים לו ספרים מבריטניה; לוי אשכול קנה דירה בהנחה ממשלתית; גולדה מאיר ארגנה את יום ההולדת ה- 75 שלה בעזרת שני מיליונרים; יצחק רבין, בתור שגריר בארה"ב, הרצה בתשלום ברחבי המדינה והרוויח מזה 90 אלף דולר. אם נמשיך ככה, נמצא כמעט אצל כל אחד משהו כזה. חלק מהדברים היו אז חוקיים. אבל ממחקר אינטנסיבי – זה לא אותו הדבר. המנהיגים חיו בצניעות. מה שהיה אז זניח למה שרואים היום בצמרת בקרב ראשי הממשלה האחרונים שנחקרו. אז להגיד שפעם זה היה אותו הדבר – זה ממש לא נכון".

    לגבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי, "התזה לגבי נתניהו היא שהוא לא מושחת כמו אולמרט, הוא לא מציע זיכיון כדי לקבל משהו אחר בתמורה. נתניהו נהנתן, הוא חי על חשבונם של אחרים, לא מוכן להסתפק במה שיש לו כראש הממשלה, הוא רוצה שדרוגים ועושה זאת על חשבון אחרים".

    דרוקר ציין כי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, מאוד משמעותית: "שרה קובעת למי הם ישלמו, את שירותיו של מי ישכרו, את מי יפטרו ועוד. בפועל, המציאות היא חסרה, אנחנו בעצם עושים עוול למציאות – המציאות לגביה היא כנראה הרבה יותר קשה ממה שאנחנו מציירים. אנחנו נכנסים לסיפורים שנועדו להראות את המצב לפיו שרה היא לא האישה הנורמטיבית ביותר שאנחנו מכירים. לגביה הצלחנו לשכנע את הציבור כי היו אנשים – כמו מני נפתלי – ששמו את נפשם בכפם וסיפרו את הסיפורים. בכל הסיפורים החשובים יותר של ההשפעה שלה בסוגיות של – למה זה מגיע לנו, למי נשלם ולמי לא ועוד – בכל הסיפורים האלה נוצרים כל הקשרים הלא בריאים של נתניהו. אני לא רוצה לצייר את נתניהו כדמות מובלת אחרי אשתו, בסופו של דבר זה הכל נתניהו. והכל נעשה בשביל השמפניה הורודה, הבית, המלון והנסיעות".

    דרוקר השווה את השחיתות הקיימת במדינה לשחיתות במדינות אחרות ברחבי העולם: "האם אנחנו יותר מושחתים מאשר בשאר העולם? הטיעון ש-'ככה זה בכל מקום בעולם' רחוק מלהחזיק מים. לאובמה, למשל, לא הצליחו להדביק ולו רבע פרשיית שחיתות. אתה מסתכל על המנהיגים כיום בעולם המערבי ואין עליהם כלום. עכשיו נטפלים לראש ממשלת קנדה בגלל טיסה במטוס פרטי. לכן, גם הטיעון שבכל העולם זה ככה, רחוק מאוד מלהיות נכון. בישראל, נראה שזהו הנורמה שאדם שהואשם בפלילים או שמתנהלת נגדו חקירה יהיה שר בממשלה – ראו את המקרים של אריה דרעי ואביגדור ליברמן. המצב הזה לא רק גורם לנזקים עצומים בחברה, אלא נותן לאנשים הללו סוג של חסינות. הגישה של האנשים הללו היא כזאת – היו עליי פרשיות, אני בכל זאת יכול להמשיך לכהן. ברוב המדינות המפותחות זה דבר בלתי נתפש".

    בהתייחסו לפרשת ביבי טורס, דרוקר אמר כי, "לפני התחקיר היה ברור לי שהיו דברים שהיו יכולים להיתפס כפלילים, ברור שיש שם פוטנציאל פלילי. אז למה לא פניתי למשטרה עוד לפני התחקיר? החוקר של נתניהו בפרשת המתנות הקודמת אמר לי שאם היה להם אחוז ממה שיש עכשיו, זאת הייתה רעידת אדמה. אז איך המדינה לא חוקרת את זה? למה לא הלכתי למשטרה? הסיבה היא פשוטה. הנורמה העיתונאית אומרת שעיתונאי הוא לא סוכן של המשטרה. אתה לא משתף פעולה ואתה לא זרועה של המשטרה – זה פוגע בניקיון המוצר העיתונאי. אני רציתי להיות נקי. אתה מוציא את זה לציבור והמשטרה תחליט מה לעשות עם זה".

    דרוקר שאל – האם צריך להדיח ראש ממשלה בגלל סיגרים? בהתייחסו לפרשת הסיגרים והמתנות מארנון מילצ'ן, אמר: "כי אם לא נקבע כאן את הכללים, כל פקיד במנהל התכנון יגיד שאם לראש הממשלה מותר לקבל מתנות, אז גם לו מותר. ולא מדובר רק בסיגרים, אלא בהרבה דברים אחרים מעבר לכך. השאלה הזאת היא חשובה מאוד ואנחנו לא יכולים לבלבל בין המימד האישי שלנו לבין המימד המהותי. יש כללים, אבל הם מעורפלים – האם ראש הממשלה צריך להתפטר כאשר הוא נחשד בפלילים? כאשר הוא זומן לחקירה? לא ברור מה השלב כאשר זה נוגע לראש הממשלה. העובדה היא שאף יועץ משפטי בתולדות המדינה לא הגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן בגלל שתג המחיר הוא מאוד גבוה, המשמעות היא החלפת הממשלה. יש פה שאלה אמיתית וקשה, אשר לא ניתן לדון בה בזמן שהדברים קורים. השאלה הנוספת שאנחנו צריכים לשאול היא – עד כמה חקירה תשפיע על יכולת ראש הממשלה לפעול? אנחנו יודעים שזה הפריע לאהוד ברק וזה הפריע לאהוד אולמרט".

    דרוקר סיכם ואמר כי, "אנחנו, התקשורת שמואשמת בכל דבר אפשרי, אכן הולכים עד קצה הגבולות שלנו לא פעם מתוך האמונה שאדם שעשה דברים פסולים צריך ללכת הביתה. אנחנו הולכים כמעט עד הקצה מכיוון שהצמרת שלנו לא מוכנה לקבל – בלי קשר לימין או שמאל – שבחברה של היום זה בלתי מתקבל על הדעת להיות מעורב בסוג הדברים שהם מעורבים בהם ולהישאר בממשלה. זה צריך להיות הסטנדרט שלנו".

    לשאלה מן הקהל 'האם התחקירים המבוצעים בעיתונות לא מסייעים לנתניהו בעצם להגדיל את כוחו בקלפי?' ענה דרוקר: "אם אנחנו באמת ממליכי מלכים – ורוב התקשורת המיינסטרימית לא רוצה את נתניהו בשלטון – איך זה שהוא עוד מעט שובר את השיא של בן גוריון?".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חולה ומתוסקל מהצלחת בנימין נתניהו … השאר לדמיונכם…

    2. 2

      לא בטוח שאם היו מנהלים אחרי אובמה או כל מנהיג מדינה אחר מסע ציד כל כך מקיף ואגרסיבי במשך כל כך הרבה שנים לא היו מוצאים פרשות חמורות בהרבה מפרשת הסיגרים של נתניהו!
      בכלל, מה ההיתממות הזו? כל מי שבא במגע עם פוליטקאי מכל גווני הקשת ובכל שדרות ההיררכיה רואה ומריח והרבה פעמים נוכח בעצמו לראות איך העסק "עובד" וכמה הברנשים האלו נהנתנים ומתפתים בשמחה לטובות הנאה כל אחד בדרכו הפתלתלה.
      אם היו מנהלים כזה מסע ציד אחרי כל פוליטקאי ממוצע התוצאות לא היו טובות יותר מהתוצאה עם נתניהו! דרוקר יודע את זה ! כולנו יודעים את זה!
      הסיבה שזה מתנהל בצורה של תחקיר המניב תוצאות דווקא נגד נתניהו היא ללא ספק האינטרס לפגוע ביריב שמייצג אג'נדה פוליטית שונה מהרצון של העיתונאים כמו דרוקר.
      כך ניתן להסביר את העובדיה כי ב – 22 יום לפני הבחירות ב-2006 חשף דרוקר את "יומני עמרי" – רשימות ובהם מינויים פוליטיים של עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון! מדוע החשיפה הייתה דווקא ערב הבחירות ובצורה מוגבלת נגד הבן עומרי ולא נגד אריאל שרון שכל העקבות הוליכו אליו?
      פשוט! רצו שהוא יבחר ויהיה שפוט של דרוקר וחבריו לצורך ביצוע אג'נדה שמאלנית קיצונית, כפי שאכן לבסוף היה עם ההתנתקות שאתרגה את שרון עד יומו האחרון, וכפי שנטבע המונח בזמנו כעומק החקירה כך עומק הנסיגה (ואת זה אמר יוסי שריד המנוח1 לא איזה ימני אינטרסנט)!
      דרוקר א"כ מייצג את אותה קליקה עיתונאית ונמצא בשורה אחת עם נוני מוזס שתועד בביצוע סחיטה ואיומים נגד ראש ממשלה מכהן!

    3. 1

      קול חי אל תתדרדרו לרמה של דרוקר האובססי