'יתד': מיעוט מומר להכעיס מתסיס את העימותים הדתיים

    אין לערכאה השיפוטית אדום ברמזור שלה, לא בעניני גיור ולא בשאר נושאים, והוא מתערב וכופה את "סמכותו" גם על בתי דין רבניים שאמורים להכריע על פי השו"ע לפסוק בניגוד להלכה. הוא מכריח מועצות דתיות לתת לכתות חוץ יהודיות להשתמש במקוואות כדי להמיר דת מנצרות לדת רפורמית
    אתר קול חי No Comments on 'יתד': מיעוט מומר להכעיס מתסיס את העימותים הדתיים

    ביטאון דגל התורה "יתד נאמן" במאמר מערכת חריף נגד הגורמים המתסיסים את עימותי הדת בארץ • "הנושא לא יירד מסדר היום הציבורי עד שעיר המלוכה תצא מתוך ההפיכה החילונית שמתרחשת בכל רחבי ארץ הקודש"

    אילוסטרציה
    אין לערכאה השיפוטית אדום ברמזור שלה, לא בעניני גיור ולא בשאר נושאים, והוא מתערב וכופה את "סמכותו" גם על בתי דין רבניים שאמורים להכריע על פי השו"ע לפסוק בניגוד להלכה. הוא מכריח מועצות דתיות לתת לכתות חוץ יהודיות להשתמש במקוואות כדי להמיר דת מנצרות לדת רפורמית
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר פתח העיתון יתד נאמן במתקפה נגד הגורמים האנטי דתיים שמנהלים את העימותים הדתיים בארץ, בנושאי חילולי השבת, הכותל המערבי, הגיורים, ופרשת הגט האחרונה

    מאמר המערכת אותו כתב העורך הראשי של יתד נאמן הרב ישראל פרידמן תחת הכותרת "עיר המלוכה תצא מתוך ההפיכה החילונית"

    "נושא חילולי השבת בירושלים שב ועלה לסדר היום במלוא עוצמתו. במוצאי שבת נפגשו רבני הוועדה למען השבת עם שר הפנים הרב אריה דרעי האחראי מתוקף תפקידו על הרשויות המוניציפאליות, כדי לדון עמו בפרצות השבת המתגברות באיטיות אך בעקביות ומשנות את פני רשות הרבים של ירושלים. בפגישה של ראשי הסיעות החרדיות הוחלט במשותף להורות לכל נציגי הסיעות החרדיות להתאחד כדי לבלום את הגל ההרסני ולבנות מחדש את שובר הגלים. רבני דגל התורה התכנסו אתמול כדי לדון בדרכים לעצור את חילולי השבת בפלטרין של מלך.

    "כבר תקופה ארוכה שירושלים המוניציפאלית הולכת ומאבדת את צביונה. חילולי שבת המוניים בראש חוצותיה, הולכים ומתרבים. גל עכור של חילון שוטף דווקא את עיר הקודש והמקדש שעיני כל העולם היהודי נשואות אליה, והוא מותיר שובל של קצף, בזיון וקצף. במשך תקופה ארוכה הולך ומתכרסם הסטטוס-קוו הלא קדוש, ורודפי בצע שפותחים עסקים בעיצומו של היום הקדוש, פוצעים בבשרה של העיר שבותרה לה יחדיו בין שומריה וזוכריה לבין מחלליה. חלק מחילולי השבת מתבצעים בעידוד וביוזמה עירונית ואף במתחמים עירונים. השבת נרמסת בראש חוצות, וזעקתה מהדהדת.

    "חילולי השבת בירושלים, מלבד מה שהם התפתחות מקומית מדאיגה ביותר, גבולותיהם חורגים בהרבה מחוץ לתחומי השיפוט של העיר. זו מגמה ארצית מתעצמת שחורגת בהרבה מתחום חילול השבת מוניציפאלי: המדרש מספר איך בימי אחשורוש, "רץ אליהו זכור לטוב אצל האבות ואצל משה בן עמרם", כדי שיבקשו את רחמי הקב"ה. אמר לו משה רבינו: "אם בטיט היא חתומה תפלתנו נשמעת, ואם בדם נחתמה מה שהיה הוא". אם הגזרה נחתמה בטיט, עדיין יש מה לעשות. אך אם, חלילה, הגזרה נחתמה בדם, שוב לא ניתן לשנותה.

    "מסבירים בעלי המוסר: טיט, הוא סמל לחומריות, לגופניות. האדם נוצר מהטיט, מעפר האדמה. דם לעומתו, מסמל את הנפש, "כי הדם הוא הנפש". אדם שמתקשה להתמודד עם תאוותיו החומרניות האנושיות, עם הטיט שבו ולכן הוא נכשל במלחמת היצר, הוא מומר לתיאבון. אך ישנם אנשים שהם מומרים להכעיס, נפשם מושחתת, יש להם אג'נדה והם מתכוונים למרוד במלכות בורא העולם ובמרותו.

    "השאלה של משה רבינו הייתה – למה יהודי שושן נהנו מסעודתו של אותו רשע? האם בגלל התאווה שלא יכלו לעמוד בפניה, או שמא בגלל השחתה? האם חטאו בגלל הטיט, או שמא בגלל הדם? אם חטאו בגלל טיט, גם הגזרה נחתמה בטיט וניתן לשנותה. אבל אם, חלילה, חטאו בדם, מתוך מגמה ומשנת חיים סדורה, גם הגזרה נחתמה בדם ואין כבר מה לעשות.

    "פעם, גם החילוניים ברובם היו אחרת. הם אומנם פרצו כל גדר, הרסו כל חומה, נסחפו בתאוות לבם, קרקורי בטנם וגחמות מחשבותיהם. הם היו מלאים בטיט שהציף את כל ישותם. אבל בקופסת הצבעים שלהם היה גם צבע אדום, בשביל הקו האדום שהיה ניכר לעין: סכנה, כאן גבול, עצור בטרם תעבור. הסטטוס-קוו היה סטטוס-קוו. עכשיו זה נשבר.

    "אמנם רוב מוחלט של הציבור הוא מסורתי ואינו שוטם את הדת. גם מי שחצה את גדרות הזירה ואינו חי לפי התורה, לא כיבה את השלטר האחרון. הניצוץ היהודי עדיין בוער בו, משווע לליבוי. בכל הארץ, רוב האנשים שמגיעים למתחמי קניות ואתרי בילוי רומסי שבת, הם אנשי טיט, לתאבון. גם אלה שפותחים את העסקים האלה זה רק מתוך תאוות בצע. אבל המעודדים והמגבים אותם, האנשים שעומדים בחוד החנית של מלחמת הדת, שייכים כבר לזן אחר. זה לא קו עירוני בירושלים,  אלא מגמה ארצית: להכעיס. לכבוש את המלכה עימי בבית.

    "מי שמתסיס כל הזמן וללא הפוגה את העימות הדתי הניטש בירושלים וגם במקומות אחרים, זהו מיעוט קולני, מומר להכעיס, שנושא את דגל האנטי. מדובר בקומץ שמנהל מלחמת תרבות עוינת דת, שקולו מהדהד בחלל הציבוריות – ולעיתים הוא מלובה ממעבר לים ע"י זרמים וכתות שאיבדו את הרלוונטיות שם ומנסים לקבל הכרה כאן. מדובר בטרור ליברלי אנטי דתי, שמנסה להשליט אידיאולוגיה. אותו מיעוט מצליח לשלוט על סדר היום באמצעות התקשורת, מערכת המשפט וההשכלה הגבוהה – אותם הם כבשו והפכו לכלי שלטון וכפייה של המיעוט על הרוב ובאמצעותם הם מפעילים קבוצות לחץ להשגת מטרותיהם. אותו קומץ לא מנסה להשביע את ארי החילוניות הרעב. הוא תפס טרמפ על המגמה הזו כדי לחלן את כל ארץ ישראל וגם את עיר הקודש. כדי לטשטש את האות, להפר ברית עולם בין ד' לבני ישראל, לזרות חולין בעיני הציבור. זה לא טיט, זה דם.

    "חילולי השבת בירושלים הם חלק ממגמה כללית בישראל, להרוס ולעקור כל דבר שריח יהדות נודף הימנו. מדינת ישראל נפרדה מעם ישראל והיא מנהלת נגדו מלחמה. זה לא רק בירושלים, זה גם בתל אביב, זה גם בערים נוספות עם תחבורה ציבורית בשבתות. כל פעולה טריפה כזו זוכה בדרך כלל להכשר הבג"צ. הבג"צ שהוא שליט המדינה האמיתי, מכרסם תחת אושיות הקיום היהודי פעם אחר פעם. זה לא רק סיוע אקטיבי וחד משמעי לרפורמים לכבוש את המקום שהוא הכי בית כנסת של העם היהודי – הכותל המערבי, מה שלא היו מעיזים לעשות לשום בית תיפלה של דת אחרת. שום שופט עם קמטים מלומדים במצח, לא היה מעז לכפות מתן אפשרות להיכנס למקומות הללו עם נעלים, בניגוד לעקרונות דתם, אבל אין לו בעיה לחלל כבודו של המקום המקודש ביותר לעם יהודי ולחלל את קדושתו והתנהלותו עתיקת הימין.

    "אין לערכאה השיפוטית אדום ברמזור שלה, לא בעניני גיור ולא בשאר נושאים, והוא מתערב וכופה את "סמכותו" גם על בתי דין רבניים שאמורים להכריע על פי השו"ע לפסוק בניגוד להלכה. הוא מכריח מועצות דתיות לתת לכתות חוץ יהודיות להשתמש במקוואות כדי להמיר דת מנצרות לדת רפורמית. הוא מנסה לעקור כל צורת יהדות שורשית, איל ברזל משפטי שמנגח בזדון את החומות הישנות והאיתנות. רוח התבוללות רעה נושבת בכל רחבי הארץ וחילונה של ירושלים, זה רק משב נוסף, חלק מאותה מגמה. זה לא "לתיאבון", אלא כדרך ושיטה להפוך את עיר הקודש לאיליה קפיטולינה כפי שכינוה הרומאים לאחר כיבושה והפיכת כל מהותה. זה להכעיס, רח"ל.

    המאמר נחתם בהצהרה כי "היהדות הנאמנה לא תחדל מפעולותיה להצלת העיר, להצלת הארץ, להצלת העם. נציגיה הפועלים בהכוונת עיני העדה. גדולי ישראל שליט"א ימשיכו בפעולותיהם להציל ה"פלטרין של מלך", הן פיזית והן רוחנית, כמו בכל הסוגיות של דת ומדינה. איש לא יצליח לסכור את הפיות הזועקים ולהשתיק את המחאה שמהדהדת בכל אתר ואתר. הנושא לא יירד מסדר היום הציבורי עד שעיר המלוכה תצא מתוך ההפיכה החילונית שמתרחשת בכל רחבי ארץ הקודש.



    0 תגובות