עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע: "היו שיקולים זרים במערכת"

    ברנע התייחס לעבודתו בעיתון באומרו כי, "אני אחד מבעלי הטורים ובשמחה גדולה קראתי שכל האנשים שמחזיקים בתואר זה אמרו שמעולם לא התערבו להם – לא המו"ל ולא העורך. היום-יום של העיתון לא נגמר בכל אחד מהכותבים. הלחם של העיתון הוא החדשות שהוא מספק. עמודי החדשות עוברים תהליך אינטנסיבי של עריכה אחרת איך נקפל כל מה שקורה בעולם למספר מסוים של עמודים?
    admin2 1 Comment on עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע: "היו שיקולים זרים במערכת"

    ברנע: "בכל עיתון יש שגיאות. המצב לא טוב כאשר השגיאות נובעות משיקולים זרים. ממה ששמעתי, היו מקרים שבהם השיקולים האלה התערבו" • ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין: "אין איום קיומי על מדינת ישראל"

    צילום: Moshe Shai/FLASH90
    ברנע התייחס לעבודתו בעיתון באומרו כי, "אני אחד מבעלי הטורים ובשמחה גדולה קראתי שכל האנשים שמחזיקים בתואר זה אמרו שמעולם לא התערבו להם – לא המו"ל ולא העורך. היום-יום של העיתון לא נגמר בכל אחד מהכותבים. הלחם של העיתון הוא החדשות שהוא מספק. עמודי החדשות עוברים תהליך אינטנסיבי של עריכה אחרת איך נקפל כל מה שקורה בעולם למספר מסוים של עמודים?
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמוס ידלין – ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, לשעבר ראש אמ"ן. ועיתונאי ופובליציסט "ידיעות אחרונות" נחום ברנע השתתפו באירוע "שישי אסטרטגי" של הקתדרה, אותו הנחה אלוף מיל. גיורא רום, יו"ר דירקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. האירוע עסק בסוגיות הבוערות שעל סדר היום במדינת ישראל.

    נחום ברנע התייחס לפרשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, ואמר כי: "אלו ימים לא קלים לעיתונאים שעובדים בידיעות אחרונות וגם לציבור שמאמין בהם, כאשר יש יותר שאלות מתשובות. אנחנו לא יודעים מספיק כדי לשפוט. אתם מניחים שאם יושב אדם שעובד בידיעות, הוא יודע יותר ממה שמספר. אני חי ממה שאני קורא ושומע בחדשות. לא דיברתי עם נוני מוזס וגם לא אדבר איתו. אני לא רוצה להיות שותף לשיבוש החקירה. היחיד שהגיב עד עכשיו על החקירה הוא ראש הממשלה. גם לומר מה אין בחקירה מקרב אותו לשיבוש שלה".

    הוא הוסיף כי: "מו"לים בכל העולם וגם בישראל נפגשו עם ראשי ממשלה לא מעט. המצב ההפוך הוא מצב מאוד מסוכן ולא טוב. ההקשבה ההדדית היא דבר טוב, הדברים הנאמרים הם הדבר השלילי. מה שמטריד בפגישות האלה הוא העיתוי – זה נעשה בזמן שהעיתון ביקר את נתניהו בחריפות רבה ומצד שני נתניהו קשר את הביקורת הזה על כל במה לאישיות של נוני מוזס. העיתוי והצעת החוק הם בעייתיים".

    ברנע התייחס לעבודתו בעיתון באומרו כי, "אני אחד מבעלי הטורים ובשמחה גדולה קראתי שכל האנשים שמחזיקים בתואר זה אמרו שמעולם לא התערבו להם – לא המו"ל ולא העורך. היום-יום של העיתון לא נגמר בכל אחד מהכותבים. הלחם של העיתון הוא החדשות שהוא מספק. עמודי החדשות עוברים תהליך אינטנסיבי של עריכה – אחרת איך נקפל כל מה שקורה בעולם למספר מסוים של עמודים? זה לא תהליך מתמטי. כל עיתון בוחר את סדר העדיפויות שלו. יש לו שגיאות. המצב לא טוב כאשר השגיאות נובעות משיקולים זרים. ממה ששמעתי, היו מקרים שבהם השיקולים האלה התערבו".

    עמוס ידלין התייחס למאזן הביטחון הלאומי של ישראל לשנת 2017 ואמר כי, "אין איום קיומי על מדינת ישראל. היו איומים קיומיים על המדינה בעבר, אך זה לא המצב כיום. איום קיומי זה כאשר רוצים לשים את המדינה בים. איום אסטרטגי זהו איום הפוגע באסטרטגיה של המדינה – התיירות יורדת, ההרגשה הציבורית והאופטימיות פוחתים ועוד. ויש את תאונות הדרכים, אשר גובות מחיר כבד יותר מהאיום הביטחוני".

    ידלין הוסיף כי המאזן של ישראל הוא טוב מאוד בהיבטי הביטחון הלאומי, אך יחד עם זאת סייג את דבריו באומרו כי זאת טענה שיש להיזהר ממה היות והמאזן היה טוב מאוד בעבר והסתבר שהמצב היה שונה בפועל. הוא הרחיב ואמר כי, "לישראל יש יכולת התרעה מאוד חזקה מול אויביה. הרתעה זהו מושג חמקמק. מדובר ביכולת האויב לפגוע בך, אך הוא עושה חשבון ומחליט לא לעשות זאת. אם מדינות הערב שמסביב יכוונו היטב – הם יפגעו בנו, אבל אף אחד לא לוחץ על ההדק וזאת הרתעה".

    יחד עם זאת, ידלין ציין כי לא הכל חיובי: "עדיין לא פתרנו את שלושת הבעיות הקשות הקשורות לביטחון המדינה – תוכנית הגרעין האיראני; הסכסוך הישראלי-פלסטיני; ומעמדה המדיני של ישראל, אשר ממשיך להתערער. הסכסוך לא נפתר ולא התקדם לשום מקום בשמונה השנים האחרונות. ראש הממשלה הצטרף לגישה של 'הכל או כלום' שבה נקטו נשיא ארצות הברית ואבו מאזן. מנהיגות אחראית צריכה לומר שיש אפשרויות אחרות מלבד הסטטוס קוו". בהתייחסו למעמדה של ישראל בעולם, הוא ציין כי, "אילולא ארה"ב, היינו ניצבים במקום כבוד יחד עם צפון קוריאה ואיראן. אנחנו לא צריכים שהאמריקאים ילחמו בשבילנו, אנחנו יודעים להילחם ולהסתדר לבד. המקום היחיד שאנחנו זקוקים להם הוא מועצת הביטחון של האו"ם. ישראל תגיע למקום רע מאוד אם לא תדע לנהל את העניינים מול ארה"ב".

    ידלין טען כי, "צריך לשקם את האמון בין ישראל וארה"ב, לחדש את הדיאלוג האסטרטגי וליצור ערוצי תקשורת נכונים. בנוסף, צריך להיות מוכנים לכל תרחיש אשר יגיע מהכיוון האיראני – יש להכין פתרון, לא בהכרח צבאי, ויש לעשות זאת עם ארה"ב ולא לבד. צריך ליזום תהליך מול הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולחתור לשיפור היחסים עם מדינות ערב הסוניות. ההתרעה שלנו יכולה ליפול מחר בבוקר – גם מול חמאס וגם מול חיזבאללה. ביטחונו העצמי של אסד חזר אליו ויכול להיות שהוא יעשה חשבון מוטעה ויחליט שהוא צריך לחדש את ההתרעה מולנו. זה יכול לקרות מחר בבוקר ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכך. צה"ל צריך להיות מוכן לסיים את העימותים מהר ולא לתת להם להיגרר".

    גיורא רום ציין כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתכוונת להשקיע מאמצים גדולים בשינוי מגמת התאונות, מגמה אשר עלתה בחמש השנים האחרונות ולשנות את הזווית כלפי מטה ולהוריד את מספר ההרוגים. הוא הדגיש כי לשם כך נדרש גם שיתוף פעולה ואחריות רבה מצד האזרחים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נחום ברנע והמכבסת מילים שלו!
      שיפסיק לערבב! המו"ל של העיתון שלו הוא קילר שביצע סחיטה באיומים לראש הממשלה
      אי אפשר לעבור לסדר היום כאשר מו"ל של ידיעות אחרונות נשמע אומר לראש הממשלה "יש לי מליון אלמנטים נגדך"
      ומאיץ בו תחת איום זה לקדם את האינטרסים הכלכליים של העיתון!
      כל זה נעשה בצורה מבישה ביותר באופן שמשפיל את כל אזרחי המדינה! צריך להעמיד את נוני מוזס לדין על סחיטה באיומים!