סקר: נתניהו רה"מ המועדף, יש עתיד המפלגה הגדולה בישראל

    admin2 1 Comment on סקר: נתניהו רה"מ המועדף, יש עתיד המפלגה הגדולה בישראל

    מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד זוכה ב-27 מנדטים. הליכוד,יורדת ל-24 מנדטים בלבד כך ע"פ סקר וואלה למרות הממצאים החיוביים לטובתו של לפיד, מחנה הימין מצליח לשמור על כוחו • ש"ס ויהדות התורה מקבלות 7 מנדטים כל אחת

    בחירות צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש עתיד היא המפלגה הגדולה בישראל אם הבחירות לכנסת היו נערכות היום. כך עולה מסקר וואלה שנערך השבוע לאחר התפוצצות פרשת נתניהו-מוזס. על פי ממצאי הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד זוכה ב-27 מנדטים. הליכוד, מפלגת השלטון שזכתה ב-30 מנדטים בבחירות האחרונות, יורדת ל-24 מנדטים בלבד.

    זהו הסקר הראשון שנעשה לאחר שנחשפו פרטים מ"תיק 2000", במסגרתו נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס רקמו ביניהם דיל: סיקור חיובי לראש הממשלה תמורת חקיקה שתחייב את "ישראל היום" להימכר בתשלום. ייתכן כי עננת החשדות סביב ראש הממשלה משפיעה גם על מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה: 37% מהציבור השיב כי נתניהו הוא המתאים ביותר לעומת 33% ללפיד – פער של ארבעה אחוזים בלבד. 30% השיבו "לא יודע".

    למרות הממצאים החיוביים לטובתו של לפיד, מחנה הימין מצליח לשמור על כוחו. רק בצירוף מפלגות המרכז-שמאל מגיעה לפיד ל-47 מנדטים. כך, נראה כי על מנת שיו"ר יש עתיד ירכיב ממשלה, עליו לצרף את הליכוד או את המפלגות החרדיות לקואליציה.

    "נתוני הסקר מעידים כי הפרשות האחרונות של נתניהו לא מזיקות לו, לפחות לא בשלב זה", אומר פרופ' פוקס. "נראה שכרגע הציבור ממשיך לתמוך בו ולראות אותו כמי שנרדף על ידי התקשורת. אנחנו רואים גם שתנועת המנדטים בימין נשארת בתוך הגוש ואין זליגה לכיוון הגוש מרכז-שמאל. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ברור שאלה חדשות טובות מאוד ללפיד, אם כי באוכלוסייה היהודית הפער הוא גדול יחסית לטובת נתניהו".

    מהסקר עולה גם, תנועת ש"ס זוכה לשבעה מנדטים וכך גם 'יהדות התורה' עם שבעה מנדטים. 'הבית היהודי' מקבלת 13 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' 12 מנדטים ו'ישראל ביתנו' 9 מנדטים. 'המחנה הציוני' בראשות יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מתרסקת וזוכה לתשעה מנדטים בלבד. מרצ עולה במנדט וזוכה בשישה מנדטים. מפלגת 'כולנו' של כחלון זוכה בסקר לשישה מנדטים בלבד.



    1 תגובות

    מיין תגובות