"חוק ההסדרה לא חוקק וכנראה לעולם לא יחוקק אבל הנזק נעשה"

    המחבל אכן הוא קיבל השראה מדאעש, ראינו את הפייסבוק שלו, ראינו כל מיני התבטאויות שלו בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו ועשינו תחקיר ראשוני
    איתי גדסי No Comments on "חוק ההסדרה לא חוקק וכנראה לעולם לא יחוקק אבל הנזק נעשה"

    חמאס תופסת טרמפ גם על האנשים שלא היו מזוהים ללא שיוך ארגוני • שבוע משרד הביטחון העביר לעיריית מעלה אדומים 1,477 דונם • מפיקים לקחים לגבי הפעולות בשטח של החיילים שהיו בירושלים בסיור • להמתין עד ל-20 לחודש ולהתחיל בדיאלוג עם הממשל החדש

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    המחבל אכן הוא קיבל השראה מדאעש, ראינו את הפייסבוק שלו, ראינו כל מיני התבטאויות שלו בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו ועשינו תחקיר ראשוני
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח היום בהרחבה בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו על דברים שעל סדר היום ופרס את משנתו בתחומים שונים. הנה דבריו:

    קודם כל אני רוצה להביע תנחומיי למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים. זה אירוע נוראי, אירוע טראגי, כולנו מחויבים ברגע הזה קודם כל לחשוב בשיקול דעת איך עושים ומה עושים, ולא פחות חשוב מה אומרים. אני הצטערתי לראות כל מיני פרסומים לגבי כוחות צה"ל, לגבי חיילים שהיו בזירה וצריך להבין שכל האירוע זה שניות בודדות וצריך להבין שזו לא תאונה, שזה פיגוע, וצריך לדרוך נשק. אנחנו לא סיימנו את התחקיר המקיף אבל ברור שהיו חיילים שמיד הבינו, התארגנו וירו במחבל. בכלל כל הניסיון לקשור בין האירוע הזה לפסק הדין של אלאור אזריה, זה פשוט לא נכון. מי שלא מכיר את העובדות, מאז המקרה של אלאור אזריה חיסלנו 39 מחבלים ו-15 נפצעו וזאת הייתה פעולה נחושה של צה"ל. צה"ל עבד, פעל ופועל כמו שצריך ואני חוזר ואומר שמאז האירוע של אלאור אזריה חיסלנו כ-39 מחבלים ו-15 מחבלים פצועים. לכן אני עוד פעם חוזר ואומר שחשוב לא רק מה שאנחנו עושים אלא מה שאנחנו אומרים ולאמירות יש משקל. הדבר הנוסף שהוא בולט מאוד, סירובה של הרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע הזה. אנחנו עקבנו כל הזמן אחרי התגובות הרשמיות של הרשות הפלסטינית מרמאללה-שתיקה. מה שראינו לעומת זה, ראינו ברשתות החברתיות הרבה שמחה ותמיכה במפגע, ראינו סוכריות גם ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה, ובעזה מיותר לומר שחמאס חגג ויצא בתהלוכות וזה אומר עם מי יש לנו עסק ומי עומד מולנו.

    אנחנו מתכוונים למצות את הדין עם המחבל ועם משפחתו שרובם גם הביעו תמיכה, כולל אחותו שאמרה לכלי תקשורת פלסטינית שהיא גאה באחיה השהיד, גם ראינו אתמול זיקוקי דינור בג'אבל מוכבר. אנחנו נעשה פעולה משולבת, כל כוחות הביטחון, המשטרה, שירות הביטחון הכללי, כולל שירותים אזרחיים, כולל מס הכנסה, הביטוח הלאומי, אני מקווה שתהיה פעולה מאוד מאוד אפקטיבית ומה לעשות, היום בעולם המודרני, הכל מדבק, פיגועי השראה איך שאנחנו קוראים לזה, ראינו את התוצאות פה בירושלים, ראינו בניס, ראינו בברלין, וזה מן פיגוע השראה שהכי קשה להתמודד איתו. אבל יחד עם זאת אנחנו לא נהפוך את הערים שלנו, בטח לא את בירת ישראל לרשות בטונאדות, כל מה שהמחבלים רצו להשיג זה שנפחד לטייל פה ולהסתובב, שנבנה עוד מחסומים וביצורים וזה לא יהיה, אנחנו נדאג שירושלים תהיה עיר מתויירת, עיר מבוקרת, ע"י הרבה מבקרים, הרבה תיירים ושאנחנו נוכל לשמוח פה ולהמשיך בשגרת החיים למרות האירוע הטראגי הזה. אגב, משרד הביטחון רק אתמול החליט להעביר את כל המכללות לירושלים, מדובר בהשקעה של כמעט חצי מיליארד שקלים, אנחנו נניח אבן פינה ב-4.7, כרגע התחילו בתכנון באזור הכפר השוודי, פה בירושלים, ואנחנו נמשיך לבנות בירושלים ולחזק את ירושלים.

    אלאור אזריה – חשוב מאוד מה שאנחנו אומרים ואני מציע לכולם להיות צמודים לסעיף 442 לחוק השיפוט הצבאי, אני חושב שהוא מאוד מאוד ברור ומי שלא מכיר את הסעיף יכול להיכנס לאינטרנט ולקרוא אותו. חוק השיפוט הצבאי אומר שאפשר להתחיל בתהליכים רק לאחר מתן גזר הדין, צריך להמתין עוד 15 יום שגזר הדין יהפוך לפסק דין חלוט ורק אז אפשר להתחיל בהליכים, וזה למשך 30 יום. כלומר ביום ה-16 ממתן גזר הדין ניתן לפנות לערכאות בהתאם לחוק וזו הדרך הכי נכונה. אם אני יכול לתת עצה לאלאור אזריה ולמשפחתו, ואנחנו צריכים לזכור שבסופו של דבר מדובר בחייל מצטיין ומדובר במחבל ולא להתבלבל בין השניים, מחבל שרק רבע שעה, או פחות, לפני זה ניסה להרוג את חיילי צה"ל ואם אני יכול לתת עצה לאלאור אזריה ולמשפחתו, קודם כל למענו ולמען חיילי צה"ל ולטובת עם ישראל, זה להיות צמודים לחוק השיפוט הצבאי, ללכת במסלול הזה ולא ללכת לערעור, אני חושב שערעור לא יוביל לשום דבר, אלא בדיוק כפי שכתוב בחוק, לאחר גזר הדין להמתין 15 יום ולפנות, במקרה הזה מכיוון שמדובר בבית דין צבאי-מחוזי, לפנות לאלוף פיקוד המרכז וללכת לפי המסלול ולא שום דבר מעבר לכך. כמה שנדבר פחות על החנינה ככה זה יקל על המערכת.

    חקירת ראש הממשלה – לגבי החקירה אין לי שום מידע מעבר למה שאני שומע בתקשורת, לכן אני מניח שכולנו נמתין ונחכה לממצאים ואני חוזר ואומר-שבחברה הדמוקרטית מי שיכול לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי, עם כל ההערכה לתקשורת, זה רק בית המשפט ולא העיתונאים ולא התקשורת. אני חושב שממהרים פה קצת, אין חכם כבעל ניסיון, אני יכול להגיד לך שמכל מה שאני רואה, גם לגבי כתב האישום, הייתי מציע שלא תמהרו. אני לפחות לא מתרשם מן העובדות שהיו בתקשורת שזה מחייב בכלל הגשת כתב אישום, אבל אני לא מכיר את העובדות לאשורן ולכן אני מציע שנמתין.

    החלת ריבונות על מעלה אדומים – אני יכול לדבר אך ורק על עמדתי ואני אומר לך שההחלטה הכה דרמטית היא משהו אסטרטגי, החלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים, או על כל גושי ההתיישבות, או על כל יהודה ושומרון, אי אפשר לעשות את זה באמצעות חקיקה בכנסת ישראל. אם מישהו חושב שניתן להעביר מהלך כזה ללא תיאום עם ארה"ב הוא טועה. אני חושב שכל המהלכים האסטרטגיים הגדולים מחייבים הסכמה מוקדמת בין מדינת ישראל לארה"ב. לכן עצתי לכולנו להמתין עד ל-20 לחודש ולהתחיל בדיאלוג עם הממשל החדש ורק אחר כך להחליט לגבי צעד כזה או אחר. במשרד הביטחון כל מה שתלוי בנו אנחנו עושים, אני לא יודע אם אתה מודעים אבל רק השבוע משרד הביטחון העביר לעיריית מעלה אדומים 1,477 דונם שזה מן פוליגון שטח אש 912, מתוך שטח האש הזה העברנו לשטח מוניציפאלי של מעלה אדומים כ-1,477 דונם. מה שאפשר לעשות צריך לעשות, אבל כל דבר צריך להיעשות בעיתוי הנכון ואני יכול רק לפנות להיסטוריה, כשמנחם בגין העביר את חוק רמת הגולן הוא העביר אותו בשלוש קריאות ביום אחד ללא הודעה מוקדמת, בלי שום תזמורת ולהקות ליווי ובלי שום מסע קונצרטים ארוך, אלא ביום אחד החליט, חטף והעביר. זו הדרך הנכונה אבל בכל אופן בנסיבות של היום בלי תיאום מוקדם, אני לא חושב שזה בכלל עומד על הפרק.

    נוני מוזס – אני מכיר את כל עורכי העיתונים, מפעם לפעם אני נפגש עם העורכים של התקשורת האלקטרונית, הכתובה, אתרי האינטרנט מטבע הדברים כי אני הרבה שנים במערכת ולא שום דבר מעבר לזה.

    חוק ההסדרה – ההתחייבות של תושבי עמונה היא לא כלפי ראש הממשלה אלא כלפי בית המשפט העליון, ואני בטוח שהם יעמדו בכל ההתחייבויות שלהם בדיוק כמו שהם חתמו על המסמך הכתוב ואני לא רוצה לחשוב על שום אופציה אחרת. גם לגבי חוק ההסדרה אני יכול לפחות להביע את עמדתי ואני לא הסתרתי אותה, זה חוק לא נכון, היה סביב זה הרבה מאוד רעש, כמו שאתם יודעים חוק ההסדרה לא חוקק וכנראה לעולם לא יחוקק, אבל כנראה שזאת הייתה הקשית ששברה את הגב של נשיא ארה"ב וחטפנו החלטה במועצת הביטחון וזאת התוצאה הישירה של חוק ההסדרה, בלי שהוא בסופו של דבר יחוקק. לכן אני אומר עוד פעם, אנחנו צריכים להיות קודם כל אחראיים ורציניים, אני משתדל להתנהג כך, באחריות, ברצינות ובשיקול דעת וככה גם נמשיך להתנהג. לגבי כל ההסדרים, גם בהתיישבות יהודית ביהודה ושומרון, גם פה במזרח התיכון, צריך להתאזר בסבלנות ובאמת להתחיל דיאלוג רציני, מעמיק ורק אז לנקוט בצעדים.

    גופות מחבלים – חמאס תופסת טרמפ גם על האנשים שלא היו מזוהים ללא שיוך ארגוני. מה שראינו בחברון היה מחבל שלפי כל חוות הדעת כולל שב"כ וצה"ל, הוא לא היה שייך לחמאס, חמאס החליטו לתפוס עליו טרמפ, עשו חגיגה ומבחינתי גם זה לא היה אמור לקרות ואנחנו נפיק לקחים שזה לא יקרה יותר. אכן גם כשחמאס תופס טרמפ תוך כדי לוויה הופכים אותה למסע הסתה זה לא מה שאמור לקרות ונטפל בעניין.

    על הפיגוע – קודם אמרתי, אנחנו כרגע עושים תחקיר ומפיקים לקחים לגבי הפעולות בשטח של החיילים שהיו בירושלים בסיור במסגרת סדרת חינוך. לגבי המחבל אכן הוא קיבל השראה מדאעש, ראינו את הפייסבוק שלו, ראינו כל מיני התבטאויות שלו בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו ועשינו תחקיר ראשוני. אכן מדובר במישהו שכנראה הזדהה עם דאעש ועשה פיגוע בהשראת דאעש ומשאר הפיגועים בברלין ובניס.

    מעצרים מנהליים למזדהים עם דאעש – קודם כל יש מגבלות, אנחנו פועלים בחברה מסודרת, מודרנית, דמוקרטית, יש את צניעות הפרט ויש כל הזמן את הדילמות האלה בין צורכי ביטחון לצניעות הפרט וכל מיני יכולות אחרות. לצערי במדינת ישראל בשנה האחרונה אנחנו מדברים על עשרות אנשים המזדהים עם דאעש, לא מדובר במאות אבל גם לא בבודדים, מדובר בכמה עשרות שבכל מיני הזדמנויות הביעו תמיכה והזדהות ונגביר עליהם את הלחץ.



    0 תגובות